Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   2 Moslima's weigeren hoofddoek af te leggen in districtshuis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83419)

duveltje382 9 maart 2007 21:44

2 Moslima's weigeren hoofddoek af te leggen in districtshuis

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4712

Het Antwerpse stadspersoneel mag sinds woensdag geen hoofddoek of kruisje meer dragen. De nieuwe dresscode van de stad verbiedt religieuze symbolen bij personeel in publieke functies. In het districtshuis van Borgerhout hebben twee moslima's geweigerd hun hoofddoek af te leggen. Zij werken nu tijdelijk op het secretariaat en er wordt voor hen nog een andere oplossing gezocht.
Bron/ATV

Tja weer lappen ze de wet aan hun laars hé :roll:

another brick 9 maart 2007 21:46

C4

carlgustaaf 9 maart 2007 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2506676)

Het Antwerpse stadspersoneel mag sinds woensdag geen hoofddoek of kruisje meer dragen. De nieuwe dresscode van de stad verbiedt religieuze symbolen bij personeel in publieke functies. In het districtshuis van Borgerhout hebben twee moslima's geweigerd hun hoofddoek af te leggen. Zij werken nu tijdelijk op het secretariaat en er wordt voor hen nog een andere oplossing gezocht.
Bron/ATV

kunnen die niet bij een imker gaan werken?:-)

circe 9 maart 2007 23:20

Waarom "tijdelijk" op secretariaat? Als er daar geen job nodig is, dan ze dan de toiletten gaan kuisen? Poetsvrouwen mogen toch altijd een doekje op hun hoofd?

duveltje382 10 maart 2007 07:39

De forumganger circe moet weten dat het onhygienisch is om met een dwijl rond het hoofd te moeten werken.......

stropkeuh 10 maart 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2506838)
kunnen die niet bij een imker gaan werken?:-)

Als ze nen burqa aan hebben wel.

Uh-Huh 10 maart 2007 14:55

Als ze echt per sé hun hoofddoek willen aanhouden, zullen ze nu toch een andere job moeten zoeken waar dat wel toegestaan is.

Persoonlijk vind ik dat ze hun hoofddoek, wat uiteindelijk maar een stuk stof is, beter kunnen afzetten.

circe 10 maart 2007 15:06

Ik vraag me nu wel af of ze kunnen gaan doppen als ze geen job meer kunnen krijgen door hun halstarrige houding?

Valt dit onder "grove fout"? zoals vb. het bewust steeds opnieuw telaat komen of onwettig afwezig blijven van het werk?
Of mogen ze rechtstreeks met hun C4 gaan aanschuiven aan het doplokaal (mét hoofddoek op natuurlijk).

Of zal op hun C4 dan misschien ook "attitudeprobleem" staan, net zoals Mevr. Marij Uijt den bogaard mocht lezen toen ze haar buitenkieperden wegens het melden van de verkeerde realiteiten?

andev 10 maart 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2506676)

Bron/ATV

Gewoon de toegang weigeren en ontslag aanbieden. Andere job zoeken voor de dames is larie en apekool, kunnen ze daar dan de boel zitten opjutten. Zo gaat dat soort volk steeds maar een stapje verder...
Zijn we die maniertjes nu nog niet beu? Dat komt er van met onze zeikerds van politiekers.

StevenNr1 10 maart 2007 17:17

Twee keer niet hun fout, twee keer krijgen de moslima's hier de fout.
1. Verbod is er niet met hun goedkeuring en was voor niets nodig.
2. Als ze hier door hun werk verliezen, zouden jullie hen nog de schuld geven.
Sterk.

andev 10 maart 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2508551)
Sterk.

Daar is niets "sterk" aan! Wanneer je in bedrijven bepaalde kledingsvoorschriften weigert dan kun je ook doorgaan. Die stomme hoofddoekenkwestie heeft zo stilaan lang genoeg geduurd. Daarna volgt er een boerkakwestie indien ze met die hoofddoek zelf mogen beslissen. En daarna enz enz tot we ons in een moslimland zullen wanen.
Aanpassen of het elders gaan proberen aub.

Dronkoers 10 maart 2007 17:51

Citaat:

Sterk.

1. roken is er ook verboden, hebben we daar onze goedkeuring voor gegeven?

2. yep, negeren van het reglement, dit moeten wij toch ook niet proberen?

andev 10 maart 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 2508045)
Als ze nen burqa aan hebben wel.

Geduld, geduld...

StevenNr1 10 maart 2007 17:54

Domme reglementen zijn er om te negeren ;)

@Andev: Burka's gaan er bij mij ook niet in, maar dat is dan ook onwettelijk omdat je gelaat niet bedekt mag zijn in de publieke sfeer, toch?

another brick 10 maart 2007 17:57

Citaat:

Sterk.

1. Er zijn zoveel onlogische wetten in ons land die mijn goedkeuring niet wegdragen. Tot nader order dien ik ze echter wel te volgen, anders wordt ik beboet en ik hoef dan ook niet te janken.
2. Het is dan ook hun schuld; als een werkgever bepaalde voorschriften inzake kledij oplegt en je deze niet wenst te volgen moet je daar de gevolgen van dragen.
Zo simpel kan het leven zijn.

StevenNr1 10 maart 2007 18:01

Als de werkgever buiten VB achternalopen geen goeie motivatie heeft, lijkt het mij meer dan normaal die werkgever z'n eisen niet te volgen.
Idem met Belgische wetten. Gezagshoergedrag kom je mss wel ver mee, maar leuk en verstandig?

another brick 10 maart 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2508725)
Als de werkgever buiten VB achternalopen geen goeie motivatie heeft, lijkt het mij meer dan normaal die werkgever z'n eisen niet te volgen.
Idem met Belgische wetten. Gezagshoergedrag kom je mss wel ver mee, maar leuk en verstandig?

Zo maak je wel veel kans op een C4.
Trouwens is het opvallend dat bijvoorbeeld in Turkije de hoofddoek in openbare functies niet langer gedragen wordt. Waarom hier dan wel?

Onnozele Belgische wetten dienen ook gevolgd te worden tot ze afgeschaft worden. Het kan je veel geld besparen (boetes).

StevenNr1 10 maart 2007 18:29

Gaan we Turkije als voorbeeld gebruiken?

another brick 10 maart 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2508784)

Liever niet!
Maar het is toch wel tekenend dat moslims in Europa opdringeriger zijn dan pakweg in hun eigen land.
Van integreren is allang al geen sprake meer; hun eisen moeten en zullen wet worden.

carlgustaaf 10 maart 2007 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2508784)

in elk land , en bij elk volk , kan je iets goeds vinden.Daarom ben ik ook geen racist:-)
De Turkse reglementatie op hoofddoeken is er één die mijn volledige goedkeuring wegdraagt, evenals de eisen die gestelt worden in Turkije, om de Turkse nationaliteit te mogen krijgen:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be