![]() |
Justitie versnelt proces
Na het verrassende arrest van het Hof van Cassatie, verklaarde Dominique Debrouwere (procureur-generaal bij het Hof van Beroep) dat de herneming van het proces voor het Hof van Beroep niet verwacht moest worden voor eind 2004 of begin 2005. "Tenzij het Hof beslist er prioriteit aan te geven". We weten intussen dat het proces al op 1 maart van start gaat en het dus absolute prioriteit heeft gekregen... Gerolf Annemans voerde gisteren minister van justitie Laurette Onkelinx aan de tand over "de snelheid waarmee bepaalde gerechtelijke dossiers worden behandeld". Onze fractievoorzitter in de Kamer wou van de minister weten of de scheiding tussen de uitvoerende en de rechterlijke macht in dit dossier wel werd gerespecteerd. In mensentaal: heeft het ministerie op enige wijze druk uitgeoefend op het Hof van Beroep om "prioriteit" te geven aan deze zaak? Het antwoord van Onkelinx is verhelderend! De minister liet weten dat de gemiddelde termijn tussen de inschrijving ('op de rol') en de eerste zittingsdatum 226 dagen bedraagt ... Maar voegde de minister er aan toe: "Sommige dossiers worden met prioriteit behandeld. Dat hangt onder andere af van "een dreigende verjaring, grote maatschappelijke relevantie en het vervolgingsbeleid van het openbaar ministerie". "De beslissing om een dossier prioritair te behandelen, komt toe aan de gerechtelijke autoriteiten. De zittingsdatum van 1 maart 2004 werd bepaald in overleg tussen het Hof en het openbaar ministerie!", gaf Onkelinx toe. Gerolf Annemans antwoordde dat justitie in dat geval toch met twee maten en gewichten meet. "We zien toch een grote discrepantie met zaken als de zaak-Delcroix. Daar werd het argument van "een grote maatschappelijke relevantie" en de naderende verkiezingsdatum gebruikt om de zaak n�* de verkiezingen te agenderen." "We mogen dus, a contrario, veronderstellen dat volgens datzelfde criterium en omdat het niet gaat over een zaak van CD&V maar over een zaak van het Vlaams Blok, de eerste voorzitter en het openbaar ministerie hebben geoordeeld dat de zaak per se moet worden aangevat voor de verkiezingen en er misschien nog wel een uitspraak moet worden gedaan tijdens de verkiezingscampagne." De PS-minister deed er het zwijgen toe. Maar Gerolf wist wat hij wou weten. |
Ancapa,
Hetis soms interessant om het ene of het andere artikel van ergens anders te kopiëren om te argumenteren of nieuws te brengen. Ik doe het zelf ook. Maar gewoon stelselmatig alle artikelen van het webstek van het Vlaams Blok hier komen gebruiken om nieuwe onderwerpen te beginnen is een beetje teveel van het goeie. Niet? |
Citaat:
...of hoe Vlaams Blokkers hun mening vormen :roll: :roll: |
Moeten we ons niet eerder de vraag stellen "Wat als dit waar is"?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wel eigenaardig dat wanneer de gewone burger jaaaaren moet wachten op rechtzaken, en ook de politici voor wie het uitkomt in een jarenlange wachtlijst terechtkomen, men nu ineens een snelle procedure kan invoeren, heel toevallig drie maanden voor de verkiezingen, en mogelijk met een uitspraak tijdens de verkiezingscampagnes.
Ik zie ze nu al afkomen met een uitspraak in het nadeel van het Blok, net op tijd. :roll: Als dat op die manier gebeurt, dan is het politieke spel nog smeriger dan men het zich kan inbeelden, en de justitie nog rotter en stinkender dan wij allemaal al wisten. Ik heb altijd al geschreven dat er bij het Blok mij iets tegenhoudt om op die partij te stemmen. Maar ik verwacht van onze democratie toch beter dan zo'n gesjoemel van overheid en gerecht om ze te bekampen. |
Citaat:
Evolutie van het proces tegen drie vzw's van het Vlaams Blok: • 11.10.2000 - CGKR en LRM dagvaarden drie vzw's van het Vlaams Blok • 29.06.2001 - Eerst uitspraak in proces vzw's Vlaams Blok - PDF file • 26.10.2001 - Veroordeling Nationalistische Omroepstichting (NOS)- PDF file • 26.02.2003 - Uitspraak voor het Hof Van Beroep te Brussel in de zaak van de v.z.w.'s van het Vlaams Blok • 04.03.2003 - LRM en CGKR gaan in Cassatie • 18.11.2003 - Hof van Cassatie beslist: proces moet overgedaan worden voor het Hof van Beroep in Gent • 01.03.2004 - Heraanvang van het proces. |
Ik bezoek geen websteks van politieke partijen.
