Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB in Mortsel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85120)

Revolutie 22 maart 2007 07:08

BUB in Mortsel

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4818

bekijk het filmpje van de regionale zender ATV.

een massale protestactie van de BUB! :lol::lol:

en dan die commentaren:
Citaat:

ik juich deze manifestatie in Mortsel goed. Zoals de MNR de haven van Antwerpen, in september 1944, zulen wij het Antwerpse bevrijden van de bruine van het Vlaams Belang en andere NVA ! Leve Belgi

De actie van de B.U.B.-Mortsel is alleen maar toe te juichen. Na jarenlang kiezersbedrog door de traditionele partijen met de CD&V-NVA op kop is nog altijd 51% van de Belgen voorstander van een Unitair Belgi. Het wordt hilarischer als de peilingen aantonen dat nog geen 8% voorstander is van separatisme. Het wordt hoog tijd dat politici en andere bewuste Belgen en burgers zich aansluiten bij de B.U.B. of althans komaf maken met de Vlaams Nationalistische politici en partijen als Vlaams Belang en CD&V-NVA die hun oorsprong hebben gevonden bij de collaborateurs van WOII! De beduidende film hierrond vindt men op http://www.BelgischeUnie.be
een nieuwe giller van formaat

Jarno 22 maart 2007 08:04

Het enige wat de fils-a-papa-kes dus bereikt hebben is dat ze bij het buitenkomen wat eieren tegen hun hebben gekregen. Het huispersoneel zal niet blij zijn geweest met hunne was.

duveltje382 22 maart 2007 09:00

Tja,zo een massa Bubertjes bij één maakte wel een enorme indruk,en dan nog maar beweren dat ze geen mediabelangstelling krijgen:lol:
Het vlaggen dragen was wel nieuw voor de Bubertjes:-P

Jan van den Berghe 22 maart 2007 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 2545178)
een nieuwe giller van formaat

Zeg dat wel. Hun optreden had trouwens niets van een "protest". 't Lijkt wel of er een groep priesters binnenschreed om dan vervolgens wat te staan draaien met hun vlaggen en bordjes, net alsof ze beschaamd waren voor hun eigen schaduw.

Hans1 22 maart 2007 12:57

De B.U.B. is en blijft waardig en geweldloos.

Misschien een idee voor de Vlaams-nationalisten.

Jan van den Berghe 22 maart 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2546150)

U verwart protest blijkbaar met een processie... Protest kan gerust geweldloos en waardig zijn met een bijhorende afkeurende houding. Als ik jullie daar zo zie staan dan lijkt het wel op een groepje verlegen leerlingen die voor de eerste keer een spreekbeurt houden, met daarna dan de glunderende blikken "want ja, we worden eens gefotografeerd". Ik merk geen houding van protest in jullie optreden.

duveltje382 22 maart 2007 13:20

Ons BuBerkes hadden precies hun kakkebroekje nog aan,en dan de woordvoerder(allaz woordvoerder???,) die zijn gedichtje was aan opzeggen van hoe mooi België wel was :lol:

Metternich 22 maart 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2546150)

Misschien een idee voor de Vlaams-nationalisten.

Ooit werden Vlaams-nationalisten op straat lukraak door radikale belgicisten en extreem-rechtse Leopoldisten in elkaar geslagen, vaak met zéér zware verwondingen tot gevolg.

Wat doen wij nu dat wij een overwicht beginnen krijgen? Met eieren gooien. Wees blij dat wij niet dezelfde taktieken toepassen die ooit op ons toegepast zijn geweest.

Praetorian 22 maart 2007 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2546316)
Ooit werden Vlaams-nationalisten op straat lukraak door radikale belgicisten en extreem-rechtse Leopoldisten in elkaar geslagen, vaak met zéér zware verwondingen tot gevolg.

Wat doen wij nu dat wij een overwicht beginnen krijgen? Met eieren gooien. Wees blij dat wij niet dezelfde taktieken toepassen die ooit op ons toegepast zijn geweest.

Rekening houdend met het feit dat in meer donkere tijden onze extreemrechtse Vlaams-nationalisten ook geen moeite hadden om andere schakeringen van de Beweging oostwaarts met de trein te sturen. :>

Piet Hein 22 maart 2007 14:53

Waarom vind ik dit zo grappig???

C uit W 22 maart 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2546541)
Rekening houdend met het feit dat in meer donkere tijden onze extreemrechtse Vlaams-nationalisten ook geen moeite hadden om andere schakeringen van de Beweging oostwaarts met de trein te sturen. :>

Verklaar u nader

Praetorian 22 maart 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein (Bericht 2546579)
Waarom vind ik dit zo grappig???

Hans1 is dan ook eigenlijk Bert Kruismans.

Pieter B 22 maart 2007 20:24

Hans ben jij dezelfde Hans als op het filmpje ?

maar hoe dan ook een zielige toespraak :)

Hans1 22 maart 2007 20:27

Ik ben Hans1.:-)

De "toespraak" was nochtans raak, maar de boodschap is niet voor u bestemd.;-)

Pieter B 22 maart 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2547978)

misschien zou ze dat beter wel zijn want ik ben helemaal niet zo'n tegenstander van een unitair belgië. Ik hoor gewoon geen goede argumenten en met zo'n leeg betoog ga je niet veel mensen overtuigen.:?

evilbu 22 maart 2007 21:29

http://forum.politics.be/showthread.php?t=85177
In communautaire discussies staat een klacht van een Vlaming in Moeskroen die vindt dat de faciliteiten niet worden uitgevoerd.

Wanneer zal Bub daartegen reageren? Ik mag aannemen dat jullie op zijn minst tegen dit onrecht zullen ageren door jullie vast te ketenen aan de poorten van het gemeentehuis met een hele delegatie?

Tjeerd 22 maart 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2548231)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=85177
In communautaire discussies staat een klacht van een Vlaming in Moeskroen die vindt dat de faciliteiten niet worden uitgevoerd.

Wanneer zal Bub daartegen reageren? Ik mag aannemen dat jullie op zijn minst tegen dit onrecht zullen ageren door jullie vast te ketenen aan de poorten van het gemeentehuis met een hele delegatie?

Uiteraard zal de BUB hiertegen protesteren alleen de VlaamSSche media besteden er geen aandacht aan. ;-)

Het valt me op dat de BUB bij communautaire kwesties ALTIJD de kaart van de Franstaligen trekt ongeacht de legitimiteit van de Vlaamse eisen. Als een geloofwaardige Belgicistische partij zou je op z'n minst de schijn moeten ophouden van wederzijds taalrespect.

Pieter B 22 maart 2007 22:10

Volgens mij is het trouwens heel dom van het B.U.B. om zich als royalisten te profileren.

Want dat is namelijk niet echt een democratische instelling

Daarbij komt dan nog het feit dat dit de indruk wekt dat zij in een droomwereld van prinsjes en princessen leven en niet echt realisten zijn.

Het is niet omdat de koning een bindmiddel zou kunnen zijn dat je hem daarvoor ook moet gebruiken want als zo'n ondemocratische inslelling het enige bindmiddel is dan zou je je partij beter opdoeken.

Jaani_Dushman 22 maart 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2546020)
't Lijkt wel of er een groep priesters binnenschreed om dan vervolgens wat te staan draaien met hun vlaggen en bordjes, net alsof ze beschaamd waren voor hun eigen schaduw.

Ons werd altijd verteld dat vendelzwaaien uit de mode zou zijn... ;-)

Het is nu enkel nog wachten op Hans in korte broek.

UFSIA 22 maart 2007 22:36

Citaat:

Hans ben jij dezelfde Hans als op het filmpje ?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2547978)

Grappig hoe Hans1 met de vraag "ben je dezelfde ?" antwoordde met "ik ben hans1" , dit doet me toch vermoeden dat het antwoord op de vraag dus "nee" moet zijn , "dat hans1=hans voorzitter bub hebben de vlaamsnationalisten erbij verzonnen" , aldus patriot :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be