Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het houdt niet op! een nieuwe transfer! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83140)

luc broes 8 maart 2007 10:42

Het houdt niet op! een nieuwe transfer!

Op de interessante webstek van Bart Debie lees ik:

"Als vaste bloedgever werd ik vorig jaar aangeschreven voor een gift wegens 'dreigend tekort'. Ik ging en vroeg een verpleegster in het bloedtransfusiecentrum waarom er zoveel tekort was. Ze vertelde me dat bloed per provincie wordt verzameld en dat in alle Vlaamse provincies meer dan voldoende wordt ingezameld. Het probleem is echter Brussel en de Waalse provincies, zei ze. Er is blijkbaar een transfer van massa's Vlaams bloed naar Wallonië ! ... "Hier ons bloed, wanneer ons recht" , zei men lang geleden"

Die 12 miljard per jaar is dus duidelijk nog niet genoeg!

Hans1 8 maart 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2501156)

"Als vaste bloedgever werd ik vorig jaar aangeschreven voor een gift wegens 'dreigend tekort'. Ik ging en vroeg een verpleegster in het bloedtransfusiecentrum waarom er zoveel tekort was. Ze vertelde me dat bloed per provincie wordt verzameld en dat in alle Vlaamse provincies meer dan voldoende wordt ingezameld. Het probleem is echter Brussel en de Waalse provincies, zei ze. Er is blijkbaar een transfer van massa's Vlaams bloed naar Wallonië ! ... "Hier ons bloed, wanneer ons recht" , zei men lang geleden"

Federalisme kost geld, hè.:-P

De transfers in de gezondheidszorg zijn gedaan, dus gaan de flaminganten op zoek naar een nieuwe transfer. Wat een mens toch allemaal niet doet om zijn positie en portefeuille te behouden.;-)

luc broes 8 maart 2007 10:58

Maar Hansje toch!

Burry 8 maart 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2501184)
De transfers in de gezondheidszorg zijn gedaan

Leg me dat eens uit hoe dat echt waar zou zijn. Ik geloof er niet veel eerlijk gezegd, net zoals een kennis van me, nikske Flamingant, maar kan er ook niet echt bij dat op z'n werk: de sociale zekerheid, iedere maand de cijfers er niet om liegen, hoe is het mogelijk... en op het eind van het jaar is er, zogezegd, eigenlijk niks mis...

1handclapping 8 maart 2007 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 2501290)
Leg me dat eens uit hoe dat echt waar zou zijn. Ik geloof er niet veel eerlijk gezegd, net zoals een kennis van me, nikske Flamingant, maar kan er ook niet echt bij dat op z'n werk: de sociale zekerheid, iedere maand de cijfers er niet om liegen, hoe is het mogelijk... en op het eind van het jaar is er, zogezegd, eigenlijk niks mis...

Dat is heel eenvoudig : je bent zelf klaarblijkelijk een "hard werkende vlaming" - je woont bovendien niet ver van de "taalgrens". Mogelijk krijg je ondanks alle transferts van Vlaanderen naar Wallonië nog een centje bij elkaar en krijg je ook nog eens goesting om een typische "fermette" te bouwen. Waar is de grond nog betaalbaar ? Een paar kilometers van waar je woont in zuidelijke richting & weldra ben je een "hardwerkende waal" geworden & zijn de transferts gedaald !

Het omgekeerde gebeurd vanzelfsprekend ook : jonge afgestudeerde Waal zou "harderkende Waal" willen worden, maar er is daar geen werk. Hij richt zijn blik noordwaart, waar er in zijn specialiteit jobs aangeboden worden
en hupsakee : daar is een "hardwerkende Vlaming" bij gecreeërd.

Moraal : de mensen hangen niet met wortels vast in de grond : zij migreren ahw.

liberalist_NL 8 maart 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2501156)

Eigenlijk moet dit Europees geregeld zijn.

Everytime 8 maart 2007 19:31

Men moet het bloed regionaliseren......

Hans1 8 maart 2007 20:14

Ik wil Vlaemsch bloed !:-)

liberalist_NL 8 maart 2007 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2503190)

Je bevindt je op glad ijs, Hans.;-)

Everytime 8 maart 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2503190)

Zwaart en geel bloed......

Dronkoers 8 maart 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2501184)
Federalisme kost geld, hè.:-P

Wel, schaf die kost af en de begroting klopt ;-)

circe 8 maart 2007 21:59

Zouden die Walen en Brusselaars wel wéten dat ze bloed van Bart Debie krijgen?

Breda 9 maart 2007 20:05

Federalisme kost geld , Unitarisme kost nog veel meer geld en is nog een stuk ondemocratisher ook (laat staan tolitair)

Gun 9 maart 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2506387)
Federalisme kost geld , Unitarisme kost nog veel meer geld en is nog een stuk ondemocratisher ook (laat staan tolitair)

Wafelijzerpolitiek is per definitie inefficiënt.

another brick 9 maart 2007 20:10

Zijn we dan bloedbroeders?

Gun 9 maart 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2506403)
Zijn we dan bloedbroeders?

:thumbsup:

Breda 9 maart 2007 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 2503236)
Zwaart en geel bloed......

i drink Hollands Bloed bij me Ontbijt ;-) smaakt er Calvenistisch .....daarom gooi ik er ook jus d'orange er bij , mix ik het ...en whala ik kan naar me werk :-D

Jaani_Dushman 11 maart 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2501849)
Mogelijk krijg je ondanks alle transferts van Vlaanderen naar Wallonië nog een centje bij elkaar en krijg je ook nog eens goesting om een typische "fermette" te bouwen. Waar is de grond nog betaalbaar? Een paar kilometers van waar je woont in zuidelijke richting & weldra ben je een "hardwerkende waal" geworden & zijn de transferts gedaald!

[...]

Moraal : de mensen hangen niet met wortels vast in de grond : zij migreren ahw.

...en die bejubelde migratie zorgt er dus voor dat de kanker van Vlaanderen (onze afzichelijke fermette's) zich kunnen uitzaaien over Wallonië.
Fijn... :|

1handclapping 11 maart 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2510768)
...en die bejubelde migratie zorgt er dus voor dat de kanker van Vlaanderen (onze afzichelijke fermette's) zich kunnen uitzaaien over Wallonië.
Fijn... :|

Eigenlijk heb je gelijk : er is een "cordon sanitaire " nodig er moet dringend werk gemaakt worden van een minstens 4m hoge muur rond dit pretentieuze land met zijn verdorven consumentdolle bewoners.

Nog een verschil met onze Noorderburen : daar hadden ze een TV programma om het lelijkste gebouw van het land te kiezen, bij ons wilden ze een nooddurftig monument gaan redden. Qua mentaiteit heb jij alleszins iets Noordnederlands : "De Beuk erin".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be