Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Verkeersdoden, hoe pakt u het aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82464)

Kay_ 3 maart 2007 17:59

Verkeersdoden, hoe pakt u het aan?
 
Beste heer Schoofs,

Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.
Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.
Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?

Jan Meuleman 3 maart 2007 22:55

flitspalen zetten en de opbrengst van de boetes storten in Wallonië?

Kay_ 3 maart 2007 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2487709)
flitspalen zetten en de opbrengst van de boetes storten in Wallonië?

Wat mij aangaat is hoe de doden verminderd worden en niet waar het geld heengaat,dat is de prioriteit.
Verder hoop ik nog altijd een concreet voorstel te horen.

Kay_ 4 maart 2007 12:00

Ik hoop nog een duidelijk antwoord te krijgen, nog voor het einde van de sessie.:-)

Kay_ 4 maart 2007 14:22

Nog even omhoog gooien.

kunstenaar 4 maart 2007 15:22

Ik wil deze vraag mee ondersteunen.
Als vader van enkele tieners ben ik véél bezorgder over wat mijn kinderen in ons moordend verkeer kan overkomen dan over die spijtige, maar zeer geïsoleerde MP3-moorden en aanverwanten.

Kay_ 4 maart 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 2489220)
Ik wil deze vraag mee ondersteunen.
Als vader van enkele tieners ben ik véél bezorgder over wat mijn kinderen in ons moordend verkeer kan overkomen dan over die spijtige, maar zeer geïsoleerde MP3-moorden en aanverwanten.


Zo is dat.

born2bewild 4 maart 2007 15:35

alle autobestuurders achter tralies zetten.

Kay_ 4 maart 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2489255)
alle autobestuurders achter tralies zetten.


Dat is natuurlijk ridicuul er moet voor gezorgd worden dat iedereen zich op een normale manier in het verkeer gedraagt en zich aan de snelheid houdt, want dat is nog altijd de voornaamste oorzaak bij ongevallen.

born2bewild 4 maart 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2489258)
Dat is natuurlijk ridicuul .

Hoe? Ik dacht dat elke verkeersdode er een teveel was??

kunstenaar 4 maart 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2489255)
alle autobestuurders achter tralies zetten.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat veel van de notoire einzelgängers die hier het VB verheerlijken nog dikke scheten gaan laten als het VB effectief deelneemt aan de macht.

Want de partij en zijn ideologie zijn nu eenmaal gebaseerd op gezag en orde in de samenleving. En daar past die mentaliteit van "eigen BMW eerst, zelfs ten koste van honderden Vlaamse mensenlevens" niet goed in.
Of zie ik dat verkeerd Mr. Schoofs?

Kay_ 4 maart 2007 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2489296)
Hoe? Ik dacht dat elke verkeersdode er een teveel was??


Er kan ook meer veiligheid bekomen worden door andere regelgevingen.
" Alle bestuurders in de cel steken" is natuurlijk enkel een reactie om de draad een beetje te komen verzieken.

Pontus 4 maart 2007 16:16

Auto's begrenzen op 30km/u
Geen vrachtwagens meer

Micele 4 maart 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2487002)
Beste heer Schoofs,

Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.
Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.
Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?

Be het land vd clichées en dooddoeners...
Ge moet wel een beetje duidelijker zijn.
Of bedoelt ge onaangepaste snelheid? of bedoelt ge ongevalgevolgen?

Te snel rijden, of sneller rijden als de opgelegde wettelijke max snelheid, is voor ca. 3,3 % ongevaloorzaak uit een jaarverslag van http://www.swov.nl/ Adviesdienst Verkeer en Vervoer, gemiddeld voor de 3 jaren 1998-2000 in Nederland. Hoeveel zou het voor Be zijn ?

http://www.flitsservice.nl/reportage...ar_oorzaak.htm
zie lijn 35.

of zie deze discussie:
http://www.wegcode.be/forum/index.ph...html#msg209193

Micele 4 maart 2007 18:03

Kleine heropfrissing-herscholing voor alle bestuurders ? (de totaal verouderde wegcode verandert de laatste 5 jaren dikwijls genoeg, men wil ze volledig herzien)

De rijopleiding zoals in het buitenland ?

