![]() |
Een immigrant uit Nijvel ...
Waarom ik dit denk ? Neem even de feiten onder ogen, en ik weet dat ik hier serieuze fouten zou kunnen maken, maar ... ik heb geen zin om te doen alsof ik blind ben.
De vrouw was geen moslim, de man wel, tenminste ... voor haar misdaad : http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={A7671DCC-F823-4958-8D69-54A5696B13F6} http://www.gva.be/nieuws/inc/gerelateerd_bericht.asp?art={33F9B2C8-8835-4645-B9B3-8E2B9DFBC3E1} Noteer het tijdstip van het drama. Een paar uur voor de man terug zou komen, gebeurt het drama, woensdag na 12h en voor 18h, met andere woorden NADAT het school uit is en VOOR normale mensen van hun werk af zijn, en ook ongeveer 2 uur voor de verwachte landing van het vliegtuig. Tweede observatie over het tijdstip : vlak voordat haar man thuis kwam. Echt uren ervoor. De daad was goed voorbereid, uitgedacht, en uitgevoerd met slechts 1 miniem probleempje, dat de vrouw ook "goed" opgelost heeft. De kinderen konden niets zien, de kamers waren goed gekozen, de volgorde waarin ze de kinderen ombracht ... Dit was geen toeval, dit was geen woedeaanval, dit was geen domme fout, geen wanhoopsdaad. Dit was een daad die dagen op voorhand gepland, geanalyseerd en strategisch verantwoord uitgevoerd werd. Het is NIET simpel om in Belgie 5 mensen te vermoorden in je eigen huis zonder de hele buurt op stelten te zetten. Echt niet. De man heeft de vrouw nog steeds niet gezien en *hups* alles gebeurd islamitisch. Ondertussen zijn de kinderen naar marokko verscheept, waar de man geen familie heeft, en niet met de intentie ze naar algerije te brengen. De enige reden die ik kan bedenken is dat de vader zijn kinderen niet op een katholieke begraafplaats wilt. Nu is ze volgens de man wel een moslim: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix Citaat:
http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1173094393 hoewel de kinderen zelf zich met hand en tand verzetten tegen hun vader die eistte dat ze moslim werden : http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G2L1943QF Citaat:
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={470174E1-4E23-4D27-8EBA-72201BA2D76C} Citaat:
http://standaard.be/Artikel/Detail.a...MF06032007_003 Citaat:
En nu ontkend de vrouw. De media zwijgt over de druk die er in het gezin was, en, hoewel sterk ontkend in het begin door vele mensen, inclusief buren, familie, en klasgenootjes is het "een modelgezin". Juist ja. Zie ook hierboven. Het probleem in deze zaak was terreur tegen de vrouw en de kinderen. Niets anders. In, nu ontoegankelijke, artikels van de standaard was er ook sprake dat de dochters gedwongen werden een sluier te dragen, hoewel ze dit niet wilden, en dat de vader de tuin erg hoog en illegaal ommuurd had "zodat ze rustig konden spelen". Ik ben op zoek, maar ik vind geen bron om dat verder te bevestigen. |
Ow en voor iemand vraagt wat hier de oplossing van is :
1) algemeen de waarheid onder ogen zien in verband met de situatie van vrouwen en kinderen in de islam 2) Duidelijk maken dat Europa, net zoals Amerika dat doet, desnoods Marokko binnenvalt om die kinderen terug te halen 3) ex-moslimvrouw beschermprogramma voor vrouwen van moslims die van hun man wegwillen en de kinderen (zoals onder belgisch recht toegestaan) willen meenemen. Geef ze de mogelijkheid om van naam te veranderen, en voorzie tijdelijke opvang. 4) recht voor vrouwen op bescherming hunzelf EN hun kinderen tijdens echtscheidingsprocedures en informatiecampagne hierover |
Elke keer weer sta ik verstomd van de stupiditeit die u aan de dag legt als het aankomt op het openen van nieuwe topics, maar deze spant werkelijk de kroon!
Ondertussen gebeurt er wel elke week een familiedrama in autochtone Vlaamse gezinnen. Het gebeurt nu eens met het gezin waar er een allochtone man is en het ligt weeral aan de moslimcultuur. Werkelijk hallucinant. Er zijn dingen verkeerd met de Islam omdat het de neiging heeft om sommige idioten te radicaliseren, maar je begint toch echt compleet door te draaien hoor. Elke keer je het woordje allochtoon hoort op het nieuws sta je waarschijnlijk al klaar om een oorzakelijk verband tussen het probleem in kwestie en de Islam te zoeken. Onvoorstelbaar eigenlijk. |
Wat hier ook enorm opvalt aan de artikels is de positie van de vrouw. Deze verschilt extreem tussen de artikels. Maar bij echt dichtbij kijken zie je gewoon wat er aan de hand is.
