Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vlaamse vrouw integreert in Turkije (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83844)

Turkse Nederlander 13 maart 2007 00:04

Vlaamse vrouw integreert in Turkije

http://www.viw.be/artikels/friederike_heyndrickx.htm

Na tien jaar in Turkije gewoond te hebben voelt ze zich nog steeds Vlaams. Ze heeft wel de taal geleerd en ze is met een Turkse man getrouwd. Ze is heel gelukkig in Turkije en wil niet meer terug naar Belgie.

alberto 13 maart 2007 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2515415)

Na tien jaar in Turkije gewoond te hebben voelt ze zich nog steeds Vlaams. Ze heeft wel de taal geleerd en ze is met een Turkse man getrouwd. Ze is heel gelukkig in Turkije en wil niet meer terug naar Belgie.

Nu nog aan gezinshereniging doen.

liberalist_NL 13 maart 2007 09:51

Citaat:

Heerlijk, paar jaartjes naar Turkije zou ik ook wel willen. Genieten van zon, zee, strand, vriendelijke mensen. Natuur en rust.:-P

Kallikles 13 maart 2007 10:31

Citaat:

De Liefde kan toch mooi zijn... ;-)

Laya 13 maart 2007 10:48

Citaat:

Kan daar inkomen... het leven is daar zoveel eenvoudiger, geen prestatiedrang, niemand maalt daar om de architectuur van je huis of meet je status af aan de auto onder je kont. Ik zou dat zeer zeker ook zien zitten.

Brandaan 13 maart 2007 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2516042)
Kan daar inkomen... het leven is daar zoveel eenvoudiger, geen prestatiedrang, niemand maalt daar om de architectuur van je huis of meet je status af aan de auto onder je kont. Ik zou dat zeer zeker ook zien zitten.

Gelooft u het zelf? Ook daar heeft het kapitalisme toegeslagen, dus ook daar is er een grote prestatiedrang.

Laya 13 maart 2007 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2516086)
Gelooft u het zelf? Ook daar heeft het kapitalisme toegeslagen, dus ook daar is er een grote prestatiedrang.

In steden mss, maar buiten of aan de rand van de stad toch niet hoor. Ik heb zo de indruk dat er bij ons niet zoveel verschil meer is op dat gebied tss stad en 'den buiten' maar in die landen wel.

Morduk 13 maart 2007 16:24

Citaat:

Klinkt inderdaad niet slecht:
- het leven zo veel eenvoudiger dan het bij ons is,
- geen statusproblemen, geen zorgen over je statussymbolen,
- de mensen doen echt nog alles voor elkaar, ongedwongen en vriendelijk,
- altijd rust in een heerlijke omgeving omringd door vrienden en familie,

Tiens, hoe komt het dan dat er nog geen massale migratiestroom richting Turkse platteland is op gang gekomen?
Laat de postkaartidylle zich dan toch niet zo gemakkelijk in realiteit omzetten?

Een mens moet dromen in zijn leven, maar waarom toch in dergelijke clichés?

Ik moest er aan denken bij een interview van Roland onlangs. Zat de lof te zingen van de Afrikanen en hoeveel wij egoïstische en benepen Westerlingen ervan moeten leren en si en la. Maar zodra hij wat voor had toch maar lekker terug komen afzakken naar een comfortabel Westers hospitaal.

Opeens was het leren gedaan.

Laya 13 maart 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk (Bericht 2517112)
Klinkt inderdaad niet slecht:
- het leven zo veel eenvoudiger dan het bij ons is,
- geen statusproblemen, geen zorgen over je statussymbolen,
- de mensen doen echt nog alles voor elkaar, ongedwongen en vriendelijk,
- altijd rust in een heerlijke omgeving omringd door vrienden en familie,

Tiens, hoe komt het dan dat er nog geen massale migratiestroom richting Turkse platteland is op gang gekomen?
Laat de postkaartidylle zich dan toch niet zo gemakkelijk in realiteit omzetten?

Een mens moet dromen in zijn leven, maar waarom toch in dergelijke clichés?

