Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belang tweede grootste partij ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84430)

PAJOT 17 maart 2007 09:16

Vlaams Belang tweede grootste partij !

De resultaten van de driemaandelijkse opiniepeiling van de rode zender zijn weer binnen. Voor al wie hoopte dat Lijst Dedecker veel stemmen van het Vlaams Belang gingen afsnoepen .... : PECH !

Vlaams Belang bereikt 20,8 procent van de ondervraagden, 1,1 procent minder dan de vorige peiling, maar 2,6 procent meer dan in mei 2003. Dat is wel nog een stuk minder dan de monsterscore bij de Vlaamse verkiezingen in 2004, met 24 procent. born : VRT

Als het VB al zoveel haalt op een peiling van de rode zender dan spreekt dat boekdelen. Raad eens hoeveel het VB haalde in de peilingen bij de VRT voor de verkiezingen in 2004 ? Juist ja, nog geen 19%.

En het werden er 24%.

Zonder Dedecker werd het VB misschien wel de grootste partij. Nu misschien net niet. Misschien krijgt die paarse duikboot dan toch nog een lintje voor bewezen diensten.

bron : http://verkiezingen2007.skynetblogs.be/

Jantje 17 maart 2007 09:45

De enige peiling die juist is, is deze van de verkiezingen zelf.

Bhairav 17 maart 2007 10:03

Gaan ze nu wééral doorbreken?

ilfalco 17 maart 2007 10:14

idd pajot. Het VB is eigenlijk de grootste partij dat zal je zien. Maar ja de tsjeven en de n-va gaan één fractie vormen in het federale parlement. Dus bestaat de n-va eigenlijk niet meer....

het enige waar de paarse windhaan dedecker kan voor zorgen is in opdracht van verhofstadt en co ervoor zorgen dat het VB mssh net niet de grootste wordt. Stemmen op dedecker is stemmen op slangen ...

NEE! was ook zo een inititatief dat enke bestond om VB stemmen af te snoepen.

Eigenlijk bewijst dit enkel dat er maar naar één score wordt uitgekeken en dat is die van het VB.

En als straks het stjeefs kartel voleldig ontmaskerd wordt dan ligt de weg open naar de 30%.

En één advies aan de VB top. Verruimen akkoord. Maar wel met valkeniers , de bondt en morel... en NIET met ultra-liberale pseudo vld'ers die pro -migratie zijn!

van Maerlant 17 maart 2007 10:28

VB scoort trouwens altijd slechter in de peilingen dan met de verkiezingen. Subjectiviteit + het feit dat vele mensen het nog niet durven toegeven.

Ik ga btw niet VB stemmen.

Zwartengeel 17 maart 2007 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2529401)
VB scoort trouwens altijd slechter in de peilingen dan met de verkiezingen. Subjectiviteit + het feit dat vele mensen het nog niet durven toegeven.

En ze scoren zeker slechter in de altijd twijfelachtige peilingen van de VRT en DS. Neem nu LDD, dat maar 0.7% van de VLD zou afnemen? Doet wat terugdenken aan de peiling van begin 2004 waar de N-VA zo slecht uitkwam...

van Maerlant 17 maart 2007 11:40

Nja, ik heb geen enkel vertrouwen in peilingen. Iedereen met ook maar een basis van statistiek weet dat men alles kan bewijzen met een peiling.

El Guapo 17 maart 2007 13:24

Een peiling is inderdaad maar een peiling ! Het resultaat zullen we op 10 juni wel zien !

Jong N-VA'er 17 maart 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2529642)
Nja, ik heb geen enkel vertrouwen in peilingen. Iedereen met ook maar een basis van statistiek weet dat men alles kan bewijzen met een peiling.

Bwa mijn docent statistiek vorig semester zei bij zijn eerste les dit:

"Met peilingen kan je enkel een indicatie geven. Wat ze niet doen, is iets bewijzen. Met statistiek valt er dan ook niks te bewijzen"

El Guapo 17 maart 2007 13:24

100

Savatage 17 maart 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2529918)
Bwa mijn docent statistiek vorig semester zei bij zijn eerste les dit:

"Met peilingen kan je enkel een indicatie geven. Wat ze niet doen, is iets bewijzen. Met statistiek valt er dan ook niks te bewijzen"

Idd. Er wordt enkel gemeten hoe waarschijnlijk iets wel of niet is.

Patrik 17 maart 2007 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2529401)

En waarom niet?

Het VB is het enige alternatief en dat is geen slogan

Bhairav 17 maart 2007 13:52

Alternatief voor wat juist?

Savatage 17 maart 2007 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2530011)
Alternatief voor wat juist?

Alternatief voor het huidige wanbeleid.

van Maerlant 17 maart 2007 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrik (Bericht 2529976)
En waarom niet?

Het VB is het enige alternatief en dat is geen slogan

Ik stem niet voor partijen die socio-economisch links zijn.

Bhairav 17 maart 2007 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2530102)
Alternatief voor het huidige wanbeleid.

Een vent als gij kan toch best wel met een wanbeleid leven?
Of bent u voorstander van een mietjesmaatschappij?

Knuppel 17 maart 2007 16:34

We willen niet allemaal Bhairav's zijn, hé?

drosophila 17 maart 2007 19:17

Zelfs al is het VB met voorsprong de allergrootste partij, dan nog zal ze geen vinger in de pap krijgen. Slechts wanneer het VB de absolute meerderheid zou halen, hebt u reden om victorie te kraaien. Zolang dat niet het geval, is al dat borstgeklop maar zielig. Doe dus vooral verder, sommige zieligaards hebben best wel een hoge amusementswaarde.

van Maerlant 17 maart 2007 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2531009)
Zelfs al is het VB met voorsprong de allergrootste partij, dan nog zal ze geen vinger in de pap krijgen. Slechts wanneer het VB de absolute meerderheid zou halen, hebt u reden om victorie te kraaien. Zolang dat niet het geval, is al dat borstgeklop maar zielig. Doe dus vooral verder, sommige zieligaards hebben best wel een hoge amusementswaarde.

Ik vind het eigenlijk tamelijk zielig hoe u zich aan een strohalm blijft vastklampen. Iets in de aard van 'Hehe, als ALLE andere partijen samenwerken, zijn we groter dan het VB'. Belachelijk gewoon :lol: Naast Pietje en Raf heeft u hier toch wel de grootste amusementswaarde, moet ik zeggen.

groetjes.

drosophila 17 maart 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2531021)
Ik vind het eigenlijk tamelijk zielig hoe u zich aan een strohalm blijft vastklampen. Iets in de aard van 'Hehe, als ALLE andere partijen samenwerken, zijn we groter dan het VB'. Belachelijk gewoon :lol: Naast Pietje en Raf heeft u hier toch wel de grootste amusementswaarde, moet ik zeggen.

groetjes.

We zullen zien wie na 10 juni het land bestuurt en wie er weeral niet bij zal zijn. Al de rest is zever (ook uw poging om me vanalles in de mond te leggen, en dat dan 'strohalm' te noemen).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be