Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dedecker en de reglementeringen overtreden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84093)

Steenbok66 14 maart 2007 23:03

Dedecker en de reglementeringen overtreden

In het persoverzicht van WWW.verkenner.be:

Citaat:

Binnenland
14/03 'Senator Dedecker reed 115 km/u'

Een luisteraar van Studio Brussel heeft woensdag op de E40 tussen Drongen en St-Denijs-Westrem een auto met nummerplaat P71 zien rijden die, volgens de luisteraar, minstens 115 km/uur reed.

Via het parlement kwam StuBru-presentator Tomas De Soete te weten dat senator Jean-Marie Dedecker de bezitter is van nummerplaat P71.

De Soete confronteerde de senator woensdagmiddag met de feiten en vroeg hem of hij zich bewust is van de snelsheidsbeperking als gevolg van het fijn stof in de lucht.

"Zou u zich aan die snelheidsbeperking houden?", vroeg de StuBru-presentator.

"We zullen proberen," was zijn antwoord. Maar Dedecker ontkende noch bevestigde dat hij te snel gereden had. "Hebt u politieagenten in dienst om dat te melden?", vroeg Dedecker, die ook verwees naar de verklikkersmaatschappij van onder meer de communisten en de voormalige DDR.

De maatschappij draagt solidariteit hoog in het vaandel, repliceerde De Soete. "Ons Kyoto-kalf is ook een gouden kalf," was het antwoord van Dedecker.

maar ja... 't is een rebel hé...
maar vertegenwoordigers van het volk zouden zeker de wetten en regelementen moeten volgen...
en de normen voor het milieu...

Enter 14 maart 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 2521417)
In het persoverzicht van WWW.verkenner.be:

maar ja... 't is een rebel hé...
maar vertegenwoordigers van het volk zouden zeker de wetten en regelementen moeten volgen...
en de normen voor het milieu...

Dedecker is een ultra-liberaal met de volgende mening:

Ik kan een duurdere en dus snellere wagen kopen dan het gepeupel.
Ik betaal meer belastingen omdat ik meer verdien.

Ik mag dus meer dan het gewone gepeupel.

Marlboro 15 maart 2007 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2521493)
Dedecker is een ultra-liberaal met de volgende mening:

Ik kan een duurdere en dus snellere wagen kopen dan het gepeupel.
Ik betaal meer belastingen omdat ik meer verdien.

Ik mag dus meer dan het gewone gepeupel.

Ik sta achter dedecker bij dit punt.

En een duurder en snellere wagen?
Ik kan met mijn lichte wagen diesel 1700 ook gerust 180 nog halen.Zelfs toen ik mijn peugeot nog had was een nafteke 1400 maar en ik heb daar 190 per uur kunnen uithalen.

Als JM dus al vlugger wil rijden dan mij op bepaald moment dan zal hij toch op z'n minst 200 per uur moeten gaan rijden.

Enter 15 maart 2007 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2521650)
Ik sta achter dedecker bij dit punt.

En een duurder en snellere wagen?
Ik kan met mijn lichte wagen diesel 1700 ook gerust 180 nog halen.Zelfs toen ik mijn peugeot nog had was een nafteke 1400 maar en ik heb daar 190 per uur kunnen uithalen.

Als JM dus al vlugger wil rijden dan mij op bepaald moment dan zal hij toch op z'n minst 200 per uur moeten gaan rijden.

Als jullie beiden mij dan tegenkomen zal je toch tegen 120 mogen rijden. Als ik aan het inhalen ben tegen 120 zal enkel een ambulance mij sneller doen rijden of sneller uit de weg gaan. :roll:

Anna List 15 maart 2007 09:47

Citaat:

de verklikkersmaatschappij van onder meer de communisten en de voormalige DDR.

De maatschappij draagt solidariteit hoog in het vaandel, repliceerde De Soete

solidatiteit, daar wisten en weten ze in de DDR en Cuba alles van ... daar waren/zijn ze zo solidair dat de mensen niks meer tegen elkaar durven zeggen ...

de Vlaamse kinderen gaan terecht naar Ausswitch, ... maar wordt het niet hoog tijd om hen ook de verschrikkingen van de DDR(psychiatrie bvb) en de USSR (goelags bvb) blijvend aan te leren ?!

dat deze verschrikkingen nu al zo ongekend en vergeten zijn ... dat is naar mijn bescheiden mening beangstigend ...

Lao Tzu 15 maart 2007 09:50

115? Hoe rap mag je dan rijden op die autostrade? 30?

alberto 15 maart 2007 10:26

Hoe weet die persoon dat dedecker 115/u met zijn wagen bolde, is het omdat hijzelf tegen 110 aan het rijden was en Dedecker hem zachtjes voorbij kwam, ik vraag me dat gewoon af.

Enter 15 maart 2007 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2522029)
115? Hoe rap mag je dan rijden op die autostrade? 30?

Volgens mij (maar ik kan daar natuurlijk volkomen verkeerd in zijn) gaat het ofwel om de verminderde snelheid owv smog of over een bepaald viaduct bij Gent waar een permanente snelheidsbeperking geldt (beiden 90km/u).

Nu zijn er wel meerderen die de snelheidslimiet overschrijden (en voor ik hier weer als zelfverklaarde heilige wordt uitgemaalt: dit kan mij ook overkomen door onoplettendheid), maar de heren politici hebben een voorbeeldfunctie.

Daphne 16 maart 2007 04:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2522009)
solidatiteit, daar wisten en weten ze in de DDR en Cuba alles van ... daar waren/zijn ze zo solidair dat de mensen niks meer tegen elkaar durven zeggen.

Is u daar ooit geweest? Heeft u daar destijds met mensen gesproken? Gaat u nu weleens naar daar om er oudere mensen naar hun mening over de DDR te vragen?
Of maakt u gratuit uw eigen waarheden, die u hier dan meent te moeten verkondigen?

Raf 16 maart 2007 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daphne (Bericht 2525520)
Is u daar ooit geweest? Heeft u daar destijds met mensen gesproken? Gaat u nu weleens naar daar om er oudere mensen naar hun mening over de DDR te vragen?
Of maakt u gratuit uw eigen waarheden, die u hier dan meent te moeten verkondigen?

Ik kies voor die laatste optie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be