Een rijbewijs op punten (zoals in onze buurlanden), wat men al meer als tien jaar blokkeert? (sinds JLDehaene)

Meer veilige verkeersinfrastructuur aanleggen, ttz ook ringwegen rond heel lintbebouwd Vlaanderen? xx milj €

Beter onderhoud van de wegen?

Wie zou er Sinterklaas spelen, en zijn nek uitsteken?

Aja,
de eerste verkeerskundige in Be is in 2006 afgestudeerd, rijbewijs had hij toen nog niet.
In Duitsland werd in 1952 al verkeerskunde gegeven...
(qua niveau wat het wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid betreft liggen we toch een beetje achterop ;-) )

Kay_ 4 maart 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 2489763)
Kleine heropfrissing-herscholing voor alle bestuurders ? (de totaal verouderde wegcode verandert de laatste 5 jaren dikwijls genoeg, men wil ze volledig herzien)

De rijopleiding zoals in het buitenland ?

Een rijbewijs op punten (zoals in onze buurlanden), wat men al meer als tien jaar blokkeert? (sinds JLDehaene)

Meer veilige verkeersinfrastructuur aanleggen, ttz ook ringwegen rond heel lintbebouwd Vlaanderen? xx milj €

Beter onderhoud van de wegen?

Wie zou er Sinterklaas spelen, en zijn nek uitsteken?

Aja,
de eerste verkeerskundige in Be is in 2006 afgestudeerd, rijbewijs had hij toen nog niet.
In Duitsland werd in 1952 al verkeerskunde gegeven...
(qua niveau wat het wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid betreft liggen we toch een beetje achterop ;-) )


Waar ik bijvoorbeeld voor te vinden ben is een hogere boete voor recidivisten.
Dat gekoppeld aan gesprekken met mensen die hun kind verloren hebben in het verkeer door bijvoorbeeld hardrijders of door de slachtoffer zelf.
Het puntensyteem vind ik ook zeker goed.

Pieter B 4 maart 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2489768)
Waar ik bijvoorbeeld voor te vinden ben is een hogere boete voor recidivisten.
Dat gekoppeld aan gesprekken met mensen die hun kind verloren hebben in het verkeer door bijvoorbeeld hardrijders of door de slachtoffer zelf.
Het puntensyteem vind ik ook zeker goed.

Met hogere boetes straf je vooral de armere, Je moet vooral de pakkans vergrooten.

Kay_ 4 maart 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 2489891)
Met hogere boetes straf je vooral de armere, Je moet vooral de pakkans vergrooten.

En de boetes koppelen aan het loon?
Of arme mensen enkel misschien enkel een cursus laten volgen door de vereniging van ouders van verongelukte kinderen of dergelijke.

born2bewild 4 maart 2007 18:54

Alle verkeersborden en lichten afschaffen.

Maar ja dat brengt niet genoeg op zeker

Peace 4 maart 2007 19:16

Het aantal verkeersdoden trachten terug te dringen door de verkeerswetgeving steeds strenger te maken en daardoor de autobestuurders steeds harder te melken is een zeer bizarre methode.
Het resultaat is onwederroepelijk dat dit maar een beperkt en tijdelijk resultaatsverbetering zal bieden.

Een veel betere methode om het verkeer veiliger te maken is om de verkeersinfrastructuur aan te passen. Het scheiden van het snelle en het trage verkeer is een absolute must. Ook de autofabrikanten kunnen leveren een bijdrage door de auto's veilger te maken. Er is echter technisch veel meer mogelijk als tot nu wordt toegepast. Zeker belangrijk is ook het vrachtverkeer veiliger te maken. Vrachtwagens zijn verantwoordelijk voor een zeer groot aantal verkeersdoden.

Er is veel meer mogelijk als de autobestuurders steeds zwaarder te beboeten. Het Vlaams Belang kennende zal deze open staan voor een heel andere verkeersaanpak


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be