Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Positieve/negatieve discrimitatie... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84500)

oz457 17 maart 2007 23:49

Positieve/negatieve discrimitatie...

Man sloeg allochtoon voor enkele frietjes

MALDEGEM/OOSTKAMP - De correctionele rechtbank in Brugge heeft 49-jarige J.P.B. uit Maldegem veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf voor opzettelijke slagen en verwondingen. Op 5 december 2004 kreeg J.P.B. het in frituur City I in de Kortrijksestraat aan de stok met een allochtone man uit Oostkamp.
J.P.B. ging met de man naar buiten waar hij hem een flink pak slaag verkocht. Volgens de veroordeelde had de man dat zelf uitgelokt. De allochtoon zou een aantal frieten uit zijn bakje hebben genomen en hem lastig hebben gevallen met zijn geloof. Daarop zou hij hem ,,onder zachte dwang'' naar buiten hebben geleid. De rechtbank volgde deze redenering niet en zegt dat er geen sprake kan zijn van uitlokking. Verschillende getuigen konden dat trouwens bevestigen. J.P.B. is veroordeeld tot zes maanden met uitstel en een boete van 275 euro. Aan het slachtoffer moet hij 500 euro schadevergoeding betalen.
-------------

Stel je voor, je staat wat frietjes te eten, iemand komt frieten uit je bak stelen. Je doet een opmerking en vraagt excuses, maar je krijgt het tegenovergestelde resultaat en deze persoon nodigt je uit om buiten het 'even uit te vechten'. Hoe veel mensen kunnen het hoofd koel houden? 10% 30% 50%? En dit ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent...

Stel je voor, je steelt frieten uit iemand anders zijn bakje. Die doet een opmerking, en je nodigt hem uit om dat even met de vuist te regelen. Na het gevecht krijg je nog gelijk van de rechter ook en nog wat geld...

Nog eens een bewijs dat ons gerecht totaal zich niet kan en wil inleven in een dagdagelijkse situatie. Het gerecht zou eerder op volgende manier moeten denken:
wie is de aanstoker? Ik herinner me nog goed dat amper 10 �* 20 jaar geleden de kinderen die de ruzie waren begonnen werden gestraft. Maar, deze waarde bestaat niet meer.

carlgustaaf 18 maart 2007 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 2531585)

MALDEGEM/OOSTKAMP - De correctionele rechtbank in Brugge heeft 49-jarige J.P.B. uit Maldegem veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf voor opzettelijke slagen en verwondingen. Op 5 december 2004 kreeg J.P.B. het in frituur City I in de Kortrijksestraat aan de stok met een allochtone man uit Oostkamp.
J.P.B. ging met de man naar buiten waar hij hem een flink pak slaag verkocht. Volgens de veroordeelde had de man dat zelf uitgelokt. De allochtoon zou een aantal frieten uit zijn bakje hebben genomen en hem lastig hebben gevallen met zijn geloof. Daarop zou hij hem ,,onder zachte dwang'' naar buiten hebben geleid. De rechtbank volgde deze redenering niet en zegt dat er geen sprake kan zijn van uitlokking. Verschillende getuigen konden dat trouwens bevestigen. J.P.B. is veroordeeld tot zes maanden met uitstel en een boete van 275 euro. Aan het slachtoffer moet hij 500 euro schadevergoeding betalen.
-------------

Stel je voor, je staat wat frietjes te eten, iemand komt frieten uit je bak stelen. Je doet een opmerking en vraagt excuses, maar je krijgt het tegenovergestelde resultaat en deze persoon nodigt je uit om buiten het 'even uit te vechten'. Hoe veel mensen kunnen het hoofd koel houden? 10% 30% 50%? En dit ongeacht of je autochtoon of allochtoon bent...

Stel je voor, je steelt frieten uit iemand anders zijn bakje. Die doet een opmerking, en je nodigt hem uit om dat even met de vuist te regelen. Na het gevecht krijg je nog gelijk van de rechter ook en nog wat geld...

Nog eens een bewijs dat ons gerecht totaal zich niet kan en wil inleven in een dagdagelijkse situatie. Het gerecht zou eerder op volgende manier moeten denken:
wie is de aanstoker? Ik herinner me nog goed dat amper 10 �* 20 jaar geleden de kinderen die de ruzie waren begonnen werden gestraft. Maar, deze waarde bestaat niet meer.

hopelijk sloeg hij al zijn tanden kapot.Dat hij dat geld niet krijgt voor juist een bloedneus of een blauw oog, die smeerlap!

Heftruck 18 maart 2007 02:41

What the hell? :?

Brandaan 18 maart 2007 11:59

Citaat:

J.P.B. ging met de man naar buiten waar hij hem een flink pak slaag verkocht. Volgens de veroordeelde had de man dat zelf uitgelokt. De allochtoon zou een aantal frieten uit zijn bakje hebben genomen en hem lastig hebben gevallen met zijn geloof. Daarop zou hij hem ,,onder zachte dwang'' naar buiten hebben geleid. De rechtbank volgde deze redenering niet en zegt dat er geen sprake kan zijn van uitlokking. Verschillende getuigen konden dat trouwens bevestigen.

Volgens verschillende getuigen heeft dhr J.P.B. dus een lulverhaal opgehangen voor de rechtbank en was er geen sprake van uitlokking. Geen idee wat de precieze feiten waren, maar volgens het bericht is een veroordeling toch op zijn plaats.

PAJOT 18 maart 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2532307)
Volgens verschillende getuigen heeft dhr J.P.B. dus een lulverhaal opgehangen voor de rechtbank en was er geen sprake van uitlokking. Geen idee wat de precieze feiten waren, maar volgens het bericht is een veroordeling toch op zijn plaats.

