Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het nieuwe wapen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=82924)

C.C. 6 maart 2007 18:39

Het nieuwe wapen

Het is al weer enkele jaren geleden dat het vreemdelingenstemrecht goedgekeurd werd. Enkele maanden geleden werd het voor het eerst toegepast bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Laten we eens kijken wat de gevolgen waren voor het Vlaams Belang :

Met vreemdelingenstemrecht :

Gent : 18,6%
Antwerpen 33,5 %
Mechelen : 26,5%
Lokeren : 19,9%
Hasselt : 13,9%
Sint-Niklaas : 27,8 %
Vilvoorde : 21,9 %

Laten we nu eens kijken wat er gebeurt was zonder dat stemrecht (val niet achterover) :

Gent : 21,6%
Antwerpen 40,4 %
Mechelen : 30,4%
Lokeren : 22,7%
Hasselt : 14,5%
Sint-Niklaas : 29,5%
Vilvoorde : 30,8%

Zo zie je maar. Toch is er ook iets positiefs aan. Als al deze mensen ook op 10 Juni voor het VB gaan staat ons opnieuw een mooie overwinning te wachten !

Raven 6 maart 2007 18:47

idd

En de Antwerpse SP-A staat bij de allochtonen gemeenschap in het krijt. En ze ZAL de rekening betalen.

Laksheid bij rituele slachtingen...
Pro-Islamitische houding...
Positieve discriminatie..
En een sterk optreden tegen de racistische politiediensten...

Met iets minder zullen de gemeenschappen geen genoegen nemen

Coekie 6 maart 2007 19:12

Heb je daar ook een bron voor of ben je met spek aan het schieten?

Coekie

Voodoo Child 6 maart 2007 19:18

Bron ?

Kay_ 6 maart 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 2496343)
Bron ?

Nog beter, een verband? :-D

Fieseler 6 maart 2007 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C.C. (Bericht 2496167)
Het is al weer enkele jaren geleden dat het vreemdelingenstemrecht goedgekeurd werd. Enkele maanden geleden werd het voor het eerst toegepast bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Laten we eens kijken wat de gevolgen waren voor het Vlaams Belang :

Met vreemdelingenstemrecht :

Gent : 18,6%
Antwerpen 33,5 %
Mechelen : 26,5%
Lokeren : 19,9%
Hasselt : 13,9%
Sint-Niklaas : 27,8 %
Vilvoorde : 21,9 %

Laten we nu eens kijken wat er gebeurt was zonder dat stemrecht (val niet achterover) :

Gent : 21,6%
Antwerpen 40,4 %
Mechelen : 30,4%
Lokeren : 22,7%
Hasselt : 14,5%
Sint-Niklaas : 29,5%
Vilvoorde : 30,8%

Zo zie je maar. Toch is er ook iets positiefs aan. Als al deze mensen ook op 10 Juni voor het VB gaan staat ons opnieuw een mooie overwinning te wachten !

Dus: eclatante overwinning van het VB.

Veroordeling: helpt niet
Media boycot: helpt niet
Berufsverbot: helpt niet
Schoferen van VB mandatarissen: helpt niet
Medialeugens: helpt niet
Cordon sanitaire: helpt niet

Stemrecht: helpt slechts tijdelijk en zal het VB uiteindelijk nog een pak meer aanhang bezorgen...

volgende wapen:

Dit heeft in Nederland gewerkt....
Dit heeft met Cools gewerkt...

Dus: als de media doelbewust de VB mandatarissen blijven diaboliseren en een aanslag van een geroepene blijft nog lang uit...tja...dan zit er waarschijnlijk niks anders op hé dan het zelf te organiseren...de eventuele dader kan misschien beloofd worden om in Gent terecht te staan...je weet wel...onweerstaanbare dwang of zoiets...

Griffin 6 maart 2007 19:24

K&K, vermits er geen bronnen genoemd worden? :P

C.C. 6 maart 2007 19:25

De resultaten komen uit een analyse van De Standaard op 10-10-2006
Uiteraard nooit publiekelijk vrijgegeven ;-)
Maar niemand is verplicht me te geloven hoor.

Griffin 6 maart 2007 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C.C. (Bericht 2496381)
De resultaten komen uit een analyse van De Standaard op 10-10-2006
Uiteraard nooit publiekelijk vrijgegeven ;-)
Maar niemand is verplicht me te geloven hoor.

