![]() |
Het houdt niet op! een nieuwe transfer!
Op de interessante webstek van Bart Debie lees ik:
"Als vaste bloedgever werd ik vorig jaar aangeschreven voor een gift wegens 'dreigend tekort'. Ik ging en vroeg een verpleegster in het bloedtransfusiecentrum waarom er zoveel tekort was. Ze vertelde me dat bloed per provincie wordt verzameld en dat in alle Vlaamse provincies meer dan voldoende wordt ingezameld. Het probleem is echter Brussel en de Waalse provincies, zei ze. Er is blijkbaar een transfer van massa's Vlaams bloed naar Wallonië ! ... "Hier ons bloed, wanneer ons recht" , zei men lang geleden" Die 12 miljard per jaar is dus duidelijk nog niet genoeg! |
Citaat:
De transfers in de gezondheidszorg zijn gedaan, dus gaan de flaminganten op zoek naar een nieuwe transfer. Wat een mens toch allemaal niet doet om zijn positie en portefeuille te behouden.;-) |
Maar Hansje toch!
|
Citaat:
|
Citaat:
Het omgekeerde gebeurd vanzelfsprekend ook : jonge afgestudeerde Waal zou "harderkende Waal" willen worden, maar er is daar geen werk. Hij richt zijn blik noordwaart, waar er in zijn specialiteit jobs aangeboden worden en hupsakee : daar is een "hardwerkende Vlaming" bij gecreeërd. Moraal : de mensen hangen niet met wortels vast in de grond : zij migreren ahw. |
Citaat:
|
Men moet het bloed regionaliseren......
|
Ik wil Vlaemsch bloed !:-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zouden die Walen en Brusselaars wel wéten dat ze bloed van Bart Debie krijgen?
|
Federalisme kost geld , Unitarisme kost nog veel meer geld en is nog een stuk ondemocratisher ook (laat staan tolitair)
|
Citaat:
|
Zijn we dan bloedbroeders?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Fijn... :| |
Citaat:
Nog een verschil met onze Noorderburen : daar hadden ze een TV programma om het lelijkste gebouw van het land te kiezen, bij ons wilden ze een nooddurftig monument gaan redden. Qua mentaiteit heb jij alleszins iets Noordnederlands : "De Beuk erin". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be