Ik veronderstel dat deze gang van zaken betreffende de scheiding der machten, die duidelijk niet zo gescheiden zijn als zou moeten, niet door de Belgische media wordt aangeklaagd omdat er, wat betreft het Blok, een ietske meer gepermiteerd is dan normaal. Ik vind het daarom niet slecht op deze wijze op de hoogte te worden gebracht van dubieuze praktijken zoals deze. Een CD&V-er heeft uiteraard geen reden tot klagen wanneer een rechtzaak, die een eigen partijkopstuk betreft, net terwille van de verkiezingen wordt uitgesteld. Of zijn ze er bij de CVP nog altijd aan gewend dat er in dit land twee maten en twee gewichten gehanteerd worden? Ik herinner mij vaag iets over een minister van justitie die nogal de mist inging in verband met de vrijlating van Dutroux maar die daarvoor uit de wind werd gezet door....Dehaene.... die Walthelet aan een nogal goed betaald jobke hielp....bij het gerecht. |
Citaat:
|
eerst informeren dan discusiëren !! of doen jullie dat andersom of mocht dit niet geweten worden :roll: 8O :twisted:
Het gaat er om dat PS heeft moeten toegeven dat er spoed gezet wordt achter de procesvoering tegen het Vlaams Blok in de hoop dat dit gerechtshof dan misschien toch ergens een punt zou vinden om het VLAAMS BLOK te kunnen veroordelen, het VLAAMS BLOK de partijfinaciering te kunnen afnemen, het Vlaams Blok proberen te onthoofden door één van de VZW te kunnen veroordelen... en vooral de Vlaamse kiezers te denigreren en brengen tot wat ze zijn voor de PS : tweederangsburgers en melkkoeien om hun profitariaat te financieren :twisted: |
Citaat:
En toch wordt een uitspraken al jaren maar voor zich uitgeschoven. Tenandere, in een land zoals het onze, daar is bijna alle jaren wel verkiezingen. Ik vind dat daar geen rekening mee kan gehouden worden. Herinner je nog de dioxinecrisis in volle verkiezingsperiode, en de opgang van groen. Een verkiezing verder was het net andersom. Ook kan een uitspraak, al naargelang het resultaat, positieve gevolgen hebben voor het VB. Als ze worden vrijgepleit halen ze makkelijk 5% stemmen meer. Het mes snijdt aan twee kanten. |
Citaat:
Niet alle Vlamingen hangen het extreem-rechtse gedachtegoed van het Blok aan, of zitten te springen om een heropleving van de Nieuwe Orde. |
waar waren onze Blokkertjes om het "politieke proces" van Noël Slanghen aan te klagen? Of waren die rechters "toevallig" objectiever? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
|
Wij hebben geen democratie meer maar een dictatuur particratie er zal nog meer verboden worden.OOk zonder het vlaams blok. :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Men blijft procederen tegen het VB tot men de "juiste" rechter vindt.
Wij zetten de strijd voort, met een normale campagne betaald door partijfinanciering (zoals de andere partijen) of met de verfkwast en de kalkemmer zoals in de jaren '60. Slechts enkele procenten scheiden ons nog van de grootste partijen in Vlaanderen, het motto voor 2004 moet voor de Vlaamse militanten dan ook zijn : Erop en erover !! Wie denkt dat men de Vlaamse Beweging kan uitschakelen via de rechtbank vergist zich schomelijk! Met Vlaamse Beweging bedoel ik de nationalistische organisaties die écht bewegen. (VB, Voorpost, NSV, TAK, ...) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be