![]() |
Afkicken van de snelheidsdrug
Het geeft een kick snel door te kunnen rijden. Net zoals voor sommigen 'speed' snuiven, de nodige adrinaline geeft en alles 'sneller' doet gaan, zo is snelrijden op de autosnelweg ook een drug voor menig Vlaming geworden. Haastig doen, snel snel, dit moet nog en dat moet nog. Je merkt het aan de enorme weerstand als plots een noodzakelijke maatregel tot 'trager' rijden wordt gevraagd. Tot trager leven... Men reageert als drugsverslaafden, die van hun doorsjezen op de autobaan niet meer afraken. Zij moeten echter afkicken van hun heen en weer geloop. En zolang men hen de vrijheid laat, en hen 'vrijwillig' aanspoort te vertragen en af te remmen in hun impulsief maniakaal gesnel van hot naar her, zonder serieuze beboeting en afremming van buitenaf, zal men de rap rap-verslaving in het Westen niet makkelijk kunnen tegengaan. Tegen de zelfmoordpiloten, die razen op onze wegen,... wijzelf
|
Citaat:
Dat past zoals een tang op een varken Wat gaan we nog allemaal meemaken? |
Net als alcoholcontroles dienen er koffiecontroles te komen met grenzen van 0.05% caffeïne of theeïne. Zit je erover. Rijbewijs kwijt en een fikse boete. Of zweepslagen met wilgetenen op de blote kont.
|
Citaat:
Ge moet eens nen afstand van 1000 km afleggen tegen 90 per uur, ... Tegen da ge halverwege zijt slaat ge gegarandeerd tegen ne verlichtingspaal omdat ge gewoon in slaap zijt gevallen... in de jaren 70 was 90 verschrikkelijk hard natuurlijk, nen opel GT ne Manta of ne Capri haalden immers met veel moeite en schakelen amper 140 of 160, nu haalt ge met nen Land Rover op uw sloffen 160 per uur (en dan zitte belange nog nie op het einde van uw latijn hij kan nog veel harder... ) We zijn ondertussen 30 jaar verder, in ontwikkeling van motoren, actieve en passieve veiligheidsmaatregelen. kreukelzones, rolkooien, electronisch motormanagement etc... en gij wilt 90 per uur op de snelwegen invoeren,... |
Citaat:
of mie struisvogels. |
constant haast hebben is vluchten voor zijn eigen existentie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk zou onze regering beter eerlijk zijn (als ze dat dan nog kunnen na hun schandaal na schandaal sfeertje die ze kweken) en gewoon de bio diesel verplichten en op een serieuze manier verbouwen en niet enkel op een paar proefveldjes ... zou tenminste een oplossing zijn ipv je geld uitgeven aan schone lucht. |
A friend with weed is a friend indeed!
Ik hou ook wel van dat linker rijvak maar daar zit je meestal tussen de 140 tot 160 km/h. De baan richting Breda vanuit Antwerpen is erg lastig bijvoorbeeld omdat je maar 2 rijvakken hebt, de camion's zitten rechts maar er zijn er veel die inhalen en daardoor wordt alles vertraagd voor de wagens op het linker rijvak.
Het leven voor de werkmensch is stresserend en haastig in België dus wordt er al eens agressief gereageerd in het verkeer, we zijn een klein land dus kan je snel heen en weer pendelen. Bijgevolg loop je kwaad rond omdat je je als burger in u kont gepakt voelt doordat ze geld nodig hebben voor het gat in de begroting en dat Wallonië de snelheidsovertreders niet oppakt en Vlaanderen wel. Totaal onrechtvaardig. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest vind ik dat snelheidsbeperkingen eigenlijk niet veel uithalen. Los van de hopeloze frustraties geeft het op de koop toe een vals beeld dat er veel wordt gedaan aan de luchtvervuiling. Af en toe eens autoloze dagen zou, denk ik, veel meer resultaat opleveren. Die dagen zou er wel veel meer openbaar vervoer moeten worden georganiseerd natuurlijk. Misschien zou de mens het op den duur wel leuk beginnen vinden om de wagen eens te (moeten) laten staan. |
De "smogsnelheidsbeperking" snijd in de staat's vingers. De brandstof die daardoor bepaard word- willen of niet, 90km/u is zuiniger dan 120 km/u. Niet veel met een moderne wagen. Maar toch iets.
Daar gaan al die % per liter die niet verbruikt word. |
Citaat:
|
De auto's zelf zitten er ook voor iets tussen...
In België rijd ik nauwelijks nog rond met m'n eerste wagen omdat het gewoon véél te frustrerend is om constant die snelheid in de gaten te houden en 'in te houden'. Op de autowegen mag ik m'n aandacht geen seconde laten verslappen of ik zit op '1-2-3' boven de 140 km/u, die dan nog aanvoelt als een slakkengangetje. Vooral bij minder druk verkeer (kan me dan niet 'richten' op de andere weggebruikers) en op die lange stukken met 3x3 rijstroken. Op de secundaire wegen gaat het al iets beter, maar toch... Dat heeft voor mij niks met de 'kick' van het snel rijden te maken, maar alles met rijcomfort. Daarom heb ik me een gezinswagen aangeschaft (zo'n kleine monovolume) met een zuinige dieselmotor en die maakt dat een snelheid van 120 km/u op snelwegen veel 'natuurlijker' aanvoelt. Als ik met die kar wil sjezen aan een hogere snelheid, dan moet ik bewust gas beginnen bijgeven. Moest ik permanent in Belgique wonen, dan verkocht ik m'n grote scheurijzer onmiddellijk. |
Citaat:
|
Heeft iemand last van eventueel smog?
Ik werk ganse dagen buiten, dikwijls hoor ik zeggen in de zomer dat de waarden overschreden zijn en dat je rustig moet blijven en binnen blijven. Ja oké, ik mag wel mijn kas afdraaien verder in de hitte en de smog. En van die smog voel ik niks, de hitte dikwijls te veel maar dat is dus wat anders. Bovendien zegt men dat er x zoveel doden zijn van die vervuiling. Wel hoe weten ze dat? Steken ze iets in een lichaamsholte om dat te meten of zo? Nee, dus hoe weten ze dat dan? Dat wil ik dus graag eens weten...hoe zij dat weten. |
Citaat:
En ja,ik wil ook mijn rust hebben maar ik moet net zoals tal van andere mensen springen en vliegen om alles gedaan te krijgen en tja,ik rijd dan dikwijls vlugger dan ik mag maar let wel zeer goed op natuurlijk want ik wil geen kleine of wie dan ook omver rijden. Feit is dat het ook een verschil is tussen als een gek rijden en wat vlugger,groot verschil. |
Citaat:
|
Het leven is hard en kort, vooral kort.
Als Be het niet kan opbrengen verkeersmilieu, verkeerssnelheid (vlot en relax) en veiligheid (weginfrastructuur) en comfortabeler openbaar vervoer (dus ook sneller), hand in hand te laten lopen...; en niet mekaar te laten tegenwerken is het maar triestig gesteld. Waar zijn die en-en-daden en win-win-daden ? (de spreuken kennen we) Andere landen proberen het tenminste, en het lukt hun ook nog. |
Citaat:
Gezond is dus anders.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be