Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   air flahaut ja! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83682)

PieterP 11 maart 2007 21:10

air flahaut ja!
 
Eredoctoraat voor Kabila ja!
Naar de cinema gaan in Hasselt per Agusta helicopter ja!
Paaldansen in Libanon ja, neen.
Remmen , neen
Belgische blauwhelmen hadden remproblemen

belga




Het verkeersongeval dat woensdag in Libanon is gebeurd met een gepantserd Pandur-legervoertuig, werd veroorzaakt door een probleem met de remmen. Dat blijkt uit de eerste conclusies van het militair technisch onderzoeksteam, zo laat het ministerie van Defensie zondag weten.

Metternich 11 maart 2007 21:14

Wat hebben remmen van een Pandur-voertuig te maken met Flahaut die naar de cinema gaat in zijn helikopter?

solidarnosc 11 maart 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2512154)
Wat hebben remmen van een Pandur-voertuig te maken met Flahaut die naar de cinema gaat in zijn helikopter?

Niets. Het is gewoon een anti-PS reflex. Sommigen zijn in staat om dit te beheersen maar anderen blijkbaar niet. ;-)

Het is duidelijk dat moest Flahaut dat eredoctoraat niet hebben gegeven dit nooit zou zijn gebeurd.

John Stufflebeam 11 maart 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2512178)
Niets. Het is gewoon een anti-PS reflex. Sommigen zijn in staat om dit te beheersen maar anderen blijkbaar niet. ;-)

Het is duidelijk dat moest Flahaut dat eredoctoraat niet hebben gegeven dit nooit zou zijn gebeurd.

Die Pandurs zijn dan wel aangekocht door Poncelet (PSC, nu CdH), maar dat doet niks terzake: het is de schuld van Flahaut.

Enter 11 maart 2007 23:30

Je kan hem die helicoptervlucht aanwrijven, maar een ongeluk? :roll:

maddox 12 maart 2007 00:41

Remproblemen in een panstervoertuig.
Klinkt als geknoei. Of door de onderhoudsploeg, of door derden die het ongeval wilden.

In het eerste geval is het dan de vraag, luiheid,, incompetentie of gewoon tegenwerking van hogerhand.
"Oeps, we komen 2 sets remblokken te kort voor onze Pandur, kunnen die besteld worden?
Volgens de papieren zijn er nog 3 sets in stock, gebruik die eerst."
En daar sta je dan als mechanicien....

In het geval van sabotage. Tja, je zit er nog steeds in een woelig gebied, en alles kan er gebeuren. Veiligheid?

Misschien niet de schuld van Flaterhaut. Maar hij is wel verantwoordelijk... dat is zijn job als minister.
Maar tja, onze ministers beseffen dat al lang niet meer. Dat het een echte job zou moeten zijn, geen geldraperij zonder verantwoordelijkheden.

Metternich 12 maart 2007 00:43

Hoe erg het ook is, het is "maar" een ongeluk hé. Als je in het leger gaat, moet je er van uitgaan dat je in conflictgebieden wordt ingezet en dat je zij het door ongelukken, zij het door vuurgevechten of wat dan ook, om het leven kunt komen.

Dit is een zeer spijtig ongeluk, maar zeker niet het uitvergroten waard. In het verkeer komen meer mensen om...

solidarnosc 12 maart 2007 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2512611)
Remproblemen in een panstervoertuig.
Klinkt als geknoei. Of door de onderhoudsploeg, of door derden die het ongeval wilden.

In het eerste geval is het dan de vraag, luiheid,, incompetentie of gewoon tegenwerking van hogerhand.
"Oeps, we komen 2 sets remblokken te kort voor onze Pandur, kunnen die besteld worden?
Volgens de papieren zijn er nog 3 sets in stock, gebruik die eerst."
En daar sta je dan als mechanicien....

In het geval van sabotage. Tja, je zit er nog steeds in een woelig gebied, en alles kan er gebeuren. Veiligheid?

Misschien niet de schuld van Flaterhaut. Maar hij is wel verantwoordelijk... dat is zijn job als minister.
Maar tja, onze ministers beseffen dat al lang niet meer. Dat het een echte job zou moeten zijn, geen geldraperij zonder verantwoordelijkheden.

Ik denk dat Belgische militairen één van de laagste mortaliteitscijfers hebben op operaties van de NATO. Als we Flahaut zouden afrekenen op het aantal dode militairen en dat in een internationale context plaatsen dan zou de conclusie wellicht zijn dat ie één van de beste ministers van defensie is maar ik denk niet dat dit uw bedoeling is. ;-)

maddox 12 maart 2007 00:58

Ik zou Flaterhout eerder willen feliciteren met de hoeveelheid geld en materiaal die hij naar vrienden en steungevers heeft gesluisd.

De Belgische bijdrage in navo verband. Het verwonderd me nog steeds dat de Navo onze bijdrage in materiaal en mankracht nog wil.

Als "Navo opperbevelhebber" zou ik België vragen
Citaat:

" stort het bedrag dat jullie anders zouden uitgeven aan de ondersteuning van "de" operatie gewoon door aan de NAVO schatkist, dan blijft er minder aan de vingers plakken, en kunnen we er wel iets nuttigs mee doen."

solidarnosc 12 maart 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2512625)
Ik zou Flaterhout eerder willen feliciteren met de hoeveelheid geld en materiaal die hij naar vrienden en steungevers heeft gesluisd.

