Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cordon sanitair op 3 plaatsen tegelijk doorbroken, VB overwinning begint te rendeert (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82394)

ilfalco 3 maart 2007 11:36

Cordon sanitair op 3 plaatsen tegelijk doorbroken, VB overwinning begint te rendeert

Wet weten allemaal dat in Mortsel een kleine maar daarom niet minder belangrijke stap werd gezet. Maar gisteren werd ook in buggenhout een VB voorstel door zowel SPA , SPIRIT , N-VA en CDenV goedgekeurd.

Het was een voorstel van Steven Creyelman
om enkel nederlandstaligen toe te laten voor de aankoop van gemeentelijke bouwgrond.
Dit voorstel werd dus aangenomen met een wisselmeerderheid.

In meise daarentegen werd een motie van jorgen noens goedgekeurd te afkeuring van de oprukkende verfransing en de lebensraum eis van het FDF.Die motie werd zelfs unaniem goedgekeurd.

Het VB doet dus wat ze kan doen. Terwijl anderen nalaten te doen wat ze kunnen doen.

En hoe luider de stem van het Vb klinkt hoe meer men het cordon doorbreekt. Nu zelfs openlijk.

Knuppel 3 maart 2007 11:46

Ik heb het gelezen.

Dit is nu eenmaal het logische gevolg van regenboogbesturen die allemaal wel samen moesten klitten om toch maar het VB te kunnen buitenhouden. In Hoboken werd zelfs nog een stap verder gegaan.

Ik kan maar één ding zeggen: meer van dat! Véél meer van dat! Ze hebben hier immers zélf om gevraagd.

Brandaan 3 maart 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2485657)
Het VB doet dus wat ze kan doen. Terwijl anderen nalaten te doen wat ze kunnen doen.

In dit geval doen de anderen toch ook wat ze kunnen doen, ze stemmen mee met de voorstellen van het VB. Wat doen ze verkeerd?

duveltje382 3 maart 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2485742)
In dit geval doen de anderen toch ook wat ze kunnen doen, ze stemmen mee met de voorstellen van het VB. Wat doen ze verkeerd?

Dat dit 20 jaar heeft moeten duren,en bij de meeste nog verder duurt...

Brandaan 3 maart 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2485750)
Dat dit 20 jaar heeft moeten duren,en bij de meeste nog verder duurt...

Dan doen ze in andere gevallen (soms) iets verkeerd, niet in dit geval.

Pluche 3 maart 2007 12:01

Citaat:

Wet weten allemaal dat in Mortsel een kleine maar daarom niet minder belangrijke stap werd gezet. Maar gisteren werd ook in buggenhout een VB voorstel door zowel SPA , SPIRIT , N-VA en CDenV goedgekeurd.

om enkel nederlandstaligen toe te laten voor de aankoop van gemeentelijke bouwgrond.

In meise daarentegen werd een motie van jorgen noens goedgekeurd te afkeuring van de oprukkende verfransing en de lebensraum eis van het FDF.Die motie werd zelfs unaniem goedgekeurd.

En hoe luider de stem van het Vb klinkt hoe meer men het cordon doorbreekt. Nu zelfs openlijk.

Jorgen Noens is dan ook 1 van de weinige VB-ers met dossierkennis.

Knuppel 3 maart 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2485742)

Je kan toch niet ontkennen dat het nieuw is dat er voorstellen van het VB zelfs maar worden overwogen?
Dat hét enige argument tégen wat 'de anderen' nu uiteindelijk beginnen te doen nog altijd hetzelfde klinkt, namelijk: Foei! Het CS werd doorbroken?

Knuppel 3 maart 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2485767)

Als dat waar is ziet het er maar belabberd uit met het VB....

Kay_ 3 maart 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2485774)
Je kan toch niet ontkennen dat het nieuw is dat er voorstellen van het VB zelfs maar worden overwogen?
Dat hét enige argument tégen wat 'de anderen' nu uiteindelijk beginnen te doen nog altijd hetzelfde klinkt, namelijk: Foei! Het CS werd doorbroken?

Het werd niet doorbroken,ze besturen nog altijd niet mee.
En zolang mensen als Filip De Man deel uitmaken van de partij is dat geen slechte zaak.

Knuppel 3 maart 2007 12:24

Citaat:

Het werd niet doorbroken,ze besturen nog altijd niet mee.
Het is blijkbaar niet eens (meer) nodig om mee te besturen om toch iets te kunnen klaarkrijgen dat tien jaar geleden nog compleet ondenkbaar was.

Van mij mag het VB iedereen die jou stoort buitengooien maar of die partij daarom gemakkelijker zou aanvaard worden betwijfel ik.

Een pak PS-ers hebben ook heel wat op hun kerfstok maar dat belet die partij zelfs niet de hele politieke arena van dit land te (mogen) domineren.

