Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gematigde posters? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83409)

Daedalos 9 maart 2007 20:35

Gematigde posters?

Ik weet niet zo goed waar het moet, hier dan maar.
Voor zover ik hier kom, heb ik de indruk dat het al te vaak (extreem)links tegen (extreem)rechts is. Zijn er ook iets meer gematigde posters op het forum? Op zich geen probleem met beiden, maar de discussies zijn haast altijd dezelfde. Nog iemand die dit opvalt? Iemand die zich hier bekend wil maken als eerder gematigd? U post hier daarover maar wat u wilt, het staat tenslotte bij 'koetjes en kalfjes'

evilbu 9 maart 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daedalos (Bericht 2506471)
Voor zover ik hier kom, heb ik de indruk dat het al te vaak (extreem)links tegen (extreem)rechts is. Zijn er ook iets meer gematigde posters op het forum? Op zich geen probleem met beiden, maar de discussies zijn haast altijd dezelfde. Nog iemand die dit opvalt? Iemand die zich hier bekend wil maken als eerder gematigd? U post hier daarover maar wat u wilt, het staat tenslotte bij 'koetjes en kalfjes'

Ik zou eerder zeggen dat het Vlaams-nationalist versus Belgicist is hoor.

Kim 9 maart 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2506509)
Ik zou eerder zeggen dat het Vlaams-nationalist versus Belgicist is hoor.

Hm, die discussies zijn er uiteraard ook maar discussies tussen links en rechts overheersen echt wel in binnenland/maatschappelijke/vreemdelingenbeleid en integratie.

evilbu 9 maart 2007 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2506510)
Hm, die discussies zijn er uiteraard ook maar discussies tussen links en rechts overheersen echt wel in binnenland/maatschappelijke/vreemdelingenbeleid en integratie.

Het grappige is dat je binnen het VB kampt wel de anti en pro Israel kant hebt (ik zou zeggen dat Max4 Westland tot de eerste soort behoort, die is een karikatuur eigenlijk :oops: )

Het probleem is misschien wel dat er inderdaad veel mensen zijn die reeds overtuigd zijn van het gelijk nog voor ze beginnen aan de discussie.:?

Wijziging : het is me wel al opgevallen hoe de "meer exotische partijen" hier veel meer aanhang hebben dan de drie "heel traditionele".
Vlaams Belang , NVA,.. hebben hier duidelijk veel aanhang.
Aan de andere kant heb je LSP en BUB, partijen waar ik wel nog nooit van gehoord had voor ik op dit forum kwam.

Ik kan me niemand voor de geest halen die met een avatar van SPA, CDV of VLD rondloopt.:-o (Behalve Patriot!)

Kim 9 maart 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2506531)
Het grappige is dat je binnen het VB kampt wel de anti en pro Israel kant hebt (ik zou zeggen dat Max4 Westland tot de eerste soort behoort, die is een karikatuur eigenlijk :oops: )

Niet alleen met een pro- en anti-Israël kant. Je hebt daar ook te maken met de discussie tussen de keuze voor een republiek Vlaanderen of de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland (Heel-Nederland). Die discussie manifesteert zich heden ten dage nog niet ten volle, maar als Vlaanderen ooit onafhankelijk zou worden gaat dat nog leuke debatten opleveren binnen het VB.

Citaat:

Het probleem is misschien wel dat er inderdaad veel mensen zijn die reeds overtuigd zijn van het gelijk nog voor ze beginnen aan de discussie.:?
Klopt, maar dat is een algemeen verschijnsel.

evilbu 9 maart 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2506535)
Niet alleen met een pro- en anti-Israël kant. Je hebt daar ook te maken met de discussie tussen de keuze voor een republiek Vlaanderen of de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland (Heel-Nederland). Die discussie manifesteert zich heden ten dage nog niet ten volle, maar als Vlaanderen ooit onafhankelijk zou worden gaat dat nog leuke debatten opleveren binnen het VB.

Die zijn zo hevig niet hoor, bij mijn weten. Je hebt Baarle, Piet Hein, Tantist die overduidelijk voor de aanhechting van Vlaanderen bij Nederland zijn, en dan heb je Baseballpolitieker met zijn "Nederlands blijf met je poten van Vlaanderen" handtekening.
Veel NVA'ers en VB'ers zijn daar vaag over (zie de forumsessies). Ik denk dat de meesten het eens zijn dat Vlaanderen eerst onafhankelijk moet.

