Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De debiele wetsvoorstellen topic (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82220)

Mac Don 2 maart 2007 09:46

De debiele wetsvoorstellen topic

De titel zegt het, hier bundelen we alle debiele wetsvoorstellen die je in het nieuws of elders krijgt te horen.

Ik zal beginnen met eentje:

Citaat:

Mortsel gooit koningspaar buiten.

Een wisselmeerderheid in de Mortselse gemeenteraad heeft beslist om de portretten van het vorstenpaar uit het stadhuis te verwijderen. Dat is een primeur voor ons land.

VB-fractieleider Mark Schampaert haalde onverwacht zijn slag thuis. Hij had, naar het voorbeeld van zijn collega uit Affligem, gepleit voor het verwijderen van de staatsieportretten. ”De gemeenteraad is niet het juiste forum om dit probleem op te lossen”, meende Jos Fierens namens CD&V. Sp.a’er Steve D’Hulster zei het aan de wijsheid van anderen over te laten, maar dat ze voor hem gerust mochten verdwijnen. Zo dacht ook N-VA erover: ”Wij zijn immers voorstander van een andere staatsvorm.”

Zowel binnen de meerderheid als de oppositie als binnen de partijen zelf waren er voor- en tegenstemmen. Groen! onthield zich en VB was uiteraard vóór de verwijdering. Einduitslag: 11 voor, 7 tegen en 9 onthoudingen. ”Met een nipte meerderheid verdwijnen de portretten in raadzaal en trouwzaal dus naar het archief”, sloot voorzitter Walter Duré (Groen!) de zitting. Al bleek dat buiten burgemeester Pira gerekend: ”Ik vind het toch jammer. En om niet te veel mensen te schofferen ga ik ze in mijn kabinet ophangen.”
Nu is't aan u! ;-)

Dronkoers 2 maart 2007 13:17

Citaat:

Menu
Rechtspraak

TITEL II: Regels voor het gebruik van de openbare weg

Artikel 11: Snelheidsbeperkingen

11.1. Binnen de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 50 km per uur.

Op sommige openbare wegen kan evenwel een lagere of hogere snelheidsbeperking opgelegd of toegelaten worden door het verkeersbord C43.
C43

De lagere snelheidsbeperkingen voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing.
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.

De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.

De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing;

C43

2° tot 90 km per uur :

a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
b) op de andere openbare wegen.

De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing;
11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :

1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;

2° tot 60 km per uur voor andere voertuigen en slepen met luchtbanden en met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;

3° tot de grens vastgesteld in het technisch reglement van de auto's of, bij ontstentenis daarvan, tot 40 km per uur voor de voertuigen met cushionbanden, met elastische of onbuigzame banden alsook voor de voertuigen die naar bouw en oorsprong niet met een ophanging uitgerust zijn;

4° tot 45 km per uur voor de bromfietsen klasse B;

5° tot 25 km per uur voor de bromfietsen klasse A.

En alles wat er op volgt

Stomme regel

Zwartengeel 2 maart 2007 13:30

De frustratie bij sommige Belgicisten zit hier wel vrij hoog, me dunkt.

Tavek 2 maart 2007 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2482884)
En alles wat er op volgt

Stomme regel

U stimuleert mij meer en meer om traag te rijden op banen waar inhalen niet toegestaan is ! :twisted:

MaXiMuS 2 maart 2007 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2482966)
U stimuleert mij meer en meer om traag te rijden op banen waar inhalen niet toegestaan is ! :twisted:

doe gerust. mocht ik van u zijn: ik reed permanent 5 per uur. :twisted:

Mac Don 2 maart 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2482948)

Dat zou kunnen, niet dat ik daar wakker van lig...

MaXiMuS 2 maart 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mac Don (Bericht 2482980)
Dat zou kunnen, niet dat ik daar wakker van lig...

blijkbaar wel genoeg om elvendertig topics over uw persoonlijke frustratie te openen.

Dronkoers 2 maart 2007 13:41

Citaat:

Belgicist? ikke?

Mac Don 2 maart 2007 13:45

Maximus,

Deze tips kan je goed gebruiken:

TIP 1

TIP 2

:lol:

Tavek 2 maart 2007 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS (Bericht 2482976)
doe gerust. mocht ik van u zijn: ik reed permanent 5 per uur. :twisted:

5 per uur te traag is al voldoende om u knettergek te maken 8-)

Tantist 2 maart 2007 14:13

Citaat:

Jaja, al topic nummer twee dat hij over dit opstart, maar het interesseert hem zogezegd geen reet...

Yeah right

Mac Don 2 maart 2007 14:22

Wie niet WIL begrijpen, zal het ook niet, autist. :roll:

MaXiMuS 2 maart 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mac Don (Bericht 2483207)
Wie niet WIL begrijpen, zal het ook niet, autist. :roll:

amoeshimoeshimoeshi

haal maar uw cleenexkes boven jongeman! begin alvast uit te huilen over zoveel onbegrip op dit forum!

Kay_ 2 maart 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS (Bericht 2483225)
amoeshimoeshimoeshi

haal maar uw cleenexkes boven jongeman! begin alvast uit te huilen over zoveel onbegrip op dit forum!

Meestal haal ik die kleenex wel voor iets anders boven.
Terug naar de tettendraad dan maar :cry:

Zwartengeel 2 maart 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2483013)
Belgicist? ikke?

Ik heb het over de topicstarter. Niet over jou.

Dronkoers 3 maart 2007 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2483251)
Ik heb het over de topicstarter. Niet over jou.

Die banneling daar :lol: :lol:

BigF 3 maart 2007 11:52

Laten we marihuana illegaal maken!

Helaas is dat niet bij een wetsvoorstel gebleven...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be