Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Leopold II een racist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82641)

Piet Hein 4 maart 2007 23:02

Leopold II een racist

Leopold II Heeft zeker 10 miljoen mensen vermoord in de congo en sommige nog als apen in kooi gestoken in de zoo van Antwerpen waar er nota bena nog enkele van ontbering zijn omgekomen.

Brandaan 4 maart 2007 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2490571)
Leopold II Heeft zeker 10 miljoen mensen vermoord in de congo en sommige nog als apen in kooi gestoken in de zoo van Antwerpen waar er nota bena nog enkele van ontbering zijn omgekomen.

Zonder zijn gedrag goed te praten: In die tijd was iedereen racist.

evilbu 5 maart 2007 00:03

Ik vraag me wel vaak af hoeveel schuld je hem kan geven zonder in je eigen voet te schieten. In Congo zijn de Nederlandstaligen misschien in iets kleinere getale aanwezig dan de Franstaligen, maar feit is dat er ook heel wat Vlamingen naar Congo zijn afgezakt.8O
Wat van Leopold II ironisch genoeg niet kan gezegd worden.

Jaani_Dushman 5 maart 2007 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2490871)
Ik vraag me wel vaak af hoeveel schuld je hem kan geven zonder in je eigen voet te schieten. In Congo zijn de Nederlandstaligen misschien in iets kleinere getale aanwezig dan de Franstaligen, maar feit is dat er ook heel wat Vlamingen naar Congo zijn afgezakt.8O
Wat van Leopold II ironisch genoeg niet kan gezegd worden.

Ik denk ook niet dat Hitler of Himmler persoonlijk veel Zyklon-B-flessen in de gaskamers gegooid hebben.

evilbu 5 maart 2007 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2490889)
Ik denk ook niet dat Hitler of Himmler persoonlijk veel Zyklon-B-flessen in de gaskamers gegooid hebben.

Jep, mijn punt was dan ook : wie deed het voor hem.:?

Jaani_Dushman 5 maart 2007 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2490895)
Jep, mijn punt was dan ook : wie deed het voor hem.:?

Wie krijgt in de rechtbank de zwaarste straf? De huurmoordenaar of de opdrachtgever van de moord zelf?

evilbu 5 maart 2007 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2490901)
Wie krijgt in de rechtsbank de zwaarste straf? De huurmoordenaar of de opdrachtgever van de moord zelf?

Mijn punt is dat men soms probeert te doen alsof de slachtpartij in Congo niets met de Vlamingen te maken heeft.:? :-(
En ik weet nog zo zeker niet of men de huurmoordenaar veel lichter aanpakt, integendeel.

Jaani_Dushman 5 maart 2007 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2490904)
Mijn punt is dat men soms probeert te doen alsof de slachtpartij in Congo niets met de Vlamingen te maken heeft.:? :-(

Het is ook voor mij een mysterie waarom deze topic binnen het subforum "communautair" staat.

jurgen79 5 maart 2007 00:47

Ik heb NEE gestemd, omwille van de gedachtengang welke toen heerste.
Toch is en blijft het een moordenaar, dus miste een optie.

Jaani_Dushman 5 maart 2007 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2490959)
Ik heb NEE gestemd, omwille van de gedachtengang welke toen heerste.

Vreemde logica. Omdat racisme toen aanvaard was, kon hij geen racist zijn? :?

Hans1 5 maart 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2490571)

Uw vraag is belachelijk. Hij is geen racist, want hij IS al lang niet meer.

Of hij het ooit WAS, is een heel moeilijke vraag. Ik heb hem niet gekend en de zeden van de 19de eeuw waren wel heel anders dan die van vandaag.

Vraag u liever af of Vlaams-nationalisten anno 2007 geen racisten zijn.

evilbu 5 maart 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2492647)

Of hij het ooit WAS, is een heel moeilijke vraag. Ik heb hem niet gekend en de zeden van de 19de eeuw waren wel heel anders dan die van vandaag.

U kent hem niet maar u vindt die kliek wel tof genoeg om op basis van erfrecht ons te overheersen.
Het allerbelangrijkste is dat u vooral hun toekomstige opvolgers niet kent. Democratie is ver te zoeken, België is er voor uw soort voor België op zich, en zeker niet voor de Belgen.

Jozef Ostyn 5 maart 2007 17:32

Het is weinig zinvol om retrospectief allerlei hedendaagse etiketjes te gaan plakken op historische figuren.

Jantje 5 maart 2007 17:32

Citaat:

Een vlaming die in Belgie woont kan geen racist zijn, want dan zou hij in de gevangenis zitten.

En Leopold was idd een racist, wat nodig was en nu nog is om te overleven in de moderne wereld. Racisme is trouwens natuurlijk, het is een vorm van zelfbehoud voor alle soorten en rassen van de aardse levende wezens.

Piet Hein 5 maart 2007 17:48

Citaat:

Wir haben es nicht gewußt:roll:

Bhairav 5 maart 2007 17:57

Alllez, de VBers hebben een Belg om fier op te zijn.

Zwartengeel 5 maart 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2492756)
Alllez, de VBers hebben een Belg om fier op te zijn.

Is het nu de bedoeling dat we hiermee lachen, Mickey?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be