Ik moest er aan denken bij een interview van Roland onlangs. Zat de lof te zingen van de Afrikanen en hoeveel wij egoïstische en benepen Westerlingen ervan moeten leren en si en la. Maar zodra hij wat voor had toch maar lekker terug komen afzakken naar een comfortabel Westers hospitaal.

Opeens was het leren gedaan.

Je hebt een punt...

carlgustaaf 13 maart 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2515900)
Heerlijk, paar jaartjes naar Turkije zou ik ook wel willen. Genieten van zon, zee, strand, vriendelijke mensen. Natuur en rust.:-P

waar wacht je toch op?

carlgustaaf 13 maart 2007 21:04

Citaat:

bye bye:-)

liberalist_NL 13 maart 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2518055)
waar wacht je toch op?

Ik heb een sociaal leven.

Uh-Huh 13 maart 2007 21:23

Citaat:

En dan?

Turkse Nederlander 13 maart 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2516091)
In steden mss, maar buiten of aan de rand van de stad toch niet hoor. Ik heb zo de indruk dat er bij ons niet zoveel verschil meer is op dat gebied tss stad en 'den buiten' maar in die landen wel.

Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.

liberalist_NL 13 maart 2007 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2518444)
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.

Dat is het ook zeker. Het is helaas voor sommige mensen niet uitdagend genoeg en er zit natuurlijk ook een zeker risico aan. Ik bedoel, stel dat de oogst mislukt...8O

Turkse Nederlander 13 maart 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2518496)
Dat is het ook zeker. Het is helaas voor sommige mensen niet uitdagend genoeg en er zit natuurlijk ook een zeker risico aan. Ik bedoel, stel dat de oogst mislukt...8O

Dat risico bestaat voor elke boer in de wereld. In dat geval is het handig als je wat opgepot hebt. Tegenwoordig zijn er veel meer wegen in Turkije. De logistieke problemen in het verleden zullen zich niet meer voordoen. De kans op een mislukte oogst in Turkije is bijzonder klein. Turkije is uitermate vruchtbaar. Het land heeft een enorm wateroverschot. Er lopen twee enorme rivieren en honderden kleine riviertjes door het land. Turkije voert zelfs water uit.

liberalist_NL 13 maart 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2518524)
Dat risico bestaat voor elke boer in de wereld. In dat geval is het handig als je wat opgepot hebt. Tegenwoordig zijn er veel meer wegen in Turkije. De logistieke problemen in het verleden zullen zich niet meer voordoen. De kans op een mislukte oogst in Turkije is bijzonder klein. Turkije is uitermate vruchtbaar. Het land heeft een enorm wateroverschot. Er lopen twee enorme rivieren en honderden kleine riviertjes door het land. Turkije voert zelfs water uit.

Het is wel spijtig voor de Turkse boer dat Turkije nog niet tot het Europese beschermingsgebied hoort. Dat biedt toch zekerheid en garantie op export en minimumprijzen. Ik ben tegen landbouwpolitiek, maar binnen een economisch kader zou Turkije toch, ook qua landbouwpolitiek, wel passen.

carlgustaaf 13 maart 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2518550)
Het is wel spijtig voor de Turkse boer dat Turkije nog niet tot het Europese beschermingsgebied hoort. Dat biedt toch zekerheid en garantie op export en minimumprijzen. Ik ben tegen landbouwpolitiek, maar binnen een economisch kader zou Turkije toch, ook qua landbouwpolitiek, wel passen.

na dit bericht is het zeker: nooit voor D66 stemmen!Die willen de ondergang van de E.U.!

carlgustaaf 13 maart 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2518444)

uw voorouders waren mischien niet rijk, maar zeker niet arm.Wellicht rijker dan vele doppers en andere werklozen hier...

liberalist_NL 13 maart 2007 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2518615)
na dit bericht is het zeker: nooit voor D66 stemmen!Die willen de ondergang van de E.U.!

Roemenië is nog altijd armer dan Turkije, en toch is dat land wél lid van de EU.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be