![]() |
Kamer wil censuur gezinsdrama's
Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis
en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. Bijgewerkt 17:56 16 maart 2007 Gepubliceerd 17:43 16 maart 2007 Bron: Volkskrant.nl Kamer: media moeten terughoudender berichten over gezinsdrama's ANP DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat media terughoudender gaan berichten over familiedrama's zoals die zich onlangs hebben voorgedaan in Hengelo en Haarlem. CDA, PvdA, ChristenUnie, de Partij voor de Dieren en de SGP vinden dat journalisten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen omdat er een verband zou bestaan tussen berichtgeving en de opeenvolgende drama's. In de media kwamen deze week psychologen aan het woord die wezen op onderzoeken waarin deze verbanden worden aangetoond. De Kamer vraagt nu de ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ronald Plasterk (OCW) om bij de media aan te dringen op rustiger berichtgeving over zelfdoding. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
Re: Kamer wil censuur gezinsdrama's
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde van de dag > en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om > ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. > > > Bijgewerkt 17:56 16 maart 2007 > Gepubliceerd 17:43 16 maart 2007 > Bron: Volkskrant.nl > > Kamer: media moeten terughoudender berichten over gezinsdrama's > > ANP > > DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat media terughoudender gaan berichten > over familiedrama's zoals die zich onlangs hebben voorgedaan in > Hengelo en Haarlem. CDA, PvdA, ChristenUnie, de Partij voor de Dieren > en de SGP vinden dat journalisten hun maatschappelijke > verantwoordelijkheid moeten nemen omdat er een verband zou bestaan > tussen berichtgeving en de opeenvolgende drama's. > > In de media kwamen deze week psychologen aan het woord die wezen op > onderzoeken waarin deze verbanden worden aangetoond. De Kamer vraagt > nu de ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ronald Plasterk (OCW) om > bij de media aan te dringen op rustiger berichtgeving over zelfdoding. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
"joh" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis > > hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde > van de dag Het blijft censuur. |
On Fri, 16 Mar 2007 18:36:48 +0100, "joh" <[email protected]> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis > >hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde >van de dag De Kamer zou eens onderzoek moeten doen naar de *werkelijke* *oorzaken* van deze gezinsdrama's, in plaats van de schuld aan de media te geven. Het zou mij heel aannemelijk lijken dat de jarenlange snoeiharde bezuinigingen in de zachte sector de hoofdoorzaak zijn. Zwarte Pieten is makkelijk, maar dit is wel *erg* ongeloofwaardig. Bah! > >> en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om >> ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. >> >> >> Bijgewerkt 17:56 16 maart 2007 >> Gepubliceerd 17:43 16 maart 2007 >> Bron: Volkskrant.nl >> >> Kamer: media moeten terughoudender berichten over gezinsdrama's -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
On Fri, 16 Mar 2007 18:17:04 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om >ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. En als het terughoudend berichten over dit soort zaken nu zou helpen om nieuwe gezinsdrama's te voorkomen? Dat lijkt me een belangrijk doel, belangrijk genoeg om eens over na te denken. Het is je ook bekend dat er zeer terughoudend wordt geschreven over zelfmoorden? Of ben je alleen maar wat aan het meejanken met de hype, net zoals jouw grote bolle geblondeerde roerganger.? Gr, Arne Vogel. |
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 16 Mar 2007 18:36:48 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >> >>hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde >>van de dag > > De Kamer zou eens onderzoek moeten doen naar de *werkelijke* > *oorzaken* van deze gezinsdrama's, in plaats van de schuld aan de > media te geven. Ga toch eens een strip nadenkpillen kopen. |
Sjoerd Bakker wrote:
> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis > en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om > ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. > > > Bijgewerkt 17:56 16 maart 2007 > Gepubliceerd 17:43 16 maart 2007 > Bron: Volkskrant.nl > > Kamer: media moeten terughoudender berichten over gezinsdrama's > > ANP > > DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat media terughoudender gaan berichten > over familiedrama's zoals die zich onlangs hebben voorgedaan in > Hengelo en Haarlem. CDA, PvdA, ChristenUnie, de Partij voor de Dieren > en de SGP vinden dat journalisten hun maatschappelijke > verantwoordelijkheid moeten nemen omdat er een verband zou bestaan > tussen berichtgeving en de opeenvolgende drama's. > > In de media kwamen deze week psychologen aan het woord die wezen op > onderzoeken waarin deze verbanden worden aangetoond. De Kamer vraagt > nu de ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ronald Plasterk (OCW) om > bij de media aan te dringen op rustiger berichtgeving over zelfdoding. In Duitsland was ook eens zo iets aan de hand, maar dan met "gewone" zelfmoorden. Toen ze een mediastop hebben gehouden, daalde de zelfmoordcijfers. Dus doe niet zo stom Sjoerd Bakker, en kap met je politieke gecross. Flup set naar nl.media.tv An -- www.GoogleJochi.mijnalbums.nl www.vlissingen.mijnalbums.nl |
"Bird" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Of ben je alleen maar wat aan het meejanken met de hype, > net zoals jouw grote bolle geblondeerde roerganger.? Wat een associaties Vogel. Jij spoort echt niet. |
"Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Bird" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Of ben je alleen maar wat aan het meejanken met de hype, >> net zoals jouw grote bolle geblondeerde roerganger.? > > Wat een associaties Vogel. Jij spoort echt niet. Och jee, wordt het Witte Wereldwonder belachelijk gemaakt? |
Orac schreef:
> "joh" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >> hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde >> van de dag > > Het blijft censuur. Censuur is iets heel anders. -- Vriendelijke groet, Simon Brouwer. | nl.openoffice.org | www.opentaal.org | |
On Fri, 16 Mar 2007 19:11:59 +0100, "el misti ©" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 16 Mar 2007 18:36:48 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >>> >>>hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de orde >>>van de dag >> >> De Kamer zou eens onderzoek moeten doen naar de *werkelijke* >> *oorzaken* van deze gezinsdrama's, in plaats van de schuld aan de >> media te geven. > >Ga toch eens een strip nadenkpillen kopen. Onbenullige non-argumentatie. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
On Fri, 16 Mar 2007 19:09:12 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Fri, 16 Mar 2007 18:17:04 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >>en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om >>ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. > >En als het terughoudend berichten over dit soort zaken nu zou helpen >om nieuwe gezinsdrama's te voorkomen? De media zijn medeschuldig aan de gezinsdrama's als ze daar adequaat over berichten?! Dat is nogal een verstrekkende veronderstelling; ik zou me heel goed realiseren wat daar de consequenties van zijn. Het lijkt mij zelf dat je juist zo veel mogelijk naar buiten moet brengen als je die zaken op wilt lossen. Zonder goede informatie kom je niet veel verder. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> wrote:
> Onbenullige non-argumentatie. ? Vraag je bij zo'n opmerking vooral niet af wat voor soort argumentatie "Homo!" is, als enige reactie op een hele reekst redelijke vragen en opmerkingen. |
On Fri, 16 Mar 2007 20:08:12 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >De media zijn medeschuldig aan de gezinsdrama's als ze daar adequaat >over berichten?! Dat zei ik niet. Gr, Arne Vogel. |
"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 16 Mar 2007 19:11:59 +0100, "el misti ©" <[email protected]> > wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Fri, 16 Mar 2007 18:36:48 +0100, "joh" <[email protected]> wrote: >>> >>>> >>>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected] m... >>>>> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >>>> >>>>hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de >>>>orde >>>>van de dag >>> >>> De Kamer zou eens onderzoek moeten doen naar de *werkelijke* >>> *oorzaken* van deze gezinsdrama's, in plaats van de schuld aan de >>> media te geven. >> >>Ga toch eens een strip nadenkpillen kopen. > > Onbenullige non-argumentatie. Op zich is het waar dat het non-argumentatie is, maar ik zie eigenlijk ook niet zo dat De Kamer de *schuld* bij de media legt. Dat de media wellicht iets terughoudender zou kunnen zijn, daar ben ik het wel mee eens, maar dan vooral uit oogpunt van sensatiejournalistiek, niet van 'schuld aan'. |
