Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Na het hoofddoek , nu de baard (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8471)

Max 22 januari 2004 09:46

Net van
yahoo!news :

Minister van onderwijs , Luc Ferry , zegt dat religieuze baarden en bandanna's ook verboden kunnen worden in de Franse scholen. De repressie is begonnen , France leads ;)

Niet dat ik tegen die repressie in openbare instellingen ben , maar hoe ga je een gewone baard met een religieuze baard onderscheiden? Je kan dit maar op niet-discriminerende wijze doen als je alle baarden verbiedt , volgens mij. Of ben ik fout? Toen ik op het Sint-Jan Berchmanscollege zat in Antwerpen , mochten wij zowiezo geen baardgroei hebben. Dat hoorde bij het uniform dus voor mij zou dit niet nieuw zijn.

maddox 22 januari 2004 10:18

Wie gaat er mij mijn niet symbolisch ringbaardje verbieden?
Of mijn ruige Bikerimago woeste baard.(wisselt af naar gelang de occasie er is)

Als ik er een politiek/religieus standpunt mee zou uitstralen dan zou ik de eerste zijn om die af te scheren.

Maar een Osama Bin Laden baard is niet aan mij besteed. Net zo min als een Hitlersnorretje.

jan hyoens 22 januari 2004 10:38

Gewoon belachelijk! Dat ze nu eens de islam verbieden in Europa, dan zijn we er ineens vanaf!

Weisse Wolf 22 januari 2004 12:27

Het tij is aan het keren. Eindelijk. We hebben deze achterlijke rommel lang genoeg getolereerd.

Griffin 22 januari 2004 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het tij is aan het keren. Eindelijk. We hebben deze achterlijke rommel lang genoeg getolereerd.

Iedereen gladgeschoren, met een klein snorretje, gladgekamd haar, zelfde pak, zelfde wagen, zelfde huis? Is dat uw idee van vrijheid? Als ik een baard wil, dan laat ik die groeien. Kledij die echter een ideologie tentoon spreidt die in strijd is met onze wetten, die mag voor mijn part wel verboden worden. Maar iemand zijn lange baard verbieden? Ik kijk al uit naar Sinterklaas volgend jaar.

jan hyoens 22 januari 2004 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Iedereen gladgeschoren, met een klein snorretje, gladgekamd haar, zelfde pak, zelfde wagen, zelfde huis? Is dat uw idee van vrijheid? Als ik een baard wil, dan laat ik die groeien. Kledij die echter een ideologie tentoon spreidt die in strijd is met onze wetten, die mag voor mijn part wel verboden worden. Maar iemand zijn lange baard verbieden? Ik kijk al uit naar Sinterklaas volgend jaar.

Goed, ik zal proberen met u te discussiëren op een redelijk niveau.... nee, laat maar; verloren moeite!

Griffin 22 januari 2004 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Goed, ik zal proberen met u te discussiëren op een redelijk niveau.... nee, laat maar; verloren moeite!

Wat had u dan in gedachten? Alles mag behalve als je op een allochtoon begint te trekken? nvm...

jan hyoens 22 januari 2004 12:50

Citaat:

Citaat:

Wat had u dan in gedachten? Alles mag behalve als je op een allochtoon begint te trekken? nvm...

gewoon, verbied de islam in naam van de rechten van de mens! Het hoort hier niet thuis, net zoals een olifant niet thuis hoort in het zoniënwoud!

