![]() |
Minister van Energie? Goed bezig!
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/392450
Citaat:
Zouden die vernepelingskes zoals Verwilghen (Minister van oa Energie) niet 't goede voorbeeld moeten geven? En dan nog een SUV... 'tja dat heb je zeker nodig in deze tijden, waar bijna geen betonnen of geasfalteerde wegen te vinden zijn. Of stuur 'm naar Siberie, daar zal Marc'ske de SUV wel kunnen gebruiken. Euh... bijna nader inzien kan hij zich dan beter een echt off-road machine kopen. |
Citaat:
|
Dedju... Als onze minister van energie het volgende programma gebruikt, kan hij mss zijn Q7 blijven gebruiken... http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=65831&mxp=124
|
Citaat:
Ga je dan ook de monovolumes verbieden binnenkort? En dan hebben we het nog niet gehad over al die bestelwagens in Privé-bezit, wat denk je dat die dingen verstoken? En zo'n bestelwagen kan je nog wèl inschrijven als bedrijfswagen... En die Toyota Prius is één grote volksverlakkerij. Dat ding is zo gebouwd dat het volgens EURO4 (of 5?!)-norm weinig CO2 uitstoot. Maar in realiteit verbruikt de Prius eerder veel voor een wagen van dat formaat... En het is nog een mottig ding ook, maar dat geldt ook voor een Audi Q7;-) |
Citaat:
Maar nu je er over begint, die zouden idd evengoed kunnen aangepakt worden als die SUV's. Maar de grote mono-volumes mag men niet aanpakken, meneer..... Met al die grote en kroostrijke gezinnen in Belgie.8O |
Een Toyota Prius verbruikt gewoon weinig, zeker in vergelijking met wagens van dezelfde grootte:
- Prius, ongeveer 4,5 l / 100 km - VW Jetta benzine (1.4 - 1.6), ongeveer 7 l / 100 km - Ford Focus benzine (1.4), ongeveer 6,5 l / 100 km - Citroen C5 (1.4), ongeveer 6,5 l / 100 km ... Je zal merken wanneer je naar een middenklasser zoekt met een vergelijkbaar vermogen als de Prius (meestal in de range 1,4 �* 1,6 l benzine) je met een verbruik zal zitten van 6,5 - 7,5 l /100 km, m.a.w. gemiddeld 50% meer dan de Prius. Of het ding nu mooi is of niet is niet belangrijk, een Prius is heel zeker wel zuinig ! |
Citaat:
Ze halen zo'n een laag "officieel" verbruik omdat ze bij de testprocedure uitgaan van 50/50 elektrisch/benzine rijden. Maar in realiteit is dan niet haalbaar zonder tussentijds (via een stopcontact?) opladen van de accu's. Als je de benzinemotor de accu's laat opladen, dan verbruikt hij een pak meer... |
Citaat:
![]() Zeg nu zelf, zo nen autobus moet ge toch gewoonweg hebben als ge twee kadeekes hebt, he. Onmisbaar dan. |
Citaat:
|
Ziek ... zo'n dure wagen is helemaal niet nodig imo. En dan overal wild taksen heffen ... dit klopt echt langs geen kant hoor. Als hij eerlijk wil zijn moet ie de extra taks maar uit eigen zak betalen! Trouwens zou bij onze ministers het gebruik van dienstwagens in de vrije tijd verzekerd zijn, of mogen ze die uberhaupt niet voor persoonlijke doeleinden gebruiken ?
|
Citaat:
De toekomstige herverdeling van de (milieu)taksen en wat het opbrengt voor de staatskas is het enige wat voor hen van belang is, wij moeten inleveren zij niet. |
Citaat:
|
Wacht maar, binnen enkele jaren is deze wagen (hopelijk wel net dat beetje goedkoper ;-) ) in Europa beschikbaar. Ziet er toch zalig uit?
|
De voorop gestelde 120 gram norm is een peugeot 205 1.4
Het mag ook een andere stekkedoos zijn. Amai...dat is triestig zulle. |
Citaat:
Edit:6;8 liter Audi Q7:10,5 liter |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be