Toch handig dat je nooit bewijzen moet hebben eh.

Marlboro 6 maart 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2496413)

Ik meende ook dit te lezen te hebben in een krant.

C.C. 6 maart 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2496413)

Ik kan het niet bewijzen ... Als online gebruiker krijg ik geen toegang tot het archief van De Standaard hoor :?

Marlboro 6 maart 2007 19:41

Hier het bewijs,goed lezen.

“Er viel in de grote Vlaamse steden niet meer naast te kijken. Allochtone zaakvoerders hingen hun etalage vol met affiches van even allochtone verkiezingskandidaten, met het kartel SP.A-Spirit veruit als koploper”, schrijft Guy Fransen in De Standaard. In het artikel bevestigt socioloog Jan Hertogen de Vlaams Belang-stelling dat de allochtonen in de stembus het verschil hebben gemaakt: En hij doet dat aan de hand van toch wel tot de verbeelding sprekende cijfers.

Zonder allochtone kiezers zou het Vlaams Belang in Gent 21,6% behaald hebben in plaats van 18,9%. In Antwerpen 40,4% in plaats van 33,5%. In Mechelen 30,4% (nu 26,5). In Lokeren 22,7% (nu 19,9). In Hasselt 14,5% (nu 13,9). In Sint-Niklaas 29,5% (nu 27,8). In Vilvoorde 30,8% (nu 21,9). Dat was trouwens de uitdrukkelijke bedoeling van de versoepeling van de naturalisatiewet en het stemrecht voor niet-Europese vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren.

“Het lamleggen (?) van het Vlaams Belang heeft dus niets met het beleid te maken”, zoals Jan Hertogen opmerkt. “Als het Vlaams Belang stelt ‘dat het vreemdelingenlegioen ons dat gelapt heeft’, heeft de partij gelijk. Ik vind het alleen doodjammer dat de democratische (?) partijen dat niet willen zeggen.”

Tja, dat is een simpele waarheid die de traditionele partijen wat graag zullen toedekken voor hun eigen autochtone kiezers. Maar ook een waarheid waarmee wij ze tot aan de verkiezingen van volgend jaar om de oren zullen slaan.

Mitgard 6 maart 2007 19:44

vreemdelingen moeten onze beschaving nu al van de ondergang komen redden, zo ver is het gekomen. 8O

Coekie 6 maart 2007 22:02

Citaat:

Hier het bewijs,goed lezen.
Ik zie eerlijk gezegd nog niet zoveel bewijzen.

De eerder genoemde cijfers worden nog eens herhaald maar hoe dat men die bereikt is totaal niet duidelijk.

Coekie

Raven 6 maart 2007 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2496885)
Ik zie eerlijk gezegd nog niet zoveel bewijzen.

De eerder genoemde cijfers worden nog eens herhaald maar hoe dat men die bereikt is totaal niet duidelijk.

Coekie

Kom kom...

Ook al kreeg je de berekeningen, dan zag je het nog niet ;-)

Coekie 6 maart 2007 22:37

Citaat:

Ook al kreeg je de berekeningen, dan zag je het nog niet
Niet echt, ik ben best bereid te aanvaarden dat er een effect uitgaat van het migrantenstemrecht. Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat er voor een stuk een voor het Vlaams Belang positief effect vanuit gaat ttz dat sommige SP.a of VLD kiezers naar het Belang zijn overgstapt.

Mijn vraag blijft hoe je de exacte cijfers berekent.

Coekie

Enter 6 maart 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2496979)
Niet echt, ik ben best bereid te aanvaarden dat er een effect uitgaat van het migrantenstemrecht. Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat er voor een stuk een voor het Vlaams Belang positief effect vanuit gaat ttz dat sommige SP.a of VLD kiezers naar het Belang zijn overgstapt.

Coekie

Nattevinger-methode :lol:

koewachtenaar 6 maart 2007 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2496446)
vreemdelingen moeten onze beschaving nu al van de ondergang komen redden, zo ver is het gekomen. 8O

qua stemmen toch ,van de rest heb ik nog niet veel gemerkt.

lantjes 7 maart 2007 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2496446)

Als we dan toch constant om bewijzen schreeuwen, wil je dit standpunt ook eens met bewijzen staven?

Marlboro 7 maart 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2496979)

Coekie

Vraag dat aan de mensen die dat in hun gazet gezet hebben.
Het zou mij ten zeerste verwonderen mocht het niet correct zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be