Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   D.U.P wint verkiezingen in Britse provincie Ulster (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83614)

Sinistra 11 maart 2007 14:06

D.U.P wint verkiezingen in Britse provincie Ulster

Bron: de frut

http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={63A43771-2288-4599-A75E-1C827BA97B6A}

De protestantse Democratische Unionistische Partij (DUP) van dominee Ian Paisley heeft de Noord-Ierse parlementsverkiezingen gewonnen, zo blijkt uit de definitieve resultaten die vrijdag gepubliceerd zijn.
Het katholieke Sinn Fein van Gerry Adams eindigt op de tweede plaats.

De DUP behaalde 36 van de 108 zetels in het parlement, Sinn Fein rijft er 28 binnen. In totaal waren 1,1 miljoen Noord-Ieren opgeroepen om over de verdeling van de zetels in de zogenaamde Stormont te beslissen.

Doel is in de vroegere crisisprovincie een gemeenschappelijke regering van pro-Britse protestanten en pro-Ierse katholieken te vormen. In het andere geval dreigen Groot-Brittannië en Ierland ermee het nieuwe gekozen parlement onmiddellijk weer te ontbinden.

Als deadline hebben de Noord-Ierse partijen 26 maart vooropgesteld.

Als Seinn Fein echt wil meebesturen is het dan ook niet meer dan logisch dat de katholieke bevolking aanvaard dat Ulster een Britse provincie is en blijft. Het IRA heeft effectief al positieve stappen gedaan in ontwapening maar als het ze menens is met vrede moeten ze wel hun "herenigings-droom" opzij zetten. Proficiat in elk geval voor Ian Paisley, de man die tenminste consequent de belangen van de protestantse bevolkingsgroep (en voor alle Noord-Ieren trouwens).

For God and Ulster!!8-)

Metternich 11 maart 2007 14:17

Antideutsch/Sinistra, deze is speciaal voor jou! Lang leve Sinn Féin! Van Belfast tot Gaza: Intifada 8-)

Ambiorix 11 maart 2007 15:36

aanvaarden dat Ulster Brits blijft? IN YOUR DREAMS:twisted::twisted:

verder kan ik enkel aanslutien bij Metternich:-D

john bell hood 11 maart 2007 16:41

Ierland is één en ondeelbaar en de droom van de hereniging moet blijven.

Jaani_Dushman 11 maart 2007 18:27

Wat ik me afvraag...
Waarom moeten die fascisten van de DUP per sé in de regering?
Waarom kan er geen regering gevormd worden met Sinn Fein, UUP en SDLP?

Metternich 11 maart 2007 18:30

http://www.bhvlaanderen.com/frameset/vlaams/index.htm
Merchandise -> Vlaggen

Welke vlag staat daar in het midden, oh allerliefste Sinistra?

Ambiorix 11 maart 2007 18:34

:-D

en dan maar afgeven op de fascisten hé, maar sinistra aka timmeke aka antideutsch beseft niet dat de grootste fascisten het Engels imperialisme promoten.

Jaani_Dushman 11 maart 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2511706)
Merchandise -> Vlaggen

:lol:

Breda 11 maart 2007 18:47

Extremistische (Links en Rechtse) Katholieken Der Nederlanden ...verzamel u en help onze Broeders en Zusters in Noord Ierland

het zwaard zal door Ian Paisley gaan :evil:

Ian Paisley is te bang om zijn huis uit te gaan .....laat staan een trip naar Nederland of België :lol:

Metternich 11 maart 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2511752)
het zwaard zal door Ian Paisley gaan :evil:

Ik denk er niet aan. Van zulks stuk krapuul moeten we geen martelaar maken!

Breda 11 maart 2007 18:50

ik heb een bloedhekel aan Paisley

Metternich 11 maart 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2511771)
ik heb een bloedhekel aan Paisley

En terecht ook.

