Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Flahaut chartert helikopter voor film Al Gore (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83264)

Lao Tzu 9 maart 2007 10:39

Flahaut chartert helikopter voor film Al Gore

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GVA

Flahaut chartert helikopter voor film Al Gore

Minister van Defensie André Flahaut (PS) heeft een Agusta-helikopter opgeroepen voor de verplaatsing van Evere naar Hasselt, waar hij de klimaatfilm van Al Gore ging bijwonen.

Dat schrijft de Waalse krant La Libre Belgique vrijdag. De krant kreeg bevestiging van het vluchtschema van de helikopter.

De legerhelikopter vertrok leeg in Bierset en pikte Flahaut op in Evere. Van daaruit ging het naar Hasselt en na de film terug naar Bierset, opnieuw via Evere. De helikopter vloog bijna twee uur, terwijl de kost per uur geschat wordt op 2.500 euro, aldus de krant.

De minister werd woensdag in de Kamer ondervraagd over de zaak. Hij zei er dat de vlucht "geen enkele extra kost betekent voor Defensie: de vlucht kadert in het jaarplan van de helikopters".

Splitsen dat land! Gedaan met belastingen betalen aan een land dat gekken zoals Flahaut het hand boven het hoofd houdt!

Herr Flick 9 maart 2007 11:49

Met nen heli rondvliegen is natuurlijk wreed plezant, alleen spijtig dat het nogal duur is, ...

ja Air Flahaut noemt nie voor niets Air Flahaut hé...

Jan Meuleman 9 maart 2007 13:06

Als de zeemacht 175.000 euro mag betalen voor de villa van de Lorre, mag Flahaut toch wel eens naar de cinema gaan zeker. Dat kost maar 5.000 euro.

Zwartengeel 9 maart 2007 13:08

Alles voor de bescherming van het milieu, nietwaar!

solidarnosc 9 maart 2007 13:08

Een minister van defensie gebruikt eens een heli om zich te verplaatsen. Dit is wellicht de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat dit voorkomt.

Jan Meuleman 9 maart 2007 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2504836)
Een minister van defensie gebruikt eens een heli om zich te verplaatsen.

Natuurlijk. Om naar de cinema te gaan.

Zwartengeel 9 maart 2007 13:14

Nee. En 5.000 Euro voor een retourvluchtje Bierset-Evere-Hasselt, daar ligt ook niemand wakker van.

Jan Meuleman 9 maart 2007 13:16

Wat zijn Vlamingen toch onverdraagzaam.

Herr Flick 9 maart 2007 13:30

Citaat:

Een minister van defensie gebruikt eens een heli om zich te verplaatsen. Dit is wellicht de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat dit voorkomt.

Wel als het is om naar ne millieu film te gaan kijken hé, ... ;-)

Best wel grappig die flahaut alleen dat het altijd nogal dure grappen zijn...

evilbu 9 maart 2007 13:42

Maar die mens bedoelde dat goed.
Je hebt leerlingen die met de fiets naar de film van Al Gore gaan kijken ipv met de auto of bus, en hij dacht : ik doe dat ook niet de auto.
Flahaut denkt ook aan het milieu.;-)

Lao Tzu 9 maart 2007 13:46

Citaat:

Stem vooral allemaal op de CAP!

solidarnosc 9 maart 2007 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2504971)
Wel als het is om naar ne millieu film te gaan kijken hé, ... ;-)

Best wel grappig die flahaut alleen dat het altijd nogal dure grappen zijn...

De man had misschien beter een wagen kunnen gebruiken maar om nu al die tralala te maken omdat een minister van defensie een verplaatsing maakt met een heli gaat me er over. De bus. yeah right. Ge wordt toch geen minister van defensie om zoals iedere schooier de bus te moeten pakken. ;-)

Eigenlijk toont het gewoon de hypocrisie aan van heel het politiek establisment als het gaat over klimaatverandering, inclusief uiteraard Al Gore die meer energie verbruikt dan een heel trailerpark red-necks samen.

De keffertjes van Groen! die maar al te graag mee zouden draaien in dat systeem zullen daar niet veel aan veranderen.

Griffin 9 maart 2007 13:52

Citaat:

:D

De ironie van het lot is wel dat meneer gaat kijken naar een film over het milieu. Zelfs Laurent weet dat je dan best je Ferrari thuis laat en je Smartje uit de kast haalt.

circe 9 maart 2007 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2505023)
Maar die mens bedoelde dat goed.
Je hebt leerlingen die met de fiets naar de film van Al Gore gaan kijken ipv met de auto of bus, en hij dacht : ik doe dat ook niet de auto.
Flahaut denkt ook aan het milieu.;-)

Stukje vergeten in openingsartikel:

Citaat:

Hij voegde eraan toe dat de uitstoot van CO2 door het Belgische leger slechts 1 procent uitmaakt van de uitstoot van de Belgische burgerluchtvaart. Volgens een deskundige stootte de minister twaalf tot twintig keer meer broeikasgas uit dan als hij de verplaatsing met de wagen had gemaakt, aldus La Libre Belgique. Volgens de krant stoot een Agusta A-109 per kilometer ongeveer 250 kilogram CO2 uit.

Ik zal mijn spaarlamp eens vervangen sé!

Piet Hein 9 maart 2007 13:54

Een Agusta-helikopter is dat soms toeval of stond die nog op het ps hoofdkwartier.

solidarnosc 9 maart 2007 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2505038)
Stem vooral allemaal op de CAP!

CAP is tenminste niet blind voor hoe de wereld in elkaar zit. De Vlaamse regering legt ook over heli-havens aan in Vlaanderen om het toenemend aantal zakenmensen die gebruik maken van die diensten tegemoet te komen. Ik heb niemand in Vlaanderen van N-VA of Vlaams Belang daar tegen horen protesteren maar als een minister van defensie een verplaatsing maakt met een van de heli's van defensie dan is het kot te klein. Is het probleem misschien niet eerder dat de man lid is van de PS en waal is dan de verplaatsing op zich. ;-)

solidarnosc 9 maart 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2505066)
:D

De ironie van het lot is wel dat meneer gaat kijken naar een film over het milieu. Zelfs Laurent weet dat je dan best je Ferrari thuis laat en je Smartje uit de kast haalt.

Een film gemaakt door iemand die meer gassen uitstoot dan al de varkens in mijn dorp samen. ;-)

Anna List 9 maart 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2505086)
CAP is tenminste niet blind voor hoe de wereld in elkaar zit. De Vlaamse regering legt ook over heli-havens aan in Vlaanderen om het toenemend aantal zakenmensen die gebruik maken van die diensten tegemoet te komen. Ik heb niemand in Vlaanderen van N-VA of Vlaams Belang daar tegen horen protesteren maar als een minister van defensie een verplaatsing maakt met een van de heli's van defensie dan is het kot te klein. Is het probleem misschien niet eerder dat de man lid is van de PS en waal is dan de verplaatsing op zich. ;-)

het probleem is dat het om overheidsgeld gaat pipo.

Lao Tzu 9 maart 2007 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2505086)

Appelen met citroenen vergelijken!

Worden de helicoptervluchten van zakenlui betaald door u en ik?

solidarnosc 9 maart 2007 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2505106)
het probleem is dat het om overheidsgeld gaat pipo.

Ik dacht dat heli's evenveel uitstoten ongeacht of ze nu van de overheid zijn of niet. Qua geld. Vliegen kost geld. Misschien moeten we alle vliegtuigen en heli's van het Belgisch leger aan de grond houden als geld het probleem is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be