De vrouw beweerd ZELF niet-moslim te zijn, en haar kinderen ook niet, haar zus en de speurders beamen dit De man en de bewaker die die man gebruikte, beide moslims, beweren dat zij wel moslim is, en zijn kinderen ook, dat het een modelgezin is |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb de tekst gelezen en het is zoals ik reeds gezegd heb alweer een propagandapost in je kruistocht tegen de Islam. |
Een beetje voorbarig dacht ik zo. De meeste "gezinsdrama's" gebeuren nu niet precies in moslimmilieus of gemengde huwelijken; Ze komen bovendien bijna nooit aan bod op dit forum. Zijn pas dan interessant genoeg als er eens een moslimverhaaltje aan vastgeknoopt kan worden ?
Een depressie kan even goed "out of nowhere" komen en de rest is voorlopig giswerk. Een gezinsconflict is hoogsens een "verzachtende" omstandigheid voor de daderes en zeker geen beschuldiging van de echtgenoot. Indien het voor niet-moslims legitiem is te scheidenen zelfs een vechtscheiding te hebben is dit ook zo voor moslims. Het gebeuren is al bij al al erg genoeg. |
Citaat:
|
Het gebeuren is veel te erg.
Ondertussen ligt er wel een meisje dat stellig de hoofddoek weigerde in een islamitisch graf in Marokko, zonder dat haar moeder geconsulteerd geweest is. |
Citaat:
Ik schuif helemaal niks onder de mat. Tommeke wil het gebeuren afschuiven op de Islam terwijl zo een dingen helemaal niet terzake doen in deze tragedies en het bewijs daarvoor ligt in het feit dat dit wekelijk gebeurt in niet Islam gezinnen. Ik schuif juist niks onder mat. |
Citaat:
|
Citaat:
multitasking en vanzelfsprekende organisatie... het blijft echt gewoon een vrouwen ding hé ... echt iets om als man jaloers op te zijn hé :lol: |
Je mag het herschrijven hoor. Bij nader inzien zou ik gewoon het artikel van het nieuwsblad alleen quoten. Het is duidelijk genoeg.
|
Ik ga liever niet in op de al of niet juiste observaties.
Er is wel één punt dat ik zou willen aangeven. Een vriend van mij zat bijna in dezelfde situatie: vrouw depressief, 4 kleine kinderen. Als je vrouw depressief is doe je zoals hij deed: proberen emotioneel contact te onderhouden. Zo belde hij dikwijls vanaf zijn werk, en zo heeft hij haar tijdig gevonden, haar lijf vol pillen. Toch heeft ze later zelfmoord gepleegd, ver weg van haar huis, maar de kinderen zijn ongedeerd. Zijn liefde en emotionele betrokkenheid hebben zijn kinderen misschien gered. En als ik hoor dat hier een man van een depressieve vrouw in het buitenland zit, dan vind ik dat de volledige verantwoordelijkheid voor de dood van zijn kinderen op hem rust. |
Citaat:
Laat ons niet hypocriet doen. Ericdesm aka tomccp verzint rond elk krantenartikel zijn eigen sprookje om de Islam op alle mogelijke manieren in een slecht daglicht te stellen. Zielig gewoon |
Citaat:
|
Citaat:
Kent iemand een gelijkaardig geval waar een moslima haar kinderen mee de dood in neemt? In arabische culturen heb je dan weer andere gevallen maar kindermoord is naar wat ik dacht zo goed als onbestaande. Ik heb het dan niet over eermoorden waar een broer zijn zus vermoord omdat die weet ik veel wat zou 'misdaan' hebben. Ik heb gemerkt dat de meesten onder ons (ik ook dus) hier veel te hard van stapel lopen, nu zou enkel het jongste kind van de Marokkaanse vader geweest zijn, dat werpt een heel ander licht op de zaak, niet? Dat ze haar kinderen vermoordde omdat hij ze ging meenemen naar Algerije is dus helemaal niet meer van toepassing. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er is iemand die verklaart dat hij enkel zijn zoon, de jongste dus, dreigde mee te nemen bij een eventuele 'scheiding'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be