Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nieuwe Zeven Wonderen van de Wereld --> Kies mee !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84778)

Havana 19 maart 2007 20:07

Nieuwe Zeven Wonderen van de Wereld --> Kies mee !!!

Kies hier mee de zeven nieuwe wereldwonderen !!

Unesco maakt de uitslag bekend op 7/7/2007.

Je kan verschillende "wonderen" kiezen, maar ik stel voor dat elk zijn top drie ofzo post...

1 Angkor Wat (ik heb er enkele dagen voor nodig gehad, maar het was adembenemend, onvoorstelbaar en tegelijkertijd enorm rustgevend) Zonder twijfel het mooiste wat ik ooit heb mogen aanschouwen en zonder twijfel mijn nummer 1)

2. Machu Pichu (nog niet geweest, maar het moet schitterend zijn op die hoogte; met daarbij de inca-cultuur ...)

3. De piramides van Gizeh (ook nog niet geweest)

GRAAG UW MENING !!

jurgen79 19 maart 2007 20:20

Wonderen....pffffffff de uitdrukking op zich al :roll:

Menselijke verwezenlijkingen...that's it...wonderen is iets vanuit de 'sprookjesboekjes'.

Havana 19 maart 2007 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2537685)
Wonderen....pffffffff de uitdrukking op zich al :roll:

Menselijke verwezenlijkingen...that's it...wonderen is iets vanuit de 'sprookjesboekjes'.

Dat heb je goed doorzien!! Je bent me er eentje !! ;-)

Djiezes 20 maart 2007 08:06

Mijn favorieten zijn:
1. PETRA (Jordanië): vorig jaar bezocht, ongelooflijk mooi, en jammer dat ik er slechts één dag heb kunnen doorbrengen. Ik hoop snel terug te keren....
2. ANGKOR WAT (Cambodja): nog niet geweest
3. MACHU PICHU (Peru): ook nog niet geweest, maar dat lukt nog wel ;-)

lantjes 20 maart 2007 09:26

Er is veel te veel prachtigs om in zeven "wonderen" samen te vatten. Zo was ik danig onder de indruk van Borobudur, Tanah Lot, Pura Besaki, Prambanan...
Wat echter niet enkel omwille van architecturale hoogstandjes is bijgebleven was Chitzen Itza in Mexico. De piramide aldaar heeft nog enkele op zijn minst opmerkelijke eigenschappen. Als je er voor staat en (hard) in uw handen klapt, krijg je als echo de roep van een arend terug (ondervonden)!!! De zijkant van de piramide vormt op zonnewende het lichaam van Quetzacoatl, de gevederde slang, die door de verplaatsing van de zon, in de winter afdaalt en in de zomer omhoog klimt. Ook het balspeelveld, zelfde site, waar je op 100 meter van elkaar op gewoon spraakniveau elkaar perfect hoort omwille van de akoestiek. Toch heel opmerkelijke staaltjes van een beschaving die jammerlijk door de Spaanse imperialisten teniet is gedaan.

Djiezes 20 maart 2007 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2538710)
Er is veel te veel prachtigs om in zeven "wonderen" samen te vatten.

Volledig akkoord. Die "wonderen" zijn architecturale pareltjes, maar er is ook nog veel "natuurlijk erfgoed", landschappen dus, die als wonderen beschouwd kunnen worden.
Ik word nog altijd stil als ik terugdenk aan de Gorges du Verdon, de Bretoense kust, de Noorse fjorden of, verder weg, Wadi Rum (Jordanië) en Kao Sohk (Thailand)....

lantjes 20 maart 2007 10:19

En het hoeft ook niet altijd spectaculair te zijn, de Schotse highlands, een meertje in de Alpen, de zee, en vooral der onder, in de Caraïben, Stonehenge, de Grand Canyon (die is wel al spectaculair te noemen), de regio rond het Baikal meer.....
't wordt blijkbaar tijd voor een tripje...:-P

Havana 20 maart 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2538736)
Volledig akkoord. Die "wonderen" zijn architecturale pareltjes, maar er is ook nog veel "natuurlijk erfgoed", landschappen dus, die als wonderen beschouwd kunnen worden.
Ik word nog altijd stil als ik terugdenk aan de Gorges du Verdon, de Bretoense kust, de Noorse fjorden of, verder weg, Wadi Rum (Jordanië) en Kao Sohk (Thailand)....

Idd. Ik voeg de Halong Bay aan het rijtje toe.

Tantist 20 maart 2007 19:05

De mijne:

1. Het Deltaplan en de winning van Flevoland
2. Het Panamakanaal
3. De Kanaaltunnel
4. Golden Gate Brug
5. Itaipu Dam
6. Petronas Torens
7. Aboe Simbel

Voodoo Child 20 maart 2007 19:44

1. Angkor
2. Paaseiland
3. Hagia Sophia

jurgen79 20 maart 2007 19:47

1. Boerentoren
2. Boerentoren
3. Boerentoren
4. Boerentoren

:lol:

pinbag 20 maart 2007 21:57

Ik vind dit veel boeiender dan bepaalde wereld-wonders.

Wie weet welke wonderen ons "aardbolleke" nog liggen heeft.

"RHS1: Is this possibly an 8th wonder of the world?
Richard Fisher: If the crystals from this mine had been preserved in their original pristine state it certainly would have been the discovery of one of the most phenomenal natural features on earth and perhaps the 8th wonder of the world."
http://www.acloserlooktours.com/trav...ng-crystal.php

Lof der Zotheid 21 maart 2007 11:59

1. Boerentoren.
2. Antwerpse haven.

Dronkoers 21 maart 2007 12:09

1. België dat al volhoud 177 jaar te bestaan

Havana 8 juli 2007 17:17

De Winnaars zijn bekend en op deze website te raadplegen.

Ik vind het evenwel vreemd dat Angkor Wat het niet heeft gehaald, terwijl het beeld van Christus in Rio de Janeiro wel tot wereldwonder is verkozen.

baseballpolitieker 8 juli 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2778098)
De Winnaars zijn bekend en op deze website te raadplegen.

Ik vind het evenwel vreemd dat Angkor Wat het niet heeft gehaald, terwijl het beeld van Christus in Rio de Janeiro wel tot wereldwonder is verkozen.

Commerciele boel, de plaats die het meest betaald krijgt de prijs, gewoon onnozel!:roll:

Lord Vader 8 juli 2007 17:33

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=28

Ik herhaal.

garfield 8 juli 2007 18:08

Petra zowel een natuurlijk als door mensen gebouwd wonder 8-)

Patriot! 8 juli 2007 20:05

Slechts één in Europa? Belachelijk.

Boadicea 8 juli 2007 20:58

Ik kies: de brabofontijn, Manneke Pis, Lange Wapper, het standbeeld van Ambiorix in Tongeren, de leeuw van Waterloo en het lokale fritkot als de 7 wonderen van België. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be