Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrouwen slaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85197)

duveltje382 22 maart 2007 15:10

Vrouwen slaan

Volgens een forummer hier op het forum is het toegestaan om vrouwen te slaan als ze het zelf uitlokken8O
ik vind dit dus totale onzin hé
Wat denken jullie hiervan

Marlboro 22 maart 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2546652)
Volgens een forummer hier op het forum is het toegestaan om vrouwen te slaan als ze het zelf uitlokken8O

Zeg maar pajot.:roll:

Denk dat de jongen ferm op z'n kop is gevallen.

PAJOT 22 maart 2007 15:23

uitlokken = doorbreken van de huwelijkstrouw. Voor de rest is het natuurlijk onaanvaardbaar. Ook diegene die de vrouw aangeraakt heeft mag zijn straf niet ontlopen. De rechter heeft haar geweten gevolgd. Applaus.

duveltje382 22 maart 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2546693)
uitlokken = doorbreken van de huwelijkstrouw. Voor de rest is het natuurlijk onaanvaardbaar. De rechter heeft haar geweten gevolgd. Applaus.

Excuseer mij,maar hoe kan je dit nu zo zeggen,geen enkele reden in aanvaarbaar om je medemens te slaan hé

Bierke 22 maart 2007 15:28

Vrouwen slaan mag in eerste instantie sowieso niet, maar er zijn uitzonderingen:

1. Als ze het zelf wil, of ze er expliciet om vraagt (ik zou dan wel ook een psychiater voor je vrouw aanraden)
2. Als ze het vraagt in een sexuele beleving
3. Als beide partners aan een geloof onderhevig zijn die deze handelswijze voorschrijft.

lombas 22 maart 2007 15:31

Indien men zijn vrouw wenst te slaan, omwille van uiterst redelijke omstandigheden, vergt de beleefdheid dat men dit niet doet in het gedeelte van het vrouwelijk lichaam dat door haar kleren in normale omgang onbedekt zou worden gelaten. Het is niet geheel deugdelijk een vrouw toonbaar te mishandelen, en men zal u daar op aanspreken. Beperkt men zich daarom tot de rug, de onderbuik, de bovenarmen -en benen en in bepaalde gevallen de nek. Op die manier hoeven andere mensen geen last te hebben van uw huwelijksrelatie en geen weet te hebben van de onzedigheid die de vrouw over de familie gebracht heeft. Het is voor een man schandelijk dat anderen weten dat hij genoodzaakt was zijn vrouw te slaan.

STOLZ, Jan Isaac en Willem Zavelweghe (ed.), Hedendaagse etiquette, vol. 4: "Na het huwelijk", More Press, p. 233.

PAJOT 22 maart 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2546704)
Excuseer mij,maar hoe kan je dit nu zo zeggen,geen enkele reden in aanvaarbaar om je medemens te slaan hé

wat vindt u het ergste, een vrouw die haar man bedriegt of een vrouw die daarvoor gesanctioneerd wordt ?

Pietje 22 maart 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2546742)
wat vindt u het ergste, een vrouw die haar man bedriegt of een vrouw die daarvoor gesanctioneerd wordt ?

Veel mannen verdienen niet beter.

PAJOT 22 maart 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2546767)
Veel mannen verdienen niet beter.

misschien. Maar de man die zijn vrouw niet kan beminnen in voorspoed zal ze ook niet sanctioneren in tegenspoed.

Duupje 22 maart 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2546742)

Als een vrouw haar man bedriegt, zal ze daar wel een grondige reden toe hebben, nietwaar...

Duupje 22 maart 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2546652)

Dat dien forummer maar eens maand bij mij komt wonen, zal hem dan eens bijbrengen hoe je een vrouw behandelt !!!

duveltje382 22 maart 2007 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2546806)
Dat dien forummer maar eens maand bij mij komt wonen, zal hem dan eens bijbrengen hoe je een vrouw behandelt !!!

Oei en ik ken u persoonlijk hé duupje :lol: zal zijne beste dag nie worden hé!!!!! :lol:

Pieke 22 maart 2007 16:00

echt pajot, ik ben benieuwd of ge ooit van straat geraakt

PAJOT 22 maart 2007 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2546799)
Als uw vrouw u bedriegt, zal ze daar wel een grondige reden toe hebben, nietwaar...

m.i. kan de huwelijkstrouw doorbroken worden igv :
- de man niet zijn verplichtingen aan de vrouw is nagekomen en de vrouw dit voor een rechtbank kan bedingen / vice versa.
- de man zijn vrouw ontslaat van haar plichten, maar enkel met consensus van de vrouw / vice versa

Als een vrouw haar man bedriegt nog voor het huwelijk ontbonden is, dan bestaat daar nooit een gegronde reden voor.

jurgen79 22 maart 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2546837)
m.i. kan de huwelijkstrouw doorbroken worden igv :
- de man niet zijn verplichtingen aan de vrouw is nagekomen en de vrouw dit voor een rechtbank kan bedingen / vice versa.
- de man zijn vrouw ontslaat van haar plichten, maar enkel met consensus van de vrouw / vice versa

Als een vrouw haar man bedriegt nog voor het huwelijk ontbonden is, dan bestaat daar nooit een gegronde reden voor.

Fysiek geweld kan niet...in geen enkel geval.
Is niet goed te praten beste.

PAJOT 22 maart 2007 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2546883)
Fysiek geweld kan niet...in geen enkel geval. Is niet goed te praten beste.

waarom niet ? Als beleidsmaker zou ik daarrond meteen een wettelijke kader creëren.

duveltje382 22 maart 2007 16:17

25% van de mensen tot nu toe hier vind dat je een vrouw eens goed kan bijwerken hé *KUCH*

jurgen79 22 maart 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2546910)
25% van de mensen tot nu toe hier vind dat je een vrouw eