Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De post noch familie VDB krijgen geld van weduwe Patrick Haemers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83110)

Den Ardennees 7 maart 2007 23:32

De post noch familie VDB krijgen geld van weduwe Patrick Haemers

Dus aangezien men niet kan bewijzen dat het om hetzelfde geld gaat, mag mevrouw Haemers dit alles houden!

Dus als ik van iemand een briefje van 100 euro steel, en ik word een uur later tegengehouden met 5 briefjes van 20 euro in mijn vestzak, dan moet ik niets aan 't slachtoffer teruggeven, omdat het niet om hetzelfde geld gaat of wat???

8O 8O 8O

Belgie land van surrealisme waar misdadigers koning zijn.

Citaat:

De Post noch familie VdB krijgen geld van Haemers

Patrick Haemers

De rechtbank van eerste aanleg in Brussel heeft geoordeeld dat noch De Post noch de familie Vanden Boeynants aanspraak kunnen maken op een som van circa 250.000 euro toegekend aan Patrick Haemers. De rechtbank heeft hun aanspraken afgewezen.

VdB
De kern van het dispuut gaat terug naar de ontvoering van de voormalige premier Paul Vanden Boeynants, in januari 1989, door Patrick Haemers en zijn bende. Vanden Boeynants werd opgesloten in een villa in het Noord-Franse Le Touquet en tegen betaling van 63 miljoen oude Belgische franken gezond en wel weer vrijgelaten.

Kort na de vrijlating van de minister van Staat, werd Basri Bajrami, een lid van de bende-Haemers in Metz opgepakt met een deel van het losgeld. Jaren later werd 250.000 euro teruggevonden op een rekening van Patrick Haemers in Uruguay. Haemers maakte er gebruik van de valse naam 'Alain Goffin'.

De Post
Na de zelfmoord van Haemers in 1993 claimde ook De Post het bedrag op. Patrick Haemers had immers ook een aantal waardentransporten van De Post overvallen. Bij een aantal van die dodelijke raids was ook buit gemaakt.

De advocaten van de op 9 januari 2001 overleden Paul Vanden Boeynants verkregen de transfer van de cira 250.000 euro die in Uruguay was geplaatst en mr. Véronique Laurent vorderde de inbeslagname van de som, waar ook de weduwe van Haemers, Denise Tyack, een aanspraak op instelde.

Redenen
De burgerlijke rechtbank in Brussel wees de aanspraken van de erfgenamen van Paul Vanden Boeynants en van De Post om twee redenen af. Volgens de rechter is het niet zeker dat de betwiste fondsen afkomstig zijn van het betaalde losgeld door de minister van Staat en zijn familie, noch dat ze de vrucht zijn van overvallen.

De tweede reden is dat Denise Tyack aan de erfenis van haar man verzaakte, net zoals zijn zoon. Omdat de acties gericht waren tegen Tyack, werden de twee gedingen onontvankelijk verklaard.

Mr. Véronique Laurent, advocaat van de familie VdB, wenste geen commentaar te leveren. De juridische dienst van De Post beraadt zich over de toestand met de advocaten. (belga)
www.hln.be

HAMC 7 maart 2007 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2500400)

www.hln.be

Of op zijn minst prins.

Herr Flick 8 maart 2007 08:12

Inderdaad weer een mooi staaltje van hoe het gekrom ons allemaal en telkens op nieuw met ons pietje heeft...

Ne veroordeelde gangster, die als job overvallen, ontvoeren en nog wat van dat fraais had, met een bankrekening met een paar honderdduizend euro op, heeft dat niet eerlijk verdiend...

Dus, neemt ge dat geld in beslag, en ofwel verdeelde da eerlijk over de slachtoffers, ofwel stort ge dat in een slachtofferfonds, als ge niet kunt bewijzen van welk slachtoffer het exact is...

Nee madame hammers, 't is al erg genoeg dat we uw man aan de sjoffage gezelfmoord hebben met zijne radio, houd gij het geld maar...

Als signaal kan dat tellen hé...

Sukkelaar13 8 maart 2007 17:46

Wat een dwaze uitspraak van die rechter. Hij zou beter eerst eens de ant-witwaswetgeving gelezen hebben, dan zou hij pas geweten hebben wat met het geld aan te vangen

Lao Tzu 8 maart 2007 17:52

Als ze er een stevig feestje mee bouwt waar wij mogen aanwezig zijn dan mag ze het geld van mij houden!

