Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mogen banken en investeerders geld steken in clusterbommen, slavernij en prostitutie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82447)

C2C 3 maart 2007 16:30

Mogen banken en investeerders geld steken in clusterbommen, slavernij en prostitutie?

Een van de grootste kapitalisten van ons land investeert in prostitutie in Denemarken.

Bijna alle banken in ons land investeren in clusterbommen.

Bijna alle banken investeren in slavernij in het Zuiden.

De vraag is eenvoudig: hebben investeerders - wel degelijk mensen met een brein en een lichaam, allerminst abstracte entiteiten - een maatschappelijke, ethische en morele functie?

Of bent u van oordeel dat de fundamentele a-moraliteit van het kapitalisme een uitvlucht mag zijn voor deze investeerders om toch geld te pompen in dood en uitbuiting?

Mitgard 3 maart 2007 16:36

de goelag zal ze leren, dat kapitalistisch gespuis.

jurgen79 3 maart 2007 16:50

Moet allemaal kunnen, een investeerder doet hem om de opbrengst.
De 'bedrijven' en landen zelf moeten zich maar aan bepaalde regels houden lijkt me.

De Garde 3 maart 2007 16:50

En dat komt ene zeggen die met een van de allergrootste massamoordenaars in zijn avater staat. Subliem!

C2C 3 maart 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2486739)
En dat komt ene zeggen die met een van de allergrootste massamoordenaars in zijn avater staat. Subliem!

Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel, hij heeft alleen nazis en kapitalisten verslagen. Moordenaars dus. Dat hij daar geweld moest voor gebruiken, spreekt vanzelf, want de kapitalist en de fascist laten zich niet zo gemakkelijk kisten.

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morale houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.

C2C 3 maart 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2486806)
Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel, hij heeft alleen nazis en kapitalisten verslagen. Moordenaars dus. Dat hij daar geweld moest voor gebruiken, spreekt vanzelf, want de kapitalist en de fascist laten zich niet zo gemakkelijk kisten.

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morele houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.

Gewoon om een spellingsfoutken recht te zetten hé.

Fieseler 3 maart 2007 17:44

[quote]
Citaat:

Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

driewerf 3 maart 2007 18:02

Citaat:

Stalin heeft nooit mensen vermoord,

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::o ops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oop s::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

C2C 3 maart 2007 18:22

On topic blijven, kids.

1880 3 maart 2007 18:28

Zou hij het zelf geloven?

Jarno 3 maart 2007 19:44

Citaat:

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morale houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.

U meent dit? U weet toch dat Stalin meer doden op zijn geweten heeft dan Hitler? De goelags waren dus volgens u geen concentratiekampen?

C2C 3 maart 2007 20:36

Uit de poll blijkt dus dat er ongeveer één derde van de mensen daadwerkelijk bezeten is van het Kwade.

Dat lijkt me een realistische reflectie van de ware toestand in de maatschappij.

Van dit derde is de helft een meeloper die, opkijkend naar de rijke kapitalist zonder er ooit zelf een te kunnen worden, tegen zijn eigenlijke belangen stemt. De andere helft is gewoon niet erg verstandig, want ook in de echte wereld lopen domme mensen rond, dat is nu eenmaal een biologisch feit.

De echte kwade, diabolische krachten vormen de kruimels die nog resten. Zij zijn het ware gevaar. Zij moeten dan ook van tafel geveegd worden. In principe moet dat lukken. Er mag voor ons geen enkele reden zijn om er niet genadeloos tegen op te treden.

born2bewild 3 maart 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2487420)
Uit de poll blijkt dus dat er ongeveer één derde van de mensen daadwerkelijk bezeten is van het Kwade.

Moest je daar een enquete voor opzetten? Dat wist je toch al via de verkiezingsuitslag?

Leviathan 3 maart 2007 20:56

Citaat:

Stalin heeft nooit mensen vermoord

Gelieve u bij het dichtsbijzijnde gekkenhuis aan te melden wegens totale krankzinnigheid.

C2C 3 maart 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 2487456)
Gelieve u bij het dichtsbijzijnde gekkenhuis aan te melden wegens totale krankzinnigheid.

Ik doceer zelfs wat ik zeg aan een middelgrote universiteit in Vlaanderen. Daar loopt veel gek volk rond, maar ik heb nog nooit klachten gehad over de inhoud van mijn seminaries.

