Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   twaalf moslims en één varken maakt dertien beesten: Vlamingen in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85192)

Anna List 22 maart 2007 14:33

twaalf moslims en één varken maakt dertien beesten: Vlamingen in Wallonië

Vlamingen in Wallonië

Olivier Van Damme uit La Louvière: In La Louvière kunnen hoogstens vier, vijf families zeggen dat ze volbloed Louviérois zijn. De rest komt uit de migratie. Maar de enige migratie waarrond nog altijd een taboe hangt, is de Vlaamse - althans in Vlaanderen zelf. Elle gêne.

Jeanne Vervoort uit La Louvière: [Mijn grootmoeder] Augustine heeft haar Vlaamse afkomst altijd verdrongen. Daar mocht niet over gepraat worden. Ze beweerde zelfs dat ze nooit geweten heeft dat mijn grootvader een Vlaming was: 'Anders was ik nooit met hem getrouwd'. Ik denk dat ze zich schikte naar een algemeen anti-Vlaams gevoel.

François Nyns, zeventigjarige Waal in Seraing: Ha! Luister eens naar deze: 'Doze flamind et on pourçai fet traze biesse'. Dat betekent: twaalf Vlamingen en één varken maakt dertien beesten. Zo zijn we in deze streek: recht voor de raap. Zoek er vooral geen racisme of haat achter. Het is gewoon wat jennen en als je ertegen kan, ben je één van ons.

Uittreksels uit het boek van Pascal Verbeken, 'Arm Wallonië, een reis door het beloofde land' (verkrijgbaar vanaf 30 maart), gepubliceerd in Humo, 20 maart 2007

gepubliceerd op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:08 CET
vanop lvb.net : http://lvb.net/item/4362

reactie die ik eens wil uittesten :

Briggs

dinsdag 20 maart 2007 @ 20:00 CET - #37159

Ik daag hen uit die 12 Vlamingen te vervangen met mensen van een bepaalde religie...zullen zien hoe lang het 'geen racisme' zal wezen.

voil�* : is dit nu racisme ? en moeten Francois Nyns en Pascal Verbeken en Humo vervolgd worden wegens racisme of verspreiding van ? :lol:

Gargamel 22 maart 2007 14:44

In Wallonië ben je ofwel Italiaan Anna,of allochtoon,dan gaat alles goed,maar de "vuile vlamingen" zijn er idd niet goed gezien.Meer nog,ze krijgen meer discriminatie van afstammelingen van vlamingen dan van vreemden zelf.

Je zou versteld staan van het aantal vlamingen die willen terugkomen naar hun roots.Ik speelde het alvast klaar.Adieu terra perdito.

Anna List 22 maart 2007 14:48

:oops: ik had dit idd in communautaire discussies moeten posten denk ik ... :oops:

een mod die tnodige wil doen ?

Zonlicht 23 maart 2007 01:37

12 racisten en 1 varken maakt dertien zwijnen:lol:

Gun 23 maart 2007 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2546554)
:oops: ik had dit idd in communautaire discussies moeten posten denk ik ... :oops:

een mod die tnodige wil doen ?

Correct, gewoon vragen aan de moderatie via uitroepteken

Ik heb die humo-reportage gelezen, heb me identiek dezelfde vraag gesteld en was van plan iets gelijkaardig te posten

:thumbsup:

ancapa 23 maart 2007 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2549029)

beestig goed :lol:

"Waarom kozen de walen voor de haan als symbool ?
Het enige dier dat op een mesthoop kan overleven..."

Als de Vlamingen varkens zijn, of racisten varkens zijn...
goed zo... daar hebben ze schik van :twisted: vooral van dat laatste beest.

tegen inbraken in woningen of in auto's hang je best eens overschot van een varkentje

ancapa 23 maart 2007 08:43

Och Annalist...

Veel echte walen zijn er zoveel niet hoor...