De Prof 8 maart 2007 18:15

Ja, zowel Haemers als VDB zijn niet zuiver op graat.
En de post, heeft geen bewijzen, dat het geld, van één van hun overvallen is.

Eigenlijk had men het geld beter aan mensen gegeven, die amper weten van welk hout pijlen maken.

Dan is de pijpmans, niet voor niets ontvoerd geweest. ;-)

Freddie 8 maart 2007 18:52

wie daar nog goed zal bij varen is de fiscus wegens successierechten + mogelijk verwijlinteresten na die 10jaar. Dus madam Haemers zal een stuk van de koek moeten delen.

Jazeker 8 maart 2007 18:57

Ik snap iets niet in het artikel. Eerst staat er dat mevrouw Haemers aanspraak wilde maken op het geld, later staat er dat zij zowel als haar zoon verzaken aan die 'erfenis'. :?

Griffin 8 maart 2007 19:05

Prachtig, die rechters die niet meer verjaren...

Gun 8 maart 2007 19:06

Gewoon een schadevergoeding voor de moord op haar man ...

Enter 9 maart 2007 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2502859)
Gewoon een schadevergoeding voor de moord op haar man ...

Die moest normaal betaald worden door de radiatorenfabrikant.

Herr Flick 9 maart 2007 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2504028)
Die moest normaal betaald worden door de radiatorenfabrikant.

gedeelde verantwoordelijkheid met die fabrikant van die Radio hé ...

;-)

skaldis 9 maart 2007 09:22

Ze hadden dat geld beter in het slachtofferfonds gestort.

Gun 9 maart 2007 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2504173)
Ze hadden dat geld beter in het slachtofferfonds gestort.

Hij was er zelf één, dus eind goed al goed ...

Hans1 9 maart 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2500400)
Dus aangezien men niet kan bewijzen dat het om hetzelfde geld gaat, mag mevrouw Haemers dit alles houden!

Dus als ik van iemand een briefje van 100 euro steel, en ik word een uur later tegengehouden met 5 briefjes van 20 euro in mijn vestzak, dan moet ik niets aan 't slachtoffer teruggeven, omdat het niet om hetzelfde geld gaat of wat???

8O 8O 8O

www.hln.be

Als je aan een erfenis verzaakt, heb je het geld niet. Dus mevrouw kon niet gedagvaard worden.

De dagvaarding is verkeerd opgesteld, maar je kan ook geen dode dagvaarden.

Moeilijke kwestie. Dat geld staat momenteel op een rekening die van niemand is, maar onbeheerde nalatenschappen komen aan de staat toe (art. 768 B.W.). De staat zou dus m.i. moeten gedagvaard worden...

Piet Hein 9 maart 2007 15:30

Mmmmmmm dus als mij vader een diefstal pleegt moet ik daar voor opdraaien.

Den Ardennees 31 maart 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2505397)
Mmmmmmm dus als mij vader een diefstal pleegt moet ik daar voor opdraaien.

Het ligt een beetje anders: als uw vader 100 euro steelt, ze aan u geeft en dan onder een auto loopt, dan is en blijft die 100 euro gestolen geld.

ERLICH 31 maart 2007 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 2502677)
Ja, zowel Haemers als VDB zijn niet zuiver op graat.
En de post, heeft geen bewijzen, dat het geld, van één van hun overvallen is.

Eigenlijk had men het geld beter aan mensen gegeven, die amper weten van welk hout pijlen maken.

Dan is de pijpmans, niet voor niets ontvoerd geweest. ;-)

Klopt zo had men het moeten doen dan had toch iets van het gezegde 'misdaad loont niet' juist geweest. Nu is het tegenoversgestelde bewezen, is het niet voor de dader is het in dit geval voor zijn weduwe.

Mitgard 31 maart 2007 19:55

patrick haemers zou als volksheld geëerd moeten worden.
die CVP-er VDB was zelf een crimineel die zich onder meer schuldig maakte aan grootschalige belastingsontduiking. haemers heeft hem een mooi lesje geleerd.

Zwartengeel 31 maart 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2573301)
patrick haemers zou als volksheld geëerd moeten worden.
die CVP-er VDB was zelf een crimineel die zich onder meer schuldig maakte aan grootschalige belastingsontduiking. haemers heeft hem een mooi lesje geleerd.

CVP-er??? 8O PSC-er zul je bedoelen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be