Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Na Wetteren > Wortegem-Petegem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83182)

Lao Tzu 8 maart 2007 17:43

Na Wetteren > Wortegem-Petegem

Citaat:

Wortegem-Petegem opnieuw naar de stembus
De gemeenteraadsverkiezingen in het Oost-Vlaamse Wortegem-Petegem moeten, net als in Wetteren, worden overgedaan. Dat heeft de Raad van State beslist.

Ontslagnemend burgemeester Johan Delmulle van de partij Wortegem-Petegem 2000 had klacht ingediend tegen de nieuw verkozen VLD-burgemeester Veerle Nachtergaele.

Die zou in haar functie als arts onregelmatigheden hebben gepleegd bij het invullen van volmachten. Hij diende eerst een klacht in bij de Raad voor Verkiezingsbetwistingen.

Die vond dat er geen problemen waren geweest. Daarop stapte Delmulle naar de Raad van State. En die geeft hem nu dus gelijk.
Wat leven wij toch in een mooi landje...

Brandaan 8 maart 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2502522)
Wat leven wij toch in een mooi landje...

Ja, mooi toch, onregelmatigheden bij de stembusgang worden kordaat aangepakt.

Sukkelaar13 8 maart 2007 17:48

Maar hoe komt het toch dat de raad voor verkiezingsbetwistingen de eis verworpen heeft?

Brandaan 8 maart 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar13 (Bericht 2502549)
Maar hoe komt het toch dat de raad voor verkiezingsbetwistingen de eis verworpen heeft?

Geen idee, maar gelukkig heeft er een hogere rechtsinstantie (die er beter naar heeft gekeken) die fout rechtgezet.

Lao Tzu 8 maart 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2502586)
Geen idee, maar gelukkig heeft er een hogere rechtsinstantie (die er beter naar heeft gekeken) die fout rechtgezet.

Ik ken uw liedje wel. Maar het is niet de bedoeling de fouten op te lossen als ze zich voordoen maar het is echter wél de bedoeling om de fouten te voorkomen. Daar schiet belgië al 177 jaar in tekort.

Brandaan 8 maart 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2502594)
Ik ken uw liedje wel. Maar het is niet de bedoeling de fouten op te lossen als ze zich voordoen maar het is echter wél de bedoeling om de fouten te voorkomen. Daar schiet belgië al 177 jaar in tekort.

Pffff, (toekomstige) fouten voorkom je ook door fouten direct op te lossen.

Lao Tzu 8 maart 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2502605)

Je kan het schip niet redden als het reeds gezonken is, wel als het lek nog te dichten valt!

garfield 8 maart 2007 18:53

:lol:

Maar allez staat nochtans in de kieswet dat een arts die kandidaat is GEEN papieren voor volmachten mag schrijven

Den Ardennees 8 maart 2007 18:57

Pertinente vraag (ook voor Wetteren trouwens)

alle beslissingen die genomen zijn tussen de installatie van de huidige gemeenteraad en vandaag. Zijn die rechtsgeldig? Kunnen die niet aangevochten worden?

Kay_ 8 maart 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2502605)

:thumbsup:

Griffin 8 maart 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2502628)
Je kan het schip niet redden als het reeds gezonken is, wel als het lek nog te dichten valt!

Blablablabla...

Ik stel vast dat de inbreuken die worden vastgesteld worden aangepakt. Goed zo. Meer is er daar niet aan.

baseballpolitieker 8 maart 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2502869)
Blablablabla...

Ik stel vast dat de inbreuken die worden vastgesteld worden aangepakt. Goed zo. Meer is er daar niet aan.

Waarom moet dat zo lang duren, zo veel instanties doorlopen en zo veel geld kosten...
Ze liggen hopeloos achter op belangrijke dingen en nu begin ik te begrijpen waarom!
Als het letterlijk in de wet staat moet men daar toch niet zo moeilijk voor doen...

Amon_Re 8 maart 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2503508)
Waarom moet dat zo lang duren, zo veel instanties doorlopen en zo veel geld kosten...

Om al die mensen aan een job te helpen tiens, voor de advokaten telt "hoe meer stappen hoe meer poen!"

Citaat:

Ze liggen hopeloos achter op belangrijke dingen en nu begin ik te begrijpen waarom!
Als het letterlijk in de wet staat moet men daar toch niet zo moeilijk voor doen...
Bah, de wet :roll: (Ja, dit is sarcasme)

evilbu 8 maart 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2502821)
Pertinente vraag (ook voor Wetteren trouwens)

alle beslissingen die genomen zijn tussen de installatie van de huidige gemeenteraad en vandaag. Zijn die rechtsgeldig? Kunnen die niet aangevochten worden?

Zeer goede vraag.
Al wat ik weet is dat op dit moment in Wetteren de oude gemeenteraad weer vergadert.

Er is trouwens nog veel onduidelijk, ik ken mensen die ondertussen verhuisd zijn en niet meer in Wetteren wonen....

Ik vind het al bij al goed dat men kordaat optreedt hoor.

Internaut 9 maart 2007 03:49

Eens zien of de electorale resultaten fel zouden veranderen, kan in zekere zin frustratie opwekken bij mensen. Ik denk dan aan mensen die tegen de stemplicht zijn, die de politiek niet volgen en plots horen dat ze terug Zondag zich moeten verplaatsen om te gaan stemmen (anders boete).
De Vlaams Belang afdeling Wolvertem-Petegemmag mag dus in gang schieten om te maken dat ze beter doen dan vorige keer.

Metal Tom 9 maart 2007 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2503508)

Omdat het over beslissingen gaat met serieuze gevolgen en men niet over één nacht ijs wil gaan.

Zwartengeel 9 maart 2007 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2503961)
Eens zien of de electorale resultaten fel zouden veranderen, kan in zekere zin frustratie opwekken bij mensen. Ik denk dan aan mensen die tegen de stemplicht zijn, die de politiek niet volgen en plots horen dat ze terug Zondag zich moeten verplaatsen om te gaan stemmen (anders boete).
De Vlaams Belang afdeling Wolvertem-Petegemmag mag dus in gang schieten om te maken dat ze beter doen dan vorige keer.

Wortegem. Wolvertem ligt in Vlaams Brabant.

baarle 9 maart 2007 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2502821)

Alle beslissingen, zoals de nieuwe verkiezingsdatum en de organisatie ervan? :-)

Lao Tzu 9 maart 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2502869)
Blablablabla...

Dan zou ik een oproep willen doen om vanaf nu Bart Debie op het forum te sparen. Hij is immers nog steeds niet veroordeeld en het Vlaams Belang zal het probleem wel oplossen als het zich voordoet! (linkse logica)

Griffin 9 maart 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2504214)
Dan zou ik een oproep willen doen om vanaf nu Bart Debie op het forum te sparen. Hij is immers nog steeds niet veroordeeld en het Vlaams Belang zal het probleem wel oplossen als het zich voordoet! (linkse logica)

Geen idee waar je 't over hebt. En je mag best problemen aan de kaak stellen hoor. Dat is net de bedoeling. En dit geval bewijst dat dat werkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be