Veel onder hen zijn allochtone Vlamingen die destijds zijn verhuisd naar Wallonië... het waren gastarbeiders van het eerste uur ! Om te gaan werken in de industrie kolen en staal !

Ze werden met de meeste minachting behandeld als beesten "ce sont que des biesses" of "des sales flamins" en dat zit er nog altijd in !

Bovenbuur 23 maart 2007 11:37

Citaat:

Maar maar 12 beesten.

Zwartengeel 23 maart 2007 11:56

Ach, zolang we maar zwijgen en betalen zijn we toch allemaal Belgen, nietwaar?

lomeanor 23 maart 2007 13:39

Maar we moeten niet proberen om Wallonië te germaniseren. Dan zijn we imperialisten.

carlgustaaf 23 maart 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2549182)
beestig goed :lol:

"Waarom kozen de walen voor de haan als symbool ?
Het enige dier dat op een mesthoop kan overleven..."

Als de Vlamingen varkens zijn, of racisten varkens zijn...
goed zo... daar hebben ze schik van :twisted: vooral van dat laatste beest.

tegen inbraken in woningen of in auto's hang je best eens overschot van een varkentje

ik denk dat ik geld ga investeren in de fabrikatie van plastieken varkenspoten...

Bovenbuur 23 maart 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2550035)
Maar we moeten niet proberen om Wallonië te germaniseren. Dan zijn we imperialisten.

Daar kan ik mee leven, imperialist zijn...

Mitgard 23 maart 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2550035)

germaniseren, wat is dat?
uw haar met javel wassen?

Boadicea 24 maart 2007 21:09

Nee, ik ga niet akkoord. Een varken is geen beest, maar een dier! Je krijgt dus 12 ... (zelf in te vullen) en een dier.

Nu, discrimineren zit volgens mij in de menselijke genen. Het enige probleem is dat de Walen blijkbaar de Vlamingen discrimineren in bepaalde regionen, terwijl ze wetten goedkeuren, waardoor Vlamingen nog meer last krijgen van allochtonen.
Of doen ze het er om, die Walen? Anti-racisme promoten om hun racisme te kunnen botvieren?

Boadicea 24 maart 2007 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2550999)

Dat raad ik u ten sterkste af. Haar wordt gebleekt met waterstofperoxide, of zoiets, als ik me niet vergis. Men noemt het ook zuurstofwater. Javel noemt men wel bleekwater, maar ik geloof dat het minder deugd zou doen op uw haar.

Daarnaast noemt men deze procedure het haar ontkleuren of blonderen en dat heeft niets met germaniseren te maken. Volgens mij bedoelt de schrijver van het topic waar u naar refereerde, dat men meer mensen die germaans (lees Vlaams) spreken in Wallonië moet krijgen.

De schoofzak 25 maart 2007 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2550137)
ik denk dat ik geld ga investeren in de fabrikatie van plastieken varkenspoten...

Ik ga toch geen varkenspoot in mijn auto hangen.

Zonder varkenspoot, wordt mijn gps gepikt ... gewoon.
Met varkenspoot, wordt mijn gps kapot geslagen uit vandalisme ...

Wat is mijn keus?

lomeanor 26 maart 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2550999)

Typisch voor een extremist als u om daar weer allemaal "raciale" zaken bij te denken.

Wij hebben een Germaanse taal. In Wallonië hebben ze een Romaanse taal. Met germaniseren wordt dus bedoeld, het vernederlandsen van Wallonië.

liberalist_NL 26 maart 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2550771)
Daar kan ik mee leven, imperialist zijn...

Als je maar weet dat ik Minister van Koloniën word.:-D

filosoof 27 maart 2007 12:53

Citaat:

:roll: Beledigend voor dat arme varken!! GAAYAA!!!, waar zijn jullie?

Anna List 27 maart 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2561055)
:roll: Beledigend voor dat arme varken!! GAAYAA!!!, waar zijn jullie?

zolang het maar niet beledigend voor een Vlaming is hé Filosoof ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be