![]() |
Windows taakbeheer - Processen
1 Bijlage(n)
Is er iemand met kennis van zaken die me kan vertellen welke van onderstaande draaiende taken uitgeschakeld mogen worden, zonder te raken aan kritieke of noodzakelijke processen?
|
de niet-actieve systeemprocessen? :mrgreen:
|
Citaat:
|
Citaat:
msn, windowsmediaplayer enzo |
Citaat:
Ik vermoed dus dat er dingen op de achtergrond draaien die ik helemaal niet wil, of gevraagd heb. :? |
hier staan ook evenveel processen open,misschien eens op fouten laten controleren en defragmenteren ofzo?
|
Citaat:
Defragmenteren kan ik. Maakt dat je pc sneller? |
Citaat:
|
IEPLORE = uw slechte browser (tip: www.getfirefox.com)
msnmsgr = MSN wmplayer = Windows Media Player qttask = Quicktime in uw taakbalk, kun je uitschakelen door in de voorkeuren van Quicktime te pluizen hpztsb04 = printerdriver. Koop de volgende keer Canon, veel goedkopere inkt. explorer = uw taakbalk met bijhorende startknop winword = Word van Office. http://nl.openoffice.org is beter qua prijs/kwaliteit taskmgr = taakbeheerder. Het ding dat waar je je screenshot van hebt gemaakt spoolsv = klaar om een printopdracht te ontvangen nod32krn = antivirus van Eset igfxtray = je videodriver van je Intel-videokaart (onboard, zeker). Gelieve hier geen spellen mee te spelen, je verkracht de grafics ;) hkcmd = ook van je videokaart Intel’s Hotkey Command Module usnsvc = hierdoor kan je schrijven in je MSN-ding (met potlood, in de andere tabblad onderaan je verzendvenstertje) smss = onderdeeltje van Windows winlogon = idem svhost = idem pdsched = Roxio disk defragmenter. Dit ding zorgt er voor je automatisch om de zoveel je HD laat defragmenteren. |
Citaat:
Wat bedoel je met 'op fouten controleren'? |
en blijkbaar heb je ook een antispyware ding runnen. Download www.microsoft.com/defender als je een legitieme Windows hebt. Ik heb iets tegen MS, maar dit is een goed ding en het ZWIJGT tenminste meestal.
|
Citaat:
En dat qttask-proces beëindigd. |
Citaat:
Nu kun je ook kleuren quoten op dit forum. Dat kan den IE namelijk niet. |
Citaat:
Ik zoek bijvoorbeeld nog een goeie freeware beveiliger tegen spyware (of remover). Of een programmaatje dat kan speuren naar overbodige bestanden op de harde schijf. Firefox ziét er alvast stukken beter uit. Hopelijk ondervind ik ook dat het beter/vlotter werkt. |
Citaat:
www.microsoft.com/defender Best je huidige antispyware eraf smijten dan. |
Dit progje in huis halen doet ook wonderen, dan wordt jouw register tenminste eens opgekuist.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be