't is misschien eens een idee voor een paar thesissen: receptie-onderzoek naar Stalin. In Rusland is dat al gedaan. Het wordt tijd dat wij dat hier ook doen, want de mensen zijn duidelijk uitermate sterk geïndoctrineerd door de Koude-Oorlogspropaganda, die duidelijk tot op vandaag doorwerkt.

Maar laten we almaar eens beginnen met onze eigen koloniale geschiedenis te schrijven. We moesten beschaamd zijn over hoe we die negeren. Want, aansluitend bij de topic, heel België en het grootkapitaal dat er tot vandaag op teert, was gebouwd op die kolonisering.

Als historicus verbaast het me niet dat naties hun eigen kwaadaardige verleden onderdrukken, maar wij zijn daar toch wel echt kampioenen in. Frankrijk heeft bijvoorbeeld heel veel positief werk verricht om het geschiedenisonderwijs te herschrijven in functie van het koloniale verleden en de rol van Frankrijk in de slavernij.

Wij staan hier echt decennia achter.

Metternich 3 maart 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2486647)
Een van de grootste kapitalisten van ons land investeert in prostitutie in Denemarken.

Naam en bewijs?

De Garde 3 maart 2007 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2487495)
Ik doceer zelfs wat ik zeg aan een middelgrote universiteit in Vlaanderen. Daar loopt veel gek volk rond, maar ik heb nog nooit klachten gehad over de inhoud van mijn seminaries.

't is misschien eens een idee voor een paar thesissen: receptie-onderzoek naar Stalin. In Rusland is dat al gedaan. Het wordt tijd dat wij dat hier ook doen, want de mensen zijn duidelijk uitermate sterk geïndoctrineerd door de Koude-Oorlogspropaganda, die duidelijk tot op vandaag doorwerkt.

Maar laten we almaar eens beginnen met onze eigen koloniale geschiedenis te schrijven. We moesten beschaamd zijn over hoe we die negeren. Want, aansluitend bij de topic, heel België en het grootkapitaal dat er tot vandaag op teert, was gebouwd op die kolonisering.

Als historicus verbaast het me niet dat naties hun eigen kwaadaardige verleden onderdrukken, maar wij zijn daar toch wel echt kampioenen in. Frankrijk heeft bijvoorbeeld heel veel positief werk verricht om het geschiedenisonderwijs te herschrijven in functie van het koloniale verleden en de rol van Frankrijk in de slavernij.

Wij staan hier echt decennia achter.

Mijn maag keert om als ik dit lees. Jij een docent?

Ter info: tenzij Hitler als korporaal mensen zou afgeschoten hebben tijdens de Eerste Wereldoorlog is niet geweten dat hij mensen zou vermoord hebben tijdens de tweede wereldoorlog. Maar ik voel me daarom nog niet geroepen om een foto van die man als avater te bezigen.

En de rest van je tussenkomst is niks meer dan de zieke redenering van de linkse kerk dat onze rijkdom komt uit de kolonies. Man, het zat daar in de grond, ze deden er niks mee en in veel gevallen doen ze er nu ook niks mee. En het kolonialisme was in heel wat gevallen wreed, da's juit, maar vraag eerst eens aan de koninklijke familie hoe alles in elkaar zit. Onze welvaart komt overigens veel meer uit de Verenigde Staten dan wel uit Congo. Dat zou je als historicus wel mogen weten.

C2C 4 maart 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2487537)
Naam en bewijs?

Naam: Guy Paquot.
Bewijs: Parlementair onderzoek in Denemarken. Dat bewijs zal aangevoerd worden als die man voor een Deense rechtbank verschijnt.

born2bewild 4 maart 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2487959)
Naam: Guy Paquot.
Bewijs: Parlementair onderzoek in Denemarken. Dat bewijs zal aangevoerd worden als die man voor een Deense rechtbank verschijnt.

ja.
en verder, nog iets?

C2C 4 maart 2007 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2487988)
ja.
en verder, nog iets?

Metternich vroeg:
Citaat:

Naam en bewijs?
Ik geef:
Citaat:

Naam en bewijs.
Dus nee, verder niks. De zaak is zo duidelijk als iets. Een van België's grootste investeerders en kapitalisten, pompt geld in vrouwenhandel in Denemarken.

De vraag was: mogen kapitalisten en andere VLD'ers geld pompen in moord, verkrachting, prostitutie, clusterbommen en vrouwenhandel?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be