Weisse Wolf 22 januari 2004 13:04

Citaat:

Citaat:

We hebben het hier niet over de baard op zich, maar de ideologie die er achter schuilt. Fundamentalisme, ooit van gehoord? Ongelijkheid, geweld, discriminatie, is dat uw idee van vrijheid?
Citaat:

Iedereen gladgeschoren, met een klein snorretje, gladgekamd haar
:lol:

Seba 22 januari 2004 13:13

Citaat:

We hebben het hier niet over de baard op zich, maar de ideologie die er achter schuilt. Fundamentalisme, ooit van gehoord? Ongelijkheid, geweld, discriminatie, is dat uw idee van vrijheid?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Griffin 22 januari 2004 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Idd... nu lees ik hier toch ook nogal wat tegenstrijdigheden... Plots is iemand van het VB voor gelijkheid, vrede, tegen discriminatie... Terwijl een collega net pleit om de racismewet af te schaffen, de wapenwet te versoepelen, ... soit, zolang het maar in hun kraam past zeker? :)

Het Skill Effect 22 januari 2004 13:23

Citaat:

Gewoon belachelijk! Dat ze nu eens de islam verbieden in Europa, dan zijn we er ineens vanaf!

Jan,

Zelfs het blok zou daar niet rechtuit voor durven opkomen. :roll: :!:

Weisse Wolf 22 januari 2004 13:33

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Idd... nu lees ik hier toch ook nogal wat tegenstrijdigheden... Plots is iemand van het VB voor gelijkheid, vrede, tegen discriminatie... Terwijl een collega net pleit om de racismewet af te schaffen, de wapenwet te versoepelen, ... soit, zolang het maar in hun kraam past zeker? :)

Tegen een ongeremde immigratie zijn, tegen een opgedrongen multiculturele samenleving zijn, kritisch beoordelen van allochtonen heeft niks te maken met racisme of discriminatie. Als je denkt van wel ben je het zoveelste slachtoffer van politiek-correcte politicie die deze begrippen gemanipuleerd hebben om elke kritiek de kop in te drukken.

Griffin 22 januari 2004 13:38

Citaat:

Tegen een ongeremde immigratie zijn, tegen een opgedrongen multiculturele samenleving zijn, kritisch beoordelen van allochtonen heeft niks te maken met racisme of discriminatie. Als je denkt van wel ben je het zoveelste slachtoffer van politiek-correcte politicie die deze begrippen gemanipuleerd hebben om elke kritiek de kop in te drukken.

Wees gerust dat ik niet zomaar alles wat een migrant zegt voor waar aanneem en goedkeur, ik sta erg kritisch tegenover iedereen... Dus ook tegenover de standpunten van jouw partij, en als die dan bij het ene onderwerp koud blazen en bij het andere warm, dan stel ik mij daar inderdaad vragen bij.
Die begrippen worden soms idd gemanipuleerd, net zoals Israël "antisemitisme" gebruikt in haar voordeel, de Islam "haat tegen de islam",... (Alleen de katholieke kerk lijkt zich hier te beperken tot het ons ontzeggen van de toegang tot het hiernamaals en het uitschelden (veroordelen, pervers noemen, etc...) van andersdenkenden.)

jan hyoens 22 januari 2004 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:

Jan,

Zelfs het blok zou daar niet rechtuit voor durven opkomen. :roll: :!:

lees jij eerst eens wat meer over het Blok ipv van zo'n stommiteiten te schrijven! ( en niet uit indirecte bron uit Deng of humo!) :roll:

jan hyoens 22 januari 2004 14:11

Citaat:

Wees gerust dat ik niet zomaar alles wat een migrant zegt voor waar aanneem en goedkeur, ik sta erg kritisch tegenover iedereen...

Behalve tgo jezelf! Een zelfrelativering zou je deugd doen!

Citaat:

Dus ook tegenover de standpunten van jouw partij, en als die dan bij het ene onderwerp koud blazen en bij het andere warm, dan stel ik mij daar inderdaad vragen bij.
zeg maar gewoon enkel tgo het Blok! ik heb je nog niet veel tegen andere partijen horen argumenteren! En waar blazen het Blok warm en koud?