Metternich 11 maart 2007 22:25

Normaal is Antideutsch/Sinistra na een paar uur terug in dit soort onderwerpen om wat te gaan roepen en tieren tegen iedereen die het niet eens is met zijn stelling. Die personen zijn dan ook fascisten, nazi's, etc...

Maar nu is Antideutsch/Sinistra wel verdacht stil. :lol:

Sinistra 12 maart 2007 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2510939)

Antideutsch/Sinistra, deze is speciaal voor jou! Lang leve Sinn Féin! Van Belfast tot Gaza: Intifada 8-)

Daar verbaas je me absoluut niet mee hoor.:black: Dat je pro-moslim was wist ik reeds en die IRA mural toont perfect aan dat "Paddy" bereid is om het zwaarste geweld in de stijl van hun Hamas broeders uit het midden-oosten te gebruiken om hun doelen te bereiken. Een Verenigd Katholiek Ierland gezuiverd van protestanten en alle andersdenkenden...(daar krijgen jullie NSV sukkels hoogstwaarschijnlijk al een gigantische "stijve" van...8-)

Sinistra 12 maart 2007 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2511706)
Merchandise -> Vlaggen

Nou wat, omdat jouw B&H vrienden een Ulster vlag te koop aanbieden? Doet me denken aan die Voorpost skins die in 1995 een serieus pak slaag kregen van Britse Hammerskins omdat ze IRA-liederen zongen...

Sinistra 12 maart 2007 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2511681)
Wat ik me afvraag...
Waarom moeten die fascisten van de DUP per sé in de regering?
Waarom kan er geen regering gevormd worden met Sinn Fein, UUP en SDLP?

Omdat ze mss toevallig gekozen zijn door het Britse volk. En ja hoor de meerderheid, goed luisteren nu, M E E R D E R H E I D van de inwoners van Ulster zijn Protestantse Presbyterianen en ingeweken Schotten.

willem1940NLD 12 maart 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2512643)
Omdat ze mss toevallig gekozen zijn door het Britse volk. En ja hoor de meerderheid, goed luisteren nu, M E E R D E R H E I D van de inwoners van Ulster zijn Protestantse Presbyterianen en ingeweken Schotten.

Infiltratie "loont" dus; hier kan Europa (hopelijk snel) iets van leren.

Enter 12 maart 2007 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2511373)
Ierland is één en ondeelbaar en de droom van de hereniging moet blijven.

Anti-Brits? 8O

Metternich 12 maart 2007 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2512635)
Een Verenigd Katholiek Ierland gezuiverd van protestanten en alle andersdenkenden...(daar krijgen jullie NSV sukkels hoogstwaarschijnlijk al een gigantische "stijve" van...8-)

De Arabieren in Palestina zijn het ook niet vrijwillig afgetrapt. Zoek maar eens op wat voor een genocide de Hagana en de Irgun heeft uitgevoerd daar. Zelfs het Derde Rijk heeft het nooit zo uitgehangen.

De eerste staat die gesticht is op basis van etnische zuivering (en wel degelijk etnische en niet religieuze) is Israël geweest.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2512643)

Demografisch bekeken zijn de katholieken nu al jaren in opmars. De dag komt nog dat de meerderheid van Noord-Ierland voor hereniging stemt. 8-)

john bell hood 12 maart 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2512635)
Daar verbaas je me absoluut niet mee hoor.:black: Dat je pro-moslim was wist ik reeds en die IRA mural toont perfect aan dat "Paddy" bereid is om het zwaarste geweld in de stijl van hun Hamas broeders uit het midden-oosten te gebruiken om hun doelen te bereiken. Een Verenigd Katholiek Ierland gezuiverd van protestanten en alle andersdenkenden...(daar krijgen jullie NSV sukkels hoogstwaarschijnlijk al een gigantische "stijve" van...8-)

Ierland moet één worden;of de protestanten daar verder in willen leven is hun probleem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be