![]() |
Leopold II een racist
Leopold II Heeft zeker 10 miljoen mensen vermoord in de congo en sommige nog als apen in kooi gestoken in de zoo van Antwerpen waar er nota bena nog enkele van ontbering zijn omgekomen.
|
Citaat:
|
Ik vraag me wel vaak af hoeveel schuld je hem kan geven zonder in je eigen voet te schieten. In Congo zijn de Nederlandstaligen misschien in iets kleinere getale aanwezig dan de Franstaligen, maar feit is dat er ook heel wat Vlamingen naar Congo zijn afgezakt.8O
Wat van Leopold II ironisch genoeg niet kan gezegd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik weet nog zo zeker niet of men de huurmoordenaar veel lichter aanpakt, integendeel. |
Citaat:
|
Ik heb NEE gestemd, omwille van de gedachtengang welke toen heerste.
Toch is en blijft het een moordenaar, dus miste een optie. |
Citaat:
|
Citaat:
Of hij het ooit WAS, is een heel moeilijke vraag. Ik heb hem niet gekend en de zeden van de 19de eeuw waren wel heel anders dan die van vandaag. Vraag u liever af of Vlaams-nationalisten anno 2007 geen racisten zijn. |
Citaat:
Het allerbelangrijkste is dat u vooral hun toekomstige opvolgers niet kent. Democratie is ver te zoeken, België is er voor uw soort voor België op zich, en zeker niet voor de Belgen. |
Het is weinig zinvol om retrospectief allerlei hedendaagse etiketjes te gaan plakken op historische figuren.
|
Citaat:
En Leopold was idd een racist, wat nodig was en nu nog is om te overleven in de moderne wereld. Racisme is trouwens natuurlijk, het is een vorm van zelfbehoud voor alle soorten en rassen van de aardse levende wezens. |
Citaat:
|
Alllez, de VBers hebben een Belg om fier op te zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be