Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Noodscenario VB (uit de forumsessies) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82126)

Fieseler 1 maart 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2477776)
Ik denk dat die 'splitsing' er eerder zal komen.
Of thans een overstap van een deel van de leden naar LDD.
Het feit dat het VB nu terug aan haar harde imago werkt botst met de 'Verstrepens' van de partij.
Ik meen dat we dan ook binnenkort een beweging gaan zien.
Maar alles hangt natuurlijk ook af van de resultaten van LDD, naar een doodgeboren kind kan je immers niet overstappen.;-)

Er is al een noodscenario voor een eventuële miskraam...dixit Bouckaert...

Anna List 1 maart 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2479697)
Er is al een noodscenario voor een eventuële miskraam...dixit Bouckaert...

ah ja ? licht mij eens in ... aub

Prien G. 1 maart 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2479755)

LDD zou na de volgende peiling mischien de derde plaats op op de VB senaatslijst krijgen :lol:

Fieseler 1 maart 2007 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2479755)

Awel...B Bouckaert heeft bij de inoguratie van LDD geantwoord (tot tweemaal toe) op de vraag: ga je nu bij het VB of niet: dit is een noodscenario, als we niet van de grond komen...sorry dat ik niet kan citeren want het komt zo uit mijn passief geheugen..

Anna List 1 maart 2007 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2479790)
Awel...B Bouckaert heeft bij de inoguratie van LDD geantwoord (tot tweemaal toe) op de vraag: ga je nu bij het VB of niet: dit is een noodscenario, als we niet van de grond komen...sorry dat ik niet kan citeren want het komt zo uit mijn passief geheugen..

lijkt mij een rare logica en strategie, nu hebben ze met hun potentieel een stevige onderhandelbasis en dito verkoopprijs (ah VB)

na een mislukking ... gaat daar niks van over blijven, dan zullen ze niet al te veel moeten verwachten denk ik ...

Knuppel 1 maart 2007 17:17

Ze zullen op de peilingen voortgaan, denk ik.

De N-VA ging ook pas op het voorstel van de CD&V in toen de peilingen uitwezen dat er weinig kans was dat de kiesdrempel zou gehaald worden.

De Garde 1 maart 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. (Bericht 2479777)
LDD zou na de volgende peiling mischien de derde plaats op op de VB senaatslijst krijgen :lol:

Als je foute geruchten citeert, doe het dan goed: Dedecker derde op de Senaat en Bouckaert derde op de lijst voor Oost-Vlaanderen. Maar: klopt niks van.

Fieseler 1 maart 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2479884)
lijkt mij een rare logica en strategie, nu hebben ze met hun potentieel een stevige onderhandelbasis en dito verkoopprijs (ah VB)

na een mislukking ... gaat daar niks van over blijven, dan zullen ze niet al te veel moeten verwachten denk ik ...

Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat De Decker zelfs nu nog enige basis van onderhandelen heeft met het VB.
A/ De vraag rijst overal: is De Decker een aanwinst voor het VB op ideologisch vlak?
B/ Zijn aanzien is door het lange talmen enorm gedaald. De media hebben al serieus huisgehouden met hun karaktermoord en hebben hem (terecht?) opgevoerd als een nar.
C/ Wil het VB haar maagdelijkheid als enige onwrikbare, radikale en consequente Vlaams Nationalistische partij opgeven voor een De Decker-avontuur?

Ikzelf denk dat De Decker zijn houdsbaarheidsdatum reeds heeft overschreden en niet thuishoort in een partij van idealisten....mijn stem krijgt hij niet...

Rr00ttt 1 maart 2007 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2480149)
Ze zullen op de peilingen voortgaan, denk ik.

De N-VA ging ook pas op het voorstel van de CD&V in toen de peilingen uitwezen dat er weinig kans was dat de kiesdrempel zou gehaald worden.

Ik kan dan enkel hopen dat ze hun eigen peiling gaan organiseren en niet gaan voortgaan op de peilingen van de vrt.

In mijn ogen heeft de N-VA destijds zwaar gepanikeerd omwille van een peiling die altijd mijlen van de verkiezingsuitslag af zit en altijd in dezelfde richting...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be