Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Anonimiteit op fora wenselijk of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=823)

Supe®Staaf 15 november 2002 18:08

Reeds een paar maal vond een man of vrouw, die onder de naam Rudi Dierick/Schaarbeek post, het nodig om mezelf en enige andere personen af te zeiken omwille van het gebruik van een nick. Hij schuwt hierbij niet het gebruik van stijlfiguren als daar zijn: het verwijt, de persoonlijke aanval, en ook het 'dreigement' om niet meer op tussenkomsten te reageren.
Ikzelf ondervond reeds op andere fora, waar het er soms minder deftig aan toe gaat, wat het opgeven van je anonimiteit kan betekenen. Deelnemers gaan b.v. in de studie of werkkring 'navraag' gaan doen. Meestal is dit niet met vredelievende bedoelingen.

Ik heb er geen probleem mee dat de foruminrichters van iedereen de correcte gegevens bijhouden om in geval van misbruik en illegaliteit, adequaat te kunen ingrijpen.

Wat me ook niet echt stoort, is om na het ontvangen van een privé-bericht of mail, te antwoorden via een mail met alle benodigde inlichtingen omtrent mijn persoon. Hierbij kan je dan enkel rekenen op de discretie van de ontvanger om deze gegevens als vertrouwelijk te behandelen. Iets wat sommige slechte verliezers in debat in een emotioneel moment al eens durven vergeten. Dus zelfs op die manier blijft voorzichtigheid geboden.

Sommige deelnemers, die ik om een of andere reden voldoende vertrouw ontvingen reeds mail via mijn normaal pandora-adres dat alles vrijgeeft.
Iemand die als een razende roeland een hoge borst opzet, en zichzelf de air van een durfal aanmeet omdat hij niet-anoniem post, zal al iets meer moeite moeten doen om vertrouwen te wekken. :wink:

merel 15 november 2002 18:26

Van mij krijg je niet voor 100% maar voor 200% (voor zover dat binnen het mogelijke ligt) gelijk. En andere mensen verwijten dat zij anoniem posten (en daarbij in het midden smijten dat jij niet anoniem post), getuigd van weinig respect wat mij betreft, elk maakt daarin een keuze en het is volgens mij een minimumvereiste ieders zijn keuze daarin te respecteren.

Knuppel 15 november 2002 18:32

Hier geef ik je volkomen gelijk in Superstaaf. Ik vind het trouwens ook niet netjes wat Dierik doet. Iemand die kiest voor een nick zal daar wel zijn redenen voor hebben en moet vrij zijn om daarvoor te kiezen.

Voor degenen die twijfelen aan wat Superstaaf hierboven zegt: ik ken zijn echte naam en hij de mijne maar wij weten van elkaar dat we daar nooit misbruik van zullen maken, ook al ben ik Vlaams-nationalist en hij Belgicist. Ik ken trouwens nog meer forumleden met hun ware naam en ook zij zullen op dat vlak nooit in mij beschaamd worden.

Waarmee gelijk bewezen wordt dat Dierik het verkeerd heeft aangepakt, anders wist hij het ook.

groentje 17 november 2002 15:49

Ook ik heb deze persoon reeds van repliek gedient, in mijn gewone, veel teveel genuanceerde stijl. Iemand die meer over mij wil te weten komen, moet het mij maar vragen. De kans dat ik niet zal antwoorden, is zeer klein. :wink:

VL 17 november 2002 16:54

Het is nu om het even of je je echte naam of een nick op dit forum zet. Naargelang je keuze. Dat Rudi Dierick dat doet daar heb ik geen bezwaar tegen. Ik zal het alleszins niet doen.

Dat hij oproept om je echte naam te zeggen vind ik ronduit belachelijk.

RJF 18 november 2002 19:13

Echte naam of nick-name ? het doet er weinig toe.
Maar het zou niet mogen dat je als nick-name de naam van een gekende politieker neemt.
Op een ander forum heb ik eens de vraag gesteld aan een forumganger die onder de naam "Leo Delcroix" opkwam. Ik heb nooit een antwoord gekregen.

Thomas Hx 18 november 2002 19:42

Iedereen ziet mijn echte naam en ik vind dat niet erg, als andere dat liever niet hebben! Voor mij geen probleem!

Mja, andere lachen dan weer met iets anders! ( zoals over de leeftijd :p )

Thomas :wink: :D

groentje 19 november 2002 23:18

Er nog steeds niet overheen, dat Knuppel je maar een kleine knul vond? :wink:

Thomas Hx 20 november 2002 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Er nog steeds niet overheen, dat Knuppel je maar een kleine knul vond? :wink:

met knuppel kom ik al lang weer overeen :D! ik ben 1 meter 78 zodus zo klein is dat ook niet hé :wink:!

Thomas :D :D

groentje 20 november 2002 21:27

Ik ben nog een goede 20 cm groter 8) , maar mijn nic is ook een verkleinwoord. Heb ik een of ander complex? :wink:

merel 20 november 2002 23:31

aiai, kbegin me heel klein te voelen.

VL 21 november 2002 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ik ben nog een goede 20 cm groter , maar mijn nic is ook een verkleinwoord. Heb ik een of ander complex?

Ja, de grote van uw partij na de 15de juni...

(in de veronderstelling dat die agalev is hé)

Thomas Hx 21 november 2002 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door merel
aiai, kbegin me heel klein te voelen.

ik zou me als communist ook heel klein voelen, want de chinezen zijn nu eenmaal klein :D :D

Vl, :wink:

Thomas

Kotsmos 21 november 2002 19:57

Ik ben nogal fier op mijn nick, die ik in tegenstelling tot mijn echte naam zélf gevonden heb :)

Knuppel 21 november 2002 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Ik ben nogal fier op mijn nick, die ik in tegenstelling tot mijn echte naam zélf gevonden heb :)

Ik ook op de mijne. :D :lol:

Knuppel 21 november 2002 21:40

Alhoewel ik die van "Superstaaf" het absolute eeeeeeeeeeeeeeeeinde vind! :wink:

VL 22 november 2002 23:06

Tja, de mijne is maar gewoon hè. VL. VLaming in VLaanderen.

Supe®Staaf 23 november 2002 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Alhoewel ik die van "Superstaaf" het absolute eeeeeeeeeeeeeeeeinde vind! :wink:

Ken je wel de échte betekenis ervan?

Thomas Hx 23 november 2002 11:15

Ik hou het gewoon bij mijn eigen naam :D

Thomas

VL 23 november 2002 12:48

Nee, eigenlijk niet, Superstaaf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be