Getuigen kunnen allochtonen zijn geweest of sp.a'ers. Wat zijn zulke getuigenissen dan nog waard ?

Brandaan 18 maart 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2532346)
Getuigen kunnen allochtonen zijn geweest of sp.a'ers. Wat zijn zulke getuigenissen dan nog waard ?

Net zoveel als van een autochtoon of een VB'er. Genoeg voor een veroordeling dus.

circe 18 maart 2007 12:54

In het vervolg frieten bakken in varkensvet! Probleem opgelost.

Marlboro 18 maart 2007 13:58

Citaat:

-------------

Dit is toch ongeloofelijk.
Ander voorbeeldje;2 kameraden van mij in gent op gentse feesten;vragen er 2 allochtonen voor een sigaret,deze geven ze omdat ze het zaakje niet al te erg vertrouwden.Niets aan de hand,ze gaven hen een sigaret en oef dachten ze,we zijn er vanaf tot nog geen 5 min later ze opnieuw een sigaret vroegen en ze wilde echt geen problemen natuurlijk en wilden hen toch nog een 2de laatste sigaret geven maar wat gebeurt er;yep,de lieve allochtoontjes trokken het pakje sigarretten uit z'n handen en waren er mee weg.

Mooi om zien hoe men hier steeds allochtonen verdedigd zelfs al zijn ze in de fout.

Marlboro 18 maart 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2532307)

Er zal wel iets aan de hand zijn geweest.Ik zal ook nooit als eerste beginnen maar als ze te ver gaan en zonder ik iets verkeerds heb gedaan dan hebben ze ook prijs.

duveltje382 18 maart 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2532862)
Er zal wel iets aan de hand zijn geweest.Ik zal ook nooit als eerste beginnen maar als ze tever gaan en zonder ik iets verkeerds heb gedaan dan hebben ze ook prijs.

:roll: leg uit AUB" tever"

Brandaan 18 maart 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2532862)
Er zal wel iets aan de hand zijn geweest.Ik zal ook nooit als eerste beginnen maar als ze tever gaan en zonder ik iets verkeerds heb gedaan dan hebben ze ook prijs.

Oh, vast wel, maar het artikel geeft duidelijk aan dat er getuigen waren die de versie van J.P.B. (waar er sprake was van uitlokking) niet ondersteunen. Maar blijkbaar leest men daar overheen.

Marlboro 18 maart 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2532867)
:roll: leg uit AUB" tever"

Was foutje;te ver

Marlboro 18 maart 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2532871)
Oh, vast wel, maar het artikel geeft duidelijk aan dat er getuigen waren die de versie van J.P.B. (waar er sprake was van uitlokking) niet ondersteunen. Maar blijkbaar leest men daar overheen.

Getuigen,lol.
Getuigen zien zelf ook nooit alles laat staan horen.

duveltje382 18 maart 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2532872)
Was foutje;te ver

OK sorry :oops:

Kay_ 18 maart 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2532843)
Dit is toch ongeloofelijk.
Ander voorbeeldje;2 kameraden van mij in gent op gentse feesten;vragen er 2 allochtonen voor een sigaret,deze geven ze omdat ze het zaakje niet al te erg vertrouwden.Niets aan de hand,ze gaven hen een sigaret en oef dachten ze,we zijn er vanaf tot nog geen 5 min later ze opnieuw een sigaret vroegen en ze wilde echt geen problemen natuurlijk en wilden hen toch nog een 2de laatste sigaret geven maar wat gebeurt er;yep,de lieve allochtoontjes trokken het pakje sigarretten uit z'n handen en waren er mee weg.

Mooi om zien hoe men hier steeds allochtonen verdedigd zelfs al zijn ze in de fout.

Gelukkig dat het allochtonen waren, een blanke had hem neergestoken zie maar in Oostende.

Als je even wil veralgemenen dan doe je maar gerust verder, dan gebruik ik ook even van die simpele argumenten die nergens op slaan.

Kay_ 18 maart 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2532873)
Getuigen,lol.
Getuigen zien zelf ook nooit alles laat staan horen.

En jij kan dat beter weten dan de rechter hé.

Ps: ik dacht dat telkens een allochtoon geslagen werd door een blanke man de pers daar massaal opsprong en 'racisme' begon te roepen?
Allez, dat hoor ik hier toch altijd rondvliegen.

Marlboro 18 maart 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2533459)
Gelukkig dat het allochtonen waren, een blanke had hem neergestoken zie maar in Oostende.

Als je even wil veralgemenen dan doe je maar gerust verder, dan gebruik ik ook even van die simpele argumenten die nergens op slaan.

We zullen maar zwijgen zeker van degene die joey heeft neergestoken voor ene mp3 speler?:roll:

circe 18 maart 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2534069)
We zullen maar zwijgen zeker van degene die joey heeft neergestoken voor ene mp3 speler?:roll:

Mombaerts, Wynants, De Moor? (och nee, die laatste racist heeft het zelf gezocht, sorry)

Kay_ 18 maart 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2534069)

Jaja, of die die een moeder van haar fiets sleurde, verkrachtte en wurgde om vervolgens verder te gaan vissen.

Wat haal je nu uit met zulk geredeneer, wat wil je er mee bereiken?

Ps: ik dacht dat telkens een allochtoon geslagen werd door een blanke man de pers daar massaal opsprong en 'racisme' begon te roepen?

Marlboro 18 maart 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2534255)
Jaja, of die die een moeder van haar fiets sleurde, verkrachtte en wurgde om vervolgens verder te gaan vissen.

Wat haal je nu uit met zulk geredeneer, wat wil je er mee bereiken?

Jij ziet ze vliegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be