Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vld nekt persvrijheid! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8440)

Weisse Wolf 21 januari 2004 12:50

De paarse regering heeft het niet begrepen op kritische journalisten. Dat is op zich al een uitstervend ras in de modelstaat van Guy Verhofstadt, maar daar komt nog bij dat Verhofstadt, Louis Michel en Steve Stevaert elke kritiek op hun bewind ongewenst en ontoelaatbaar vinden. Bedreigingen en intimidatie van de schaarse lastige journalisten die weigeren in de paarse pas te lopen, zijn schering en inslag.

Zo ondernam het hoofdkwartier van de VLD al herhaalde pogingen om de kritische stem van Luc Van Der Kelen (het laatste nieuws) te smoren. Tevergeefs. Voorlopig. Steve Stevaert drong er dan weer bij de uitgeverij van Gazet van Antwerpenop aan om Roger Van Houtte het zwijgen op te leggen. Van Houtte durft luidop twijfelen aan het beleid van Patrick Janssens en Steve Stevaert. "Steve is god" schreven de lakeien van de macht na 18 mei in De Morgen. En ... aan het woord van "god" mag niet getwijfeld worden.

Het voldende slachtoffer is Jurgen Verstrepen. Verstrepen is de man achter "zwart-wit". Dat geruchtmakende programma werd onder politieke druk afgevoerd bij VTM, en kwam enige tijd terug op Liberty TV onder de nieuwe naam "zwart op wit". Verstrepen is ook geestelijke vader van "politicsinfo.net", een onafhankelijke en zeer interessante webstek over het politieke reilen en zeilen in dit land. Maar, dat Verstrepen zijn kolommen en studio ook openzette voor de "bozen" van het Vlaams Blok, leverde hem heel wat vijanden op. En nu is het dus zo ver.

Een tijdje terug verscheen ergens in een klein berichtje in de krant dat politicsinfo werd overgenomen door de schatrijke Ronald Duchatelet. En ga er nu maar even bij zitten. Ronald Duchatelet is de schatrijke baas van Vivant, het marginale partijtje dat zopas besliste om in een kartel met de VLD naar de verkiezingen te gaan. Duchatelet gaf zopas politicsinfo het fatale nekschot. De onafhankelijke politieke webstek wordt van het net gehaald.

Waarschijnlijk is dat de "deal" achter de schermen, de bruidschat waarmee Ronald Duchatelet zich een toegang forceerde tot de VLD! Alweer een lastige journalist die door Verhofstadt en De Gucht werd uitgeschakeld. De maskers vallen af! Als De Gucht en co. nog eens beginnen te zeveren over "democratie" en "de democratische partijen" kan u maar beter een kotszakje in de buurt hebben.

De Knut 21 januari 2004 12:52

Wat is uw bron?

Weisse Wolf 21 januari 2004 12:54

http://www.vlaamsblok.be/

Descartes Jr 21 januari 2004 12:58

Onnozel manneke.

a. Politicsinfo maakte toevallig deel uit van een hele internetportaalsite die al lang op het verlanglijstje van Melexis stond.

b. U weet toch ook dat Melexis actief is in de internet-wereld, niet ? AdValvas behoort al minstens 2 jaar tot die groep.

c. Denkt u nu echt dat een prutforum zoals politicsinfo of dit eigenste forum politiekers wakker laat liggen ? Hoeveel percent van de bevolking komt hier langs ? 0.0001% ?

d. Misschien kan ik uw journalistieke incompetentie wat verbeteren door u te melden dat RD ook hoofdaandeelhouder is van DENG. Hebt u op enigerlei wijze al de indruk gekregen dat DENG links of rechts zou zijn ? Gewoon haarscherp kritisch. Zowel Het Blok als SP hebben dat al mogen ondervinden.

Lees eens iets anders dan enkel uw geel-zwartgekleurde stookpamfletjes, wil je !

Descartes Jr 21 januari 2004 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
http://www.vlaamsblok.be/

Moehahahaha !!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Weisse Wolf 21 januari 2004 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Onnozel manneke.

a. Politicsinfo maakte toevallig deel uit van een hele internetportaalsite die al lang op het verlanglijstje van Melexis stond.

b. U weet toch ook dat Melexis actief is in de internet-wereld, niet ? AdValvas behoort al minstens 2 jaar tot die groep.

c. Denkt u nu echt dat een prutforum zoals politicsinfo of dit eigenste forum politiekers wakker laat liggen ? Hoeveel percent van de bevolking komt hier langs ? 0.0001% ?

d. Misschien kan ik uw journalistieke incompetentie wat verbeteren door u te melden dat RD ook hoofdaandeelhouder is van DENG. Hebt u op enigerlei wijze al de indruk gekregen dat DENG links of rechts zou zijn ? Gewoon haarscherp kritisch. Zowel Het Blok als SP hebben dat al mogen ondervinden.

