Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nieuwe BUB giller! Weer media boycot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84373)

Tantist 16 maart 2007 17:56

Nieuwe BUB giller! Weer media boycot

http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php

Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur. We zien hier "Michelangelo" (de journalist Siegfried Bracke van de VRT) die geld ontvangt van "God" (de politicus Bart De Wever, voorzitter van de partij NVA, de Vlaams-nationalisten, die 11% halen in de peiling van 12.03.2007).

De openbare media zijn inderdaad volledig gecontroleerd door de traditionele partijen, die bovendien elk jaar méér dan 50.000.000 euro krijgen om hun campagne te voeren...

Het resultaat is dat de B.U.B. en de meerderheid van Belgen die voorstander zijn van unitarisme of unie-federalisme geen toegang hebben tot deze media, wat uiteraard haaks staat op een gezonde democratie.

Om over na te denken...

-------------------------------------------------------

Ongetwijfeld vinden ze het een Geuzencartoon!

El Guapo 16 maart 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2527804)
http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php

Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur. We zien hier "Michelangelo" (de journalist Siegfried Bracke van de VRT) die geld ontvangt van "God" (de politicus Bart De Wever, voorzitter van de partij NVA, de Vlaams-nationalisten, die 11% halen in de peiling van 12.03.2007).

De openbare media zijn inderdaad volledig gecontroleerd door de traditionele partijen, die bovendien elk jaar méér dan 50.000.000 euro krijgen om hun campagne te voeren...

Het resultaat is dat de B.U.B. en de meerderheid van Belgen die voorstander zijn van unitarisme of unie-federalisme geen toegang hebben tot deze media, wat uiteraard haaks staat op een gezonde democratie.

Om over na te denken...

Ongetwijfeld vinden ze het een Geuzencartoon!

De meerderheid van de belgen kan misschien wel voorstander zijn van unitarisme of semi-federalisme maar de 11% die NVA in de peiling zou halen is nog altijd 10,80% meer dan de 0,2 % die de f*cking BUB gaat halen op 10 juni. Waarom zou de VRT zo een mini clubje veel aan bod laten komen. Jullie hebben je '' moment de gloire '' toch al gehad toen jullie met Belgische vlaggen voor het koninklijk paleis stonden te zwaaien tijdens de '' Vlaanderen onafhankelijk '' - show van de RTBF!

Hans1 16 maart 2007 19:07

Ik dacht dat verdraagzaam zijn, geen pijn deed, Guapo?:-)

El Guapo 16 maart 2007 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2528055)
Ik dacht dat verdraagzaam zijn, geen pijn deed, Guapo?:-)

Dat is ook zo maar af en toe mag je een beetje stout zijn eh !;-)

Kim 16 maart 2007 19:12

Als ik naar B Plus kijk, mag ik alleszins niet klagen. Knack heeft een mooi interview met een aantal B Plussers (waaronder Wilfried Martens) en ook in andere media komt B Plus wel eens ter sprake.

Het is geen voltijdse aandacht, maar dat hoeft uiteindelijk ook niet.

Knuppel 16 maart 2007 19:21

Hans is, nog maar eens, in zijn geliefkoosde slachtofferrol gekropen.
Alléz, heeft er nu niemand compassie met de zieltogende kapitein van het bubbelschip?

zorroaster 16 maart 2007 19:51

Dus d�*�*r gaat mijn lidgeld naartoe!? Schande! Nog een geluk dat de BUB via doorgedreven onderzoek heeft aangetoond dat de N-VA VRT-journalisten betaalt om de onafwendbare BUB-opmars te verhinderen door een slinks media-complot... :lol:

Alle gekheid op een stokje, het argument "Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur" is geen excuus om dit soort dingen te insinueren. Als ik morgen een cartoon maak van een Van de Cauter die het gerecht omkoopt om zijn kolderaanklachten ontvankelijk te verklaren is dat net zo goed een brug te ver. Er wordt een compleet uit de lucht gegrepen stelling verbeeld, zonder dat er enige onderbouwing voor volgt, want "het is een cartoon, dus het moet niet echt zijn".

Bart De Wever vertegenwoordigt 6 zetels van de 124 in het Vlaams Parlement, maar volgens de BUB volstaat dat om de ganse openbare omroep te domineren...

Tantist 17 maart 2007 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2528234)
Dus d�*�*r gaat mijn lidgeld naartoe!? Schande! Nog een geluk dat de BUB via doorgedreven onderzoek heeft aangetoond dat de N-VA VRT-journalisten betaalt om de onafwendbare BUB-opmars te verhinderen door een slinks media-complot... :lol:

Alle gekheid op een stokje, het argument "Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur" is geen excuus om dit soort dingen te insinueren. Als ik morgen een cartoon maak van een Van de Cauter die het gerecht omkoopt om zijn kolderaanklachten ontvankelijk te verklaren is dat net zo goed een brug te ver. Er wordt een compleet uit de lucht gegrepen stelling verbeeld, zonder dat er enige onderbouwing voor volgt, want "het is een cartoon, dus het moet niet echt zijn".