On Fri, 16 Mar 2007 20:39:13 +0100, Bird <[email protected]> wrote:
>On Fri, 16 Mar 2007 20:08:12 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>De media zijn medeschuldig aan de gezinsdrama's als ze daar adequaat >>over berichten?! > >Dat zei ik niet. Jij stelde het in vragende vorm en ik ook half. Maar als je zo door zou redeneren moeten de media ook niet meer over oorlogen en dergelijke berichten. Ik zou er wel wat voor vinden te zeggen, maar dan moet je wel erg consequent zijn. De media dragen natuurlijk bij aan de maatschappelijke beeldvorming; dus een zekere invloed heeft berichtgeving altijd. Maar gezinsdrama's als enige uitsluiten vind ik niet kunnen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
On Fri, 16 Mar 2007 20:56:48 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Jij stelde het in vragende vorm en ik ook half. Maar als je zo door >zou redeneren moeten de media ook niet meer over oorlogen en >dergelijke berichten. Ik zou er wel wat voor vinden te zeggen, maar >dan moet je wel erg consequent zijn. De media dragen natuurlijk bij >aan de maatschappelijke beeldvorming; dus een zekere invloed heeft >berichtgeving altijd. Maar gezinsdrama's als enige uitsluiten vind ik >niet kunnen. Waarom moet perse je zo consequent zijn in dit? Het gaat hier om gezinsdrama's, niet om oorlogen, dat valt niet met elkaar te vergelijken. als een gezinsdrama voorkomen kan worden door terughoudend te berichten over dit soort gevallen, dan is dat mooi meegenomen. Het doel staat hier voorop. Een oorlog voorkom je niet door er terughoudend over te berichten, dat lijkt me duidelijk. Daarnaast is dit weinig nieuws onder de zon, want het is al jarenlang de gewoonte om niet te berichten over de zelfdodingen die dagelijks voorkomen. Als iemand onder de trein springt, staat dat niet in de pers en de spoorwegen zelf noemen het naar buiten toe een "aanrijding". Daar kan je je over opwinden, maar als hierdoor nieuwe gevallen worden voorkomen dat juich ik het alleen maar toe. Zolang er maar niet wordt gedaan alsof het nooit gebeurd, maar daar is geen sprake van. Gr, Arne Vogel. |
On Fri, 16 Mar 2007 18:17:04 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >en roep hiermee eenieder die zich daartoe aangesproken voelt op om >ongecensureerd te blijven berichten over gezinsdrama's. > Zojuist Francisco van Jole gehoord in 'De leugen regeert'. Zijn verhaal sneed hout. Er zijn drie mensen vermoord en de dader heeft zichzelf vermoord. Dat is natuurlijk een drama, maar het is in de eerste plaats een drievoudige moord. De dader is een heuse moordenaar. maar de pers noemt het een 'gezinsdrama'. Het over als iets wat ons allemaal kan overkomen, want de dader was immers wanhopig. Hij lijkt iemand als 'ons'. Daaruit komt eventueel kopieergedrag. Maar het is een moordenaar, een zware crimineel een TBS'er in de dop. En criminelen zijn niet als 'ons'. Zo zou het in de media naar voren dienen te komen. Adiós, Cheche |
"Simon Brouwer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Orac schreef: >> "joh" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> Ik vat dit op als een ernstige vorm van ongepaste overheidsbemoeienis >>> hoezo ongepaste bemoeienis? de kamer vindt iets, en gaat over tot de >>> orde van de dag >> >> Het blijft censuur. > > Censuur is iets heel anders. Onzin. Als er iets mis is met de maatschappij waarin ik woon dan zie ik niet in waarom ik dat niet zou mogen weten. Hoe kun je anders denken over eventuele oorzaken en oplossingen? |
On Fri, 16 Mar 2007 22:54:15 +0100, "Orac" <[email protected]> wrote:
>Onzin. Als er iets mis is met de maatschappij waarin ik woon dan zie ik niet >in waarom ik dat niet zou mogen weten. Hoe kun je anders denken over >eventuele oorzaken en oplossingen? Nee, het is _geen_ censuur. Niemand verbied je iets of beweert dat je iets niet zou mogen weten. Gr, Arne Vogel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be