Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
(Bericht 2512615)
Ik denk dat Belgische militairen één van de laagste mortaliteitscijfers hebben op operaties van de NATO. Als we Flahaut zouden afrekenen op het aantal dode militairen en dat in een internationale context plaatsen dan zou de conclusie wellicht zijn dat ie één van de beste ministers van defensie is maar ik denk niet dat dit uw bedoeling is. ;-)
|
Komt dat niet vooral omdat we nauwelijks aan iets meedoen, en als we al aan iets meedoen dat dat altijd zo veel mogelijk van achter is ?
en met veel minder manschappen, (risico kleiner ... ) (of juist groter zie 10 belgische Para's ... die gesneuveld zijn, omdat ze te licht materiaal hadden en vooral niet mochten vechten, (vooral dat laatste, ik kan er nog altijd niet over, dat een para zijn wapen afgeeft aan een bende dolgedraaide rebellen, ... )
Nu als je in 't leger gaat, moet ge natuurlijk wel aanvaarden dat er een veel hoger risico op "arbeidsongevallen" bestaat.
Dat gaat van het van een stormbaan toeteren, over overboord slaan tot in ne jet motor gezogen worden, (is al gebeurd) tot het per ongeluk uw eigen neerschieten (of een collega) bij het verkeerd handelen met een wapen... (het gebeurd gelukkig niet vaak, maar ge hebt het raper voor dan ge zou denken, ik heb zelf ooi ook eens zo wit als een lijk gezien bij het hanteren van nen beretta, (als ge u realiseert dat het wapen dat leeg zou moeten zijn, plots wel nog ne kogel in de kamer heeft, dan voelt ge u efkes nie goed (als ge tenminste serieus bezig)
Voertuigen kunnen technische mankementen vertonen, ik heb ooit km's en km's gereden met een voertuig dat elk moment zijn voorwiel had kunnen verliezen, (onderdeel versleten) , een paar weken geleden is er ook nog een onderdeel van de remmen aan mijn voertuig vervangen, Alles opgelost dus in de normale onderhoudsschema's, maar het kan altijd foutlopen natuurlijk.
Hopelijk heeft men hier dus wel de onderhoudsschema's gevolgd (en voor voertuigen in het terrein liggen veel korter dan voor uw gewone auto... ) en kunnen we hier spreken van een stoem toeval
Maar als er gefoefeld is aan remmen, of als iemand zijn werk nie gedaan heeft, wegens geen goesting, geen geld of geen materiaal, dan hoop ik wel dat ze die snoodaard pakken.