Bart De Wever vertegenwoordigt 6 zetels van de 124 in het Vlaams Parlement, maar volgens de BUB volstaat dat om de ganse openbare omroep te domineren...

Pssst... Ik heb die cartoon gemaakt hoor ;-)

Hans vond ze zo geweldig als Geuzencartoon dat hij ze op de site plaatste. En dat terwijl hij zich daarmee weer eens belachelijk maakt.

Jan van den Berghe 17 maart 2007 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2529195)
Pssst... Ik heb die cartoon gemaakt hoor ;-)

Hans vond ze zo geweldig als Geuzencartoon dat hij ze op de site plaatste. En dat terwijl hij zich daarmee weer eens belachelijk maakt.

De arme drommel heeft het dus weer eens niet door... Die bubbels, ze blijven toch de narren van dit politiek forum!

Luc Bekaert 17 maart 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2527804)

Grappige cartoon ! Nu begrijp ik waarom Sigfried gaarne een vlinderdasje draagt ......

Alle gekheid op een stokje , ik denk anders wel dat de BUB tijdens de verkiezingscampagne in een of andere discussie wel eens aan bod zal komen . Maar gezien de miniscule aanhang en dito resultaten bij de vorige verkiezingen , kunnen ze toch moeilijk verlangen dat dit ter gelegenheid van elk onderwerp zou kunnen ...Discussieprogrammas waar teveel volk aan deelneemt zijn ook niet bepaald erg mediageniek . Maar ik vind toch dat wanneer het over een voor hen-relevant onderwerp gaat zij ook (eens) aan bod moeten kunnen komen .

Metternich 17 maart 2007 15:41

Negeer de BUB toch... Wij moeten niet dezelfde fout maken als hen, namelijk onze ideologie en acties afstemmen op die van de tegenpartij. Met de BUB moeten we doen zoals met belgië: doen alsof het al niet meer bestaat.

C uit W 17 maart 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2530353)
Negeer de BUB toch... Wij moeten niet dezelfde fout maken als hen, namelijk onze ideologie en acties afstemmen op die van de tegenpartij. Met de BUB moeten we doen zoals met belgië: doen alsof het al niet meer bestaat.

Alsof?

Metternich 17 maart 2007 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2530504)
Alsof?

Perfect ;-)

lomeanor 17 maart 2007 18:44

:)

Hans1 17 maart 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 2530146)
Grappige cartoon ! Nu begrijp ik waarom Sigfried gaarne een vlinderdasje draagt ......

Alle gekheid op een stokje , ik denk anders wel dat de BUB tijdens de verkiezingscampagne in een of andere discussie wel eens aan bod zal komen . Maar gezien de miniscule aanhang en dito resultaten bij de vorige verkiezingen , kunnen ze toch moeilijk verlangen dat dit ter gelegenheid van elk onderwerp zou kunnen ...Discussieprogrammas waar teveel volk aan deelneemt zijn ook niet bepaald erg mediageniek . Maar ik vind toch dat wanneer het over een voor hen-relevant onderwerp gaat zij ook (eens) aan bod moeten kunnen komen .

Het percentage "51%" is u onbekend?

van Maerlant 17 maart 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2531208)

Je bedoelt het resultaat van de Stemmenkampioen van vorig jaar?

Luc Bekaert 18 maart 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2531208)

Ik moet zeggen dat ik niet zo erg overtuigd ben van de ernst van de peiling van de Libre .. Uw partij haalt trouwens in geen enkele peiling noemenswaardige cijfertjes -voor de komma .

UFSIA 18 maart 2007 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2528234)

De n-va heeft natuurlijk de minister van de openbare omroep he, eerst Tony Mary buitensmijten die vroeger de BuB wel eens aan bod liet komen en dan verder doodzwijgen die BuB he , en B plus heeft wel eens aandacht in de boekskes zoals de knack ja, maar op de tv ? hola maar !

Laten we tous apprendre le bilingue om elkaarst beter te verstaan en te comprendre dat er is een complôt anti belgique en dus ook anti bub van die sales separatistes-die-pas-une-majorite hebben en zelfs eigenlijk marginalen of fascisten in de cordon zijn.

Natuurlijk beseffen we allemaal hoe gevaarlijk de VlaemSSche danger is.

dus : Vive le BuB

Sint Ignacius

Hans1 18 maart 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 2532813)
Ik moet zeggen dat ik niet zo erg overtuigd ben van de ernst van de peiling van de Libre .. Uw partij haalt trouwens in geen enkele peiling noemenswaardige cijfertjes -voor de komma .

Ik vind het anders wel logisch dat mensen niet stemmen op een partij die ze niet (mogen) kennen. U niet?

duveltje382 18 maart 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2533229)
Ik vind het anders wel logisch dat mensen niet stemmen op een partij die ze niet (mogen) kennen. U niet?

Ocharme,en het Vlaams Blok in der tijd kreeg wel veel zendtijd hé :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be