![]() |
Onafhankelijke?
Ik lees net dat u opkomt als onafhankelijk kandidaat. Daarom een simpele vraag : waarom komt u op als onafhankelijke en waarin verschilt uw eigen visie van die van de partijen Groen!, CAP, PvdA en SPa?
|
Beste,
Ik sta nogal op mijn milieuwetenschappelijk profiel. Ik ben echter een geëngageerd wetenschapper. We kunnen niet langer aan de zijlijn blijven staan. De situatie is te urgent. Daarom ben ik in politiek 'gestapt', evenwel als onafhankelijke. Het siert Groen! dat ze me die mogelijkheid laten, wat wijst op reële openheid. Voor CAP heb ik tot op zekere hoogte sympathie. Ken er vele mensen van: Van Outrive, Dessers, De Bodt, Van Buynder, etc. Jammer dat hun inititatief een beetje is uitgehold door de dominantie van één bepaalde partner. Sp.a vind ik uiteraard een belangrijk partij. Als mainstreampartij heeft zij een rol in de herverdeling. Maar, helaas vind ik dat die helemaal niet ver genoeg daarin gaat. En op ecologisch vlak beseffen ze onvoldoende dat de noodzakelijke omslag een gans andere (ecologisch) economie vereist. Zie in die context onze petitetekst in De Tijd over een ander economisch beleid. Reële grenzen aan de groei, andere indicatoren (ISEW, LS, HDI, HNA etc;), weg met het BNP-fetisjisme etc. http://www.b-bytes.be/ptj/index.php?...d=28&Itemid=31 Pvda doet goed werk op het vlak van hun geneeskunde. Wie zal dat ontkennen? Ideologisch heb ik echter zware problemen met hun theoretische én historische achtergrond. Groen!: de enige partij die mijn verhaal van ecologische economie volop integreert. Ecologische duurzaamheid en solidariteit als twee essentiËle pijlers. mvg www.petertomjones.be |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik denk aan een groene en solidaire partij, denk ik eerder aan Groen Rechts. Naast ecologisme en solidarisme promoten zijn ook dierenrechten, wat ik totaal mis bij Groen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be