Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   90 km/h alweer goed voor de Waalse portemonée (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84022)

Gun 14 maart 2007 13:16

90 km/h alweer goed voor de Waalse portemonée

Wanneer men bekijkt op welke plaatsen men de 90 km/h invoert

EN

Wanneer men leest dat er al 1000-den overtredingen zijn geïdentificeerd ten gevolge van de snelheidsbeperking

EN

Wanneer men weet hoe de verdeelsleutel in elkaar zit voor de verdeling van de opbrengsten voortkomend uit verkeersboetes

DAN

Blijkt dat deze 90 km/h alweer goed voor de Waalse portemonée

Confucius 14 maart 2007 15:59

En raison de conditions météorologiques favorisant la concentration des particules fines dans l'atmosphère, la circulation est pour la première fois limitée �* 90 km/h sur une grande partie des autoroutes en Flandre. En Wallonie �* Bruxelles, les automobilistes sont également invités �* réduire leur vitesse, mais sans risquer d'amendes.

Uit Le Soir van vandaag. De Walen en Brusselaars gaan wel mee profiteren van de duizenden boetes die de Vlamingen opgelegd krijgen.

PieterP 14 maart 2007 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2519759)

EN

Wanneer men leest dat er al 1000-den overtredingen zijn geïdentificeerd ten gevolge van de snelheidsbeperking

EN

Wanneer men weet hoe de verdeelsleutel in elkaar zit voor de verdeling van de opbrengsten voortkomend uit verkeersboetes

DAN

Zeer juist!

Jan van den Berghe 14 maart 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2520173)
Zeer juist!

Als overtuigd Vlaamsgezinde kan ik dergelijke redeneringen niet volgen, om de eenvoudige reden dat wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt geen eurocent betaalt. Indien de Vlamingen een beetje consequent zijn, rijden ze slechts wat is voorgeschreven. En de Walen krijgen geen eurocent.

Metal Tom 14 maart 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2520314)
Als overtuigd Vlaamsgezinde kan ik dergelijke redeneringen niet volgen, om de eenvoudige reden dat wie zich aan de snelheidsbeperkingen houdt geen eurocent betaalt. Indien de Vlamingen een beetje consequent zijn, rijden ze slechts wat is voorgeschreven. En de Walen krijgen geen eurocent.

Touché!

andev 14 maart 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 2520136)
En raison de conditions météorologiques favorisant la concentration des particules fines dans l'atmosphère, la circulation est pour la première fois limitée �* 90 km/h sur une grande partie des autoroutes en Flandre. En Wallonie �* Bruxelles, les automobilistes sont également invités �* réduire leur vitesse, mais sans risquer d'amendes.

Uit Le Soir van vandaag. De Walen en Brusselaars gaan wel mee profiteren van de duizenden boetes die de Vlamingen opgelegd krijgen.

Inderdaad, voor de Walen een vanzelfsprekendheid, zoals andere zaken, zolang zij er maar profijt uithalen...
En verder gewoon schandalig en hypocriet zoals nog wel een paar dingen georganiseerd door onze politiekers!
Komt daarbovenop dat er rond/in Luik en Charleroi nog een slechtere luchtkwaliteit dan rond of in de Vlaamse steden!

skaldis 14 maart 2007 17:24

Ik pleit dan ook voor lijfstraffen als het gaat om verkeersovertredingen. Terplaatse de broek af en met een verse wilgetak tien strepen trekken.

duveltje382 14 maart 2007 17:34

Met Duitsland als buurland is dit te dom om te verwoorden,wij 90,en die zotten tegen 230......

skaldis 14 maart 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2520370)
Met Duitsland als buurland is dit te dom om te verwoorden,wij 90,en die zotten tegen 230......

Heeft Duitsland sinds kort ook niet een snelheidsbeperking op de autobahn ?

Bierke 14 maart 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2520373)

Is afgeschoten (en terecht) door de minister van mobiliteit (:bow:), enkel rond stadscentra zijn er snelheidsbeperkingen ( Keulen bvb daar ben ik zeker van )

Bierke 14 maart 2007 17:40

Citaat:

U mist het ganse punt .. de pakkans is gewoon miniem in de Wallonië.

Enter 14 maart 2007 17:47

Citaat:

EN

EN

DAN

Aangezien het om een VLAAMSE beslissing gaat, is de beperking dus vooral in VLAANDEREN

Ge sleurt er toch altijd de Walen bij, zelfs al hebben ze er niets mee te maken.:roll:

Vorenus 14 maart 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2520408)
Aangezien het om een VLAAMSE beslissing gaat, is de beperking dus vooral in VLAANDEREN

Ge sleurt er toch altijd de Walen bij, zelfs al hebben ze er niets mee te maken.:roll:

Maar de inkomsten uit de boetes zijn federale materie.

duveltje382 14 maart 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2520373)

Ik denk dat ik ter zake op mars heb gevolgd gisteren,nee zij rijden rustig 230 terwijl wij zotten 90 aanhouden !!!!! Wat een onzin is dat hé,(maar ik kan hier tal van voorbeelden aanhalen !!)

Gun 14 maart 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2520408)

Jij bent blijkbaar heel goed op de hoogte:?

Lees mijn post nog eens goed!

skaldis 14 maart 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2520378)
Is afgeschoten (en terecht) door de minister van mobiliteit (:bow:), enkel rond stadscentra zijn er snelheidsbeperkingen ( Keulen bvb daar ben ik zeker van )

Ok, de klok en de klepel he :-)

Asshen Sukar 14 maart 2007 18:13

Waar zou het meeste smog in de lucht hangen? In Vlaanderen/Brussel of in het dunnebebouwde Wallonie?

Ik ken Wallonie niet echt goed maar hoeveel steden daar hebben een ring die uit autostrade bestaat?

Hans1 14 maart 2007 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 2520136)

De fout van diegenen die het verkeer gesplitst hebben.

Kom dan niet zagen, Vlaams-nationalisten !

alberto 14 maart 2007 18:32

Citaat:

Ik kan je begrijpen maar.... en dit komt van een andere topic, het is ook mijn posting dat ik hier herhaal.

Citaat:

Normaal gesproken worden gewijzigde verkeersregels een 14 tal dagen op voorhand kenbaar gemaakt, tenzij het om verkeerswerken gaat maar dan is de signalisatie ook duidelijk aangebracht, in West-Vlaanderen was men zelfs de verkeersborden vergeten omdraaien, van amateurisme gesproken.

Deze snelheidbeperkingen zijn gisteren in het nieuws aangekondigd en treden vandaag al in voegen, dat vele mensen er geen erg in hebben vandaag is duidelijk, morgen zullen er al een pak minder geflitst worden.
Men had evengoed kunnen bekendmaken dat er 10 maal zoveel geflitst waren als anders en dat men vanaf morgen wie dan nog geflitst wordt dan ook werkelijk beboet wordt, maar dan is het verassingseffect weg en daarmee ook de inkomsten.

Kay_ 14 maart 2007 18:55

Citaat:

EN

EN

DAN

En als iedereen nu zich eens aan de regels hield was er geen probleem :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be