Ben ik nog vergeten : de Brusseldumpers (Zeno! is daar een voorbeeld van) en zij die Brussel kost wat kost willen behouden en Brusselaars "Vlamingen" noemen. Maar ook die vliegen mekaar toch niet zo erg in de haren.

Citaat:

Probeer ik me ook van te weerhouden, u kunt niet zeggen dat ik altijd alles dat Vlaamsnationalisten beweer klakkeloos aanneem.:oops:

Kay_ 9 maart 2007 21:06

Man man man, veel te serieus voor K&K ik krijg er hoofdpijn van.:-D

Max van Dietschland 9 maart 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2506531)

Waarom denkt u dat ik een karikatuur ben ? Omdat ik rechtlijnig opkom voor mijn nationaal solidaristisch ideaal. Omdat ik niet niet het type ben die de mensen naar de mond praat ? Omdat ik niet klakkelaas wil meegaan met de huidige (vaak verderfelijke) tijdsgeest ?

Anna List 9 maart 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2506535)

ssst ... dat is onze verborgen agenda, hou dat nog wat stil, Kim, eerst Vlaanderen onafhankelijk.

Heftruck 9 maart 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daedalos (Bericht 2506471)

Hangt er van af wat je als gematigd beschouwt. De onderverdeling links-rechts vind ik zowiezo al achterhaald.

groene flamingant 9 maart 2007 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2506560)
Ben ik nog vergeten : de Brusseldumpers (Zeno! is daar een voorbeeld van) en zij die Brussel kost wat kost willen behouden en Brusselaars "Vlamingen" noemen. Maar ook die vliegen mekaar toch niet zo erg in de haren.

Dat komt nog wel ... als het ooit echt menens wordt... ;-)

Fonske 9 maart 2007 23:56

Citaat:

Zeg ik al jaren. De extremen maken het meest lawaai en iedereen( vaak de extremen van het andere eind) springt dan ook meteen op hun controversiele commentaren... of hoe bijna elke draad gehijacked word door extremisten.

Praetorian 10 maart 2007 00:06

Gelukkig ben ik geen extremist.

garfield 10 maart 2007 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2506995)
Gelukkig ben ik geen extremist.

Tuurlijk niet :roll:

duveltje382 10 maart 2007 09:37

Hier klopt men aan het juiste deurtje,ik ben een gematigde poster !!!:-P

Griffin 10 maart 2007 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2506570)

U laten masseren door de Poolse kuisvrouw!

Griffin 10 maart 2007 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2507410)
Hier klopt men aan het juiste deurtje,ik ben een gematigde poster !!!:-P

Gematigd gestoord? ;)

Derk de Tweede 10 maart 2007 10:50

Ik heb linkse trekjes, maar ook behoudende en patriotistische trekjes.
Toch stem ik altijd links, eergisteren nog op de SP.
Als ik Vlaming zou zijn (ik ben Nederlander) zou ik nooit op het VB stemmen, maar waarschijnlijk op N-VA.

evilbu 6 april 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2506599)
Waarom denkt u dat ik een karikatuur ben ? Omdat ik rechtlijnig opkom voor mijn nationaal solidaristisch ideaal. Omdat ik niet niet het type ben die de mensen naar de mond praat ? Omdat ik niet klakkelaas wil meegaan met de huidige (vaak verderfelijke) tijdsgeest ?

Nu de zoekfunctie weer werkt kan ik u eindelijk een antwoord geven :roll: :

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2402128)

Neen, geef mij maar een goede ouderwetse Dietse landdag, waarbij er gemarcheerd wordt op de vlaggenparade...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2575308)
Jongeren horen te marcheren en te militeren, niet te fuiven.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2585176)
Een Vlaamse en katholieke versie van Iran hier zou het summum zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2312004)
Ik ben tegen, vrouwen horen aan de haard, ik denk, adem, voel en leef conservatief-rechts.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2339676)
Minderheidsbestuur van Vlaams Belang alleen. Ze moeten desnoods maar de macht grijpen daar.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2357387)
Van de JewSA, het multiculturele en multi-etnische land bij uitstek, hebben wij niets te leren mijn beste. Ik wil een overwegend blank en een conservatief katholiek Vlaanderen.

:-P

jurgen79 6 april 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2506570)

Pedo-aanbidder! ;-):lol:

Anyway...ik ben zeer gematigd...de gematigdheid zelve :-):lol: who gives a fuck...moesten er hier veel gematigden zitten zou het hier niet zo druk zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be