Stef Leeuwenhart |
10 maart 2007 11:35 |
Journalist hekelt eenzijdig berichtgeving in de media.
Maten en gewichten
Merkwaardig hoe sommige incidenten en calamiteiten door de mazen van het grote nieuws verdwijnen. Een week of wat geleden diende de groene schepen van Mobiliteit in Schaarbeek, Mohamed El Khattabi, ontslag te nemen uit het college. De man bleek zijn vrouw in het ziekenhuis te hebben getimmerd. Met een gebroken neus. Naar eigen zeggen was Mohamed overspannen. Komt in de beste families voor.
Toch meen ik nergens dit of soortgelijk bericht te hebben gelezen: “Ook Ecolo heeft nu zijn Rob Klop.” Ter herinnering: het Antwerpse gemeenteraadslid Rob Verreycken – niet van Groen! Maar van Vlaams Belang – bleek eveneens over wapperende handen te beschikken. Een vechtscheiding dreef de gemoederen helemaal op de spits. Grote koppen in alle kranten. Quasi allemaal met dezelfde teneur. Het Vlaams Belang deugt voor geen meter want haar politieke personeel grossiert in blind geweld en rabiate vrouwenhaat. De gewelddadigheid van Rob Verreycken werd automatisch in verband gebracht met de ideologie waarin Verreycken is gepokt en gemazeld. Het geval Mohamed El Khattabi wordt zo snel mogelijk verticaal geklasseerd. Tenzij ik de talloze breedvoerige analyses en editorialen over de vrouwonvriendelijkheid van groen-links en de socioreligieuze determinatie van allen die Mohamed heten zou hebben gemist (als die artikelen zouden bestaan, mail ze mij door).
“Ik stel voor dat het ACV elke tegemoetkoming weigert aan syndicalisten die niet voor Greta D’Hondt hebben gestemd”
Nog een van de pot gerukte geschiedenis. Pieter Van Boxel - ex N-VA maar nu voor het VB in de gemeenteraad van Malle – krijgt zijn werkloosheidsvergoeding niet meer uitbetaald door de – nou ja – christelijke vakbond. Dat deze perfect geïntegreerde vogel van Indonesische komaf is en Vlaamsgezinder dan Luc Cortebeeck, maakt het nog grotesker. Zou er één malle Mallenaar bestaan die Van Boxel ooit op een racistische oprisping heeft betrapt (indien wel, mail ze mij door)? Ik stel voor dat het ACV niet alleen de uitkeringen van VB-madatarissen staakt doch tevens elke tegemoetkoming weigert aan syndicalisten en mutualisten die niet voor Greta D’Hondt hebben gestemd maar wel voor het Vlaams Belang. Verrre van mij om appelen met citroenen te vergelijken. Maar deze weegschaal met twee maten en twee gewichten moet ik niet
Reageren kan via [email protected]
Mathias Danneels.
|