En voor we erover doordrammen: ik weet het, een politieke moord op een PS-kopstuk weegt lang niet zo zwaar als de racistische moord van een doorslaande jongen met een tante die lid is van het VB.
Welke misdaad die De Man gepleegd heeft weet ik niet want hij interesseert me geen fluit, maar het zal wel een racistische moord geweest zijn, zeker?

evilbu 3 maart 2007 12:50

Citaat:

Ik kan me niet voorstellen dat dat zo geformuleerd werd :"enkel Nederlandstaligen".8O

Citaat:

Wat was precies de inhoud van die motie? Wat houdt "afkeuring" in?

Voor de rest vind ik het goed dat men ideeën van het VB wel wil in overweging nemen en ze steunen.

FRoNT-international 3 maart 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2485767)

Alle klassieke politici zijn enkel & alleen goed in het oplossen van gevolgen!
Hebben dus in het geheel geen dossierkennis!

Brugge Veilig en Leefbaar 3 maart 2007 13:30

Citaat:

Daar zijn we weer met de dode mussen. Als het Blok zegt dat een straat in barslechte staat is, en aan heraanleg toe is, moet al de rest tegenstemmen zekers...
Voer voor domme oermensen, het stopt maar niet.
Wat hebben Blokkers toch een lage dunk van de kiezer, het volk...8-)

Knuppel 3 maart 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2485986)
Daar zijn we weer met de dode mussen. Als het Blok zegt dat een straat in barslechte staat is, en aan heraanleg toe is, moet al de rest tegenstemmen zekers...

Moest 'de rest' dat dan niet zolang het mogelijk was?
Of deden ze het uit vrije keuze?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Loones
Amendement 65 heeft tot doel om het federale agentschap voor Buitenlandse Handel droog te leggen. Ik zal toch tegen dit amendement stemmen omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun en de meerderheid wil blijven steunen.

Citaat:

Voer voor domme oermensen, het stopt maar niet.
Vooral voer voor jou, zo te zien.

Citaat:

Wat hebben Blokkers toch een lage dunk van de kiezer, het volk...8-)
Het was nochtans niet het VB dat beweerde:

'Voer voor domme oermensen en het stopt maar niet.'

Kay_ 3 maart 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2485835)
Het is blijkbaar niet eens (meer) nodig om mee te besturen om toch iets te kunnen klaarkrijgen dat tien jaar geleden nog compleet ondenkbaar was.

Van mij mag het VB iedereen die jou stoort buitengooien maar of die partij daarom gemakkelijker zou aanvaard worden betwijfel ik.

Dat heeft ook te maken met haar verleden en dergelijke, vandaar mijn voorstel om partijen als LDD, Vlott en een deel VB'ers en NVA'ers te verenigen.

Citaat:

Een pak PS-ers hebben ook heel wat op hun kerfstok maar dat belet die partij zelfs niet de hele politieke arena van dit land te (mogen) domineren.

En voor we erover doordrammen: ik weet het, een politieke moord op een PS-kopstuk weegt lang niet zo zwaar als de racistische moord van een doorslaande jongen met een tante die lid is van het VB.
Welke misdaad die De Man gepleegd heeft weet ik niet want hij interesseert me geen fluit, maar het zal wel een racistische moord geweest zijn, zeker
Nee, natuurlijk niet. Maar zijn uitspraken leunen er voor mij thans wel dicht tegenaan, tegen racisme dus.

Knuppel 3 maart 2007 13:44

Wat die dode mussen betreft, ze veroorzaken ondanks hun dood blijkbaar toch nogal wat deining bij onze verdraagzame broeders aan de andere kant van de taalgrens....

http://www.7sur7.be/hlns/cache/fr/de....bron=homeArt3

ilfalco 3 maart 2007 13:48

Citaat:

Ik kan me niet voorstellen dat dat zo geformuleerd werd :"enkel Nederlandstaligen".
Het werd wel degelijk zo geformuleerd. het stond in het groot in het nieuwsblad.

Knuppel 3 maart 2007 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2486020)
Dat heeft ook te maken met haar verleden en dergelijke, vandaar mijn voorstel om partijen als LDD, Vlott en een deel VB'ers en NVA'ers te verenigen.

Nee, natuurlijk niet. Maar zijn uitspraken leunen er voor mij thans wel dicht tegenaan, tegen racisme dus.

Wegen racistische uitspraken voor jou ook veel zwaarder dan politieke en andere moorden als ze van, bijvoorbeeld, het FDF komen?

Kay_ 3 maart 2007 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2486059)
Wegen racistische uitspraken voor jou ook veel zwaarder dan politieke en andere moorden als ze van, bijvoorbeeld, het FDF komen?

Neen.

evilbu 3 maart 2007 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2486040)
Het werd wel degelijk zo geformuleerd. het stond in het groot in het nieuwsblad.

Dan bedoelen ze met "nederlandstaligen" waarschijnlijk wel "kan Nederlands spreken" en niet "spreekt Nederlands als moedertaal"?8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be