De Belgische bijdrage in navo verband. Het verwonderd me nog steeds dat de Navo onze bijdrage in materiaal en mankracht nog wil.

Als "Navo opperbevelhebber" zou ik België vragen

Dat is een andere discussie.

born2bewild 12 maart 2007 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2512615)
Ik denk dat Belgische militairen één van de laagste mortaliteitscijfers hebben op operaties van de NATO. Als we Flahaut zouden afrekenen op het aantal dode militairen en dat in een internationale context plaatsen dan zou de conclusie wellicht zijn dat ie één van de beste ministers van defensie is maar ik denk niet dat dit uw bedoeling is. ;-)

Sure, het Belgisch leger is enkel goed om oude vrouwtjes de straat te helpen oversteken. De andere landen mogen de hete kolen uit het vuur halen.

solidarnosc 12 maart 2007 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2512638)
Sure, het Belgisch leger is enkel goed om oude vrouwtjes de straat te helpen oversteken. De andere landen mogen de hete kolen uit het vuur halen.


Dat is een andere discussie.

born2bewild 12 maart 2007 03:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2512615)
Ik denk dat Belgische militairen één van de laagste mortaliteitscijfers hebben op operaties van de NATO. Als we Flahaut zouden afrekenen op het aantal dode militairen en dat in een internationale context plaatsen dan zou de conclusie wellicht zijn dat ie één van de beste ministers van defensie is . ;-)

dat ook

Jan Meuleman 12 maart 2007 03:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2512638)
Sure, het Belgisch leger is enkel goed om oude vrouwtjes de straat te helpen oversteken.

Maar enkel als er geen pantservoertuig passeert.

Herr Flick 12 maart 2007 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2512615)
Ik denk dat Belgische militairen één van de laagste mortaliteitscijfers hebben op operaties van de NATO. Als we Flahaut zouden afrekenen op het aantal dode militairen en dat in een internationale context plaatsen dan zou de conclusie wellicht zijn dat ie één van de beste ministers van defensie is maar ik denk niet dat dit uw bedoeling is. ;-)


Komt dat niet vooral omdat we nauwelijks aan iets meedoen, en als we al aan iets meedoen dat dat altijd zo veel mogelijk van achter is ?

en met veel minder manschappen, (risico kleiner ... ) (of juist groter zie 10 belgische Para's ... die gesneuveld zijn, omdat ze te licht materiaal hadden en vooral niet mochten vechten, (vooral dat laatste, ik kan er nog altijd niet over, dat een para zijn wapen afgeeft aan een bende dolgedraaide rebellen, ... )

Nu als je in 't leger gaat, moet ge natuurlijk wel aanvaarden dat er een veel hoger risico op "arbeidsongevallen" bestaat.

Dat gaat van het van een stormbaan toeteren, over overboord slaan tot in ne jet motor gezogen worden, (is al gebeurd) tot het per ongeluk uw eigen neerschieten (of een collega) bij het verkeerd handelen met een wapen... (het gebeurd gelukkig niet vaak, maar ge hebt het raper voor dan ge zou denken, ik heb zelf ooi ook eens zo wit als een lijk gezien bij het hanteren van nen beretta, (als ge u realiseert dat het wapen dat leeg zou moeten zijn, plots wel nog ne kogel in de kamer heeft, dan voelt ge u efkes nie goed (als ge tenminste serieus bezig)

Voertuigen kunnen technische mankementen vertonen, ik heb ooit km's en km's gereden met een voertuig dat elk moment zijn voorwiel had kunnen verliezen, (onderdeel versleten) , een paar weken geleden is er ook nog een onderdeel van de remmen aan mijn voertuig vervangen, Alles opgelost dus in de normale onderhoudsschema's, maar het kan altijd foutlopen natuurlijk.

Hopelijk heeft men hier dus wel de onderhoudsschema's gevolgd (en voor voertuigen in het terrein liggen veel korter dan voor uw gewone auto... ) en kunnen we hier spreken van een stoem toeval

Maar als er gefoefeld is aan remmen, of als iemand zijn werk nie gedaan heeft, wegens geen goesting, geen geld of geen materiaal, dan hoop ik wel dat ze die snoodaard pakken.

Enter 12 maart 2007 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2512611)
Remproblemen in een panstervoertuig.
Klinkt als geknoei. Of door de onderhoudsploeg, of door derden die het ongeval wilden.

In het eerste geval is het dan de vraag, luiheid,, incompetentie of gewoon tegenwerking van hogerhand.
"Oeps, we komen 2 sets remblokken te kort voor onze Pandur, kunnen die besteld worden?
Volgens de papieren zijn er nog 3 sets in stock, gebruik die eerst."
En daar sta je dan als mechanicien....

In het geval van sabotage. Tja, je zit er nog steeds in een woelig gebied, en alles kan er gebeuren. Veiligheid?

Misschien niet de schuld van Flaterhaut. Maar hij is wel verantwoordelijk... dat is zijn job als minister.
Maar tja, onze ministers beseffen dat al lang niet meer. Dat het een echte job zou moeten zijn, geen geldraperij zonder verantwoordelijkheden.

Als jij vandaag eet en er sterft in Afrika een kind van de honger ben jij verantwoordelijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be