![]() |
Net van
yahoo!news : Minister van onderwijs , Luc Ferry , zegt dat religieuze baarden en bandanna's ook verboden kunnen worden in de Franse scholen. De repressie is begonnen , France leads ;) Niet dat ik tegen die repressie in openbare instellingen ben , maar hoe ga je een gewone baard met een religieuze baard onderscheiden? Je kan dit maar op niet-discriminerende wijze doen als je alle baarden verbiedt , volgens mij. Of ben ik fout? Toen ik op het Sint-Jan Berchmanscollege zat in Antwerpen , mochten wij zowiezo geen baardgroei hebben. Dat hoorde bij het uniform dus voor mij zou dit niet nieuw zijn. |
Wie gaat er mij mijn niet symbolisch ringbaardje verbieden?
Of mijn ruige Bikerimago woeste baard.(wisselt af naar gelang de occasie er is) Als ik er een politiek/religieus standpunt mee zou uitstralen dan zou ik de eerste zijn om die af te scheren. Maar een Osama Bin Laden baard is niet aan mij besteed. Net zo min als een Hitlersnorretje. |
Gewoon belachelijk! Dat ze nu eens de islam verbieden in Europa, dan zijn we er ineens vanaf!
|
Het tij is aan het keren. Eindelijk. We hebben deze achterlijke rommel lang genoeg getolereerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs het blok zou daar niet rechtuit voor durven opkomen. :roll: :!: |
Citaat:
|
Citaat:
Die begrippen worden soms idd gemanipuleerd, net zoals Israël "antisemitisme" gebruikt in haar voordeel, de Islam "haat tegen de islam",... (Alleen de katholieke kerk lijkt zich hier te beperken tot het ons ontzeggen van de toegang tot het hiernamaals en het uitschelden (veroordelen, pervers noemen, etc...) van andersdenkenden.) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Of zijn jullie principes ook relatief misschien? :P Citaat:
|
Citaat:
|
Hier gaat men toch wel wat ver. Baardgroei is een individueel kenmerk, net zoals hoofdhaargroei. Het enige wat men op school of het werk kan vragen is dat mensen zich volgens een bepaalde norm "netjes" houden, vaak door het haar in een staart te dragen of de baard (en hoeveel jongens van 16 hebben er eigenlijk al een èchte baard ?) moet kort of achterwege gelaten worden. Er zijn heel wat firma's die van hun vertegenwoordigers of verkopers verlangen dat ze gladgeschoren zijn, om een "netter uiterlijk" te hebben, overheidsinstanties doen dat geloof ik ook (al vaak een zwaar bebaarde flik gezien ? Ik ken er eentje en die werkt "in burger"... ziet er uit als een "woeste motard").
Hoofddoeken daarentegen zijn een duidelijk vestimentair signaal, een soort uniform waarmee de draagsters ervan een bepaald standpunt wensen uit te dragen. Sikh-tulbanden hebben daarentegen een zeer praktische functie: de mannen mogen nooit hun haar afknippen en met een tulband blijft de hele boel tenminste netjes in de hand, het is geen signaal van "ik ben een Sikh" of "ik ben de enige eerbare persoon in de buurt", maar een signaal van "lang haar is lastig en dit is de netste oplossing". |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be