Citaat:

Die begrippen worden soms idd gemanipuleerd, net zoals Israël "antisemitisme" gebruikt in haar voordeel, de Islam "haat tegen de islam",... (Alleen de katholieke kerk lijkt zich hier te beperken tot het ons ontzeggen van de toegang tot het hiernamaals en het uitschelden (veroordelen, pervers noemen, etc...) van andersdenkenden.)
Het verschil is dat de islam dan nog steun krijgt van allerlei autochtone organisaties en dat Joos niet de Katholieke kerk vertegenwoordigt!

Griffin 22 januari 2004 14:19

Citaat:

Behalve tgo jezelf! Een zelfrelativering zou je deugd doen!

Bleh... ik relativeer alles! Dus je raakt me niet met je beschimpingen. Wat een nonsens argument hier...

Citaat:

zeg maar gewoon enkel tgo het Blok! ik heb je nog niet veel tegen andere partijen horen argumenteren! En waar blazen het Blok warm en koud?

Hier wordt gepleit TEGEN ongelijkheid, discriminatie, geweld. In de discussie een eindje verder pleiten uw medestanders net voor afschaffing van de racismewet, wapenwet,... Ik word het moe om hier telkens weer dezelfde nonsens te horen te krijgen alsof je uit de lucht blijft vallen zu...
Of zijn jullie principes ook relatief misschien? :P

Citaat:

Het verschil is dat de islam dan nog steun krijgt van allerlei autochtone organisaties en dat Joos niet de Katholieke kerk vertegenwoordigt!

Joos vertegenwoordigt in mijn ogen WEL de katholieke kerk. Hij is kardinaal... net zoals imam imam is. Het is aan de kerk om afstand van hem te nemen, net zoals ik van de moslims verwacht dat ze afstand nemen van radicale imams. Weer een nonsens redenering van uw kant dus.

TomB 22 januari 2004 18:08

Citaat:

Citaat:

gewoon, verbied de islam in naam van de rechten van de mens! Het hoort hier niet thuis, net zoals een olifant niet thuis hoort in het zoniënwoud!

Verbied onder dezelfde diepgaande logica en argumentatie ineens het Vlaams Blok en het christendom ook maar.

Babeth 22 januari 2004 18:36

Hier gaat men toch wel wat ver. Baardgroei is een individueel kenmerk, net zoals hoofdhaargroei. Het enige wat men op school of het werk kan vragen is dat mensen zich volgens een bepaalde norm "netjes" houden, vaak door het haar in een staart te dragen of de baard (en hoeveel jongens van 16 hebben er eigenlijk al een èchte baard ?) moet kort of achterwege gelaten worden. Er zijn heel wat firma's die van hun vertegenwoordigers of verkopers verlangen dat ze gladgeschoren zijn, om een "netter uiterlijk" te hebben, overheidsinstanties doen dat geloof ik ook (al vaak een zwaar bebaarde flik gezien ? Ik ken er eentje en die werkt "in burger"... ziet er uit als een "woeste motard").

Hoofddoeken daarentegen zijn een duidelijk vestimentair signaal, een soort uniform waarmee de draagsters ervan een bepaald standpunt wensen uit te dragen. Sikh-tulbanden hebben daarentegen een zeer praktische functie: de mannen mogen nooit hun haar afknippen en met een tulband blijft de hele boel tenminste netjes in de hand, het is geen signaal van "ik ben een Sikh" of "ik ben de enige eerbare persoon in de buurt", maar een signaal van "lang haar is lastig en dit is de netste oplossing".

Seba 22 januari 2004 19:40

Citaat:

en wat hebben baarden daar in hemelsnaam mee te maken? :roll:

Citaat:

lees jij eerst eens wat meer over het Blok ipv van zo'n stommiteiten te schrijven! ( en niet uit indirecte bron uit Deng of humo!)
je moet inderdaad geen Humo lezen, maar gewoon de actualiteit volgen en uitspraken van VB-leden en-mandatarissen op de voet volgen, dan zul je wel merken dat hun officiële programma op de website wel nét iets opgesmukter is dan in werkelijkheid

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be