![]() |
Goede wijn
Wat is volgens jullie een uitstekend wijntje, liefst winkel en prijs erbij ;-)
|
Rood, Wit of Rosé tantist?
|
ga naar de wereldwinkel ;)
|
t ging over goeie wijn, niet over politiek ...
|
Pinot Noir & Gris
Merlot |
Citaat:
|
Dat hangt er van af bij welk gerecht ge die wijn wenst te drinken, hé slimmeke!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Château la Bégude (Gigondas AOC, rood): lekker fruitig, maar toch vrij stevig wijntje. Prijs: 8 �* 9 euro.
La Charmée (Saint-Véran AOC, wit): degelijk alternatief voor duurdere Loirewijnen als Pouilly Fumé en Sancerre. Prijs: 5 �* 6 euro. Allebei verkrijgbaar in de Colruyt. |
Citaat:
goeie chocomelk ook trouwens, maar dat doet hier weinig terzake... |
Citaat:
En ik ga het eens uitproberen denk ik... Welk jaar? |
Heerlijke chocomelk ook wel.
|
Citaat:
de wijn in de wereldwinkel is lekkere! neh. |
Rode - Faustino I Gran Reserva
Rosé - Mateus Wit - Châteauneuf-du-Pape - Domaine Pontifical |
Citaat:
De Gigondas valt hier ten huize overigens zo in de smaak, dat we die meestal meteen per 12 flessen meebrengen. ;-) (Dan krijgt men bij Colruyt immers een kleine euro korting per fles...) |
Citaat:
Stonecross 2004 - Colruyt - €4,98 Het kan ook 2005. Ze hebben alleszins 2 verschillende jaren en de oudste van de twee (du'h... :p) is de lekkerste. Wel goed laten chambreren... is nodig... |
Citaat:
Bij Colruyt vallen inderdaad ook een aantal zeer lekkere wijntjes te vinden voor minder dan vijf euro. Ik denk bijvoorbeeld aan een heerlijk zurig-frisse Muscadet sur lie (de juiste naam ontglipt me even). Zeer verfrissend in de zomer, met een lekkere portie mosselen, bijvoorbeeld. In een heel ander register, maar ook smakend naar méér: Bernard Massard Cuvée de l'Ecusson 2001. Een goede 10 euro de fles (toch bij aankoop in Luxemburg, rechtstreeks bij de fabrikant) maar minstens even lekker dan het gros van de duurder geprijsde champagnes. Ook zeer lekker: de "Petit Bourgeois Sauvignon 2005" (van Domaine Henri Bourgeois). Aangekocht bij onze plaatselijke wijnhandelaar voor een euro of 6, geloof ik. Maar de wijn kan de vergelijking met een Sancerre m.i. zeer goed doorstaan. |
Ik kan een Muscadet Sèvre et Maine wel appreciëren...
|
Citaat:
(Allen zeer sterk aan te bevelen !) Chateau Courbian, Medoc, 1998 (bronzen medaille in 200O) Chateau Cap d'Or, Montagne Saint-Emilion, 2002 (zilveren medaille 2004) Vieux Chateau Landon, Medoc, 2001, (zilveren medaille 2003) Chateau Champ de Fleuret, Bordeaux Superieur, 2002 Chateau Saint Ahon, Haut Medoc, 2002 Te koop in de betere wijnzaken aan een meer dan gemiddelde prijs. Maar zijn geld meer dan waard ! 8-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be