Lees eens iets anders dan enkel uw geel-zwartgekleurde stookpamfletjes, wil je !

Citaat:

"Steve is god" schreven de lakeien van de macht na 18 mei in De Morgen.
Een gevoelige snaar geraakt?
:twisted:

giserke 21 januari 2004 13:13

dat van politicsinfo.net weet ik niet,
Maar ik ben wel zeer zeker dat journalisten persoonlijk worden afgedregd door de meerderheidspartijen.

Als dat nu al zo is, wat zal het dan niet zijn als het Blok in de regering zit :twisted:

De Knut 21 januari 2004 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
.

Als dat nu al zo is, wat zal het dan niet zijn als het Blok in de regering zit :twisted:

dan worden alleen nog debiele opmerkingen zoals de uwe weggelaten. :roll:

Antoon 21 januari 2004 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:

.

:lol: :lol:

The Paulus Experience 21 januari 2004 14:23

Citaat:

Citaat:

.

Ik zal ook knut missen dan..

knut altijd goed voor een lach.. .. knut kleurt je dag

Patriot! 21 januari 2004 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Onnozel manneke.

Amen! En verder: goed zo, Roland! :twisted:

giserke 21 januari 2004 17:07

Citaat:

Citaat:

.

Moeten we weer gaan schelden omdat we (zoals gewoonlijk bij Knut) niet met inhoudelijke argumenten kunnen afkomen?
Of zijt gij ook bij dezen die denken dat ze alwetend zijn en iedereen met een andere mening debiel gaan noemen.

Dus in uw opmerking geeft ge mij gelijk? Vallen de maskers?

ancapa 21 januari 2004 17:12

Patriot schreef :

Een tijdje terug verscheen ergens in een klein berichtje in de krant dat politicsinfo werd overgenomen door de schatrijke Roland Duchatelet. En ga er nu maar even bij zitten. Roland Duchatelet is de schatrijke baas van Vivant, het marginale partijtje dat zopas besliste om in een kartel met de VLD naar de verkiezingen te gaan. Duchatelet gaf zopas politicsinfo het fatale nekschot. De onafhankelijke politieke webstek wordt van het net gehaald.

Verstrepen is er het hart van in: "Ik besef nu dat je niemand kan vertrouwen in deze wereld. Ik verneem dat politicsinfo.net binnenkort volledig ontmanteld en ofline gehaald wordt!!! Ik dacht dat door de overname door Roland Duchatelet het project een toekomst tegemoet ging. Blijkbaar was het een operatie van 'we gaan de boel effe opkuisen'."

Lang leve onze president

Mijn antwoord : leve de democratie en de vrije meningsuiting zowel voor links centrum en rechts :twisted:

Distel 21 januari 2004 17:19

Piano zal content zijn als de PI'ers naar hier komen. ;)

luc broes 21 januari 2004 17:23

Citaat:

Maar ik ben wel zeer zeker dat journalisten persoonlijk worden afgedregd door de meerderheidspartijen.

Dan zal Giserke nog altijd dezelfde nonsens kunnen verspreiden als hierboven

giserke 21 januari 2004 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Nonsens? we zullen eens zien hoe lang het nog zal duren met het Blok als ze in de regering zullen zitten.
Naar mijn weten heeft hyder (of hoe schrijf je het ook weer) ook de Oostenrijkse pers keihard aangepakt.

The Paulus Experience 21 januari 2004 17:31

Citaat:

Citaat:

Nonsens? we zullen eens zien hoe lang het nog zal duren met het Blok als ze in de regering zullen zitten.
Naar mijn weten heeft hyder (of hoe schrijf je het ook weer) ook de Oostenrijkse pers keihard aangepakt.

Haider (?) nu Hider geschreven.

Het Blok zou wellicht de linkiewinkiepers volop steunen en informeren :roll:

ancapa 21 januari 2004 20:04

Citaat:

Citaat:

Jörg Haider heeft gereageerd op lastercampagnes... kritiek kan maar niet met modder gooien en niet onder de gordel slaan :(

Tjolder 21 januari 2004 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Bwa gewoon die gasten van politics.info een eigen stek geven onder Koetjes en kalfjes. :twisted:

The Paulus Experience 21 januari 2004 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Bwa gewoon die gasten van politics.info een eigen stek geven onder Koetjes en kalfjes. :twisted:

élaba!!

a) da's voorbehouden voor kabouters
b) die laten geen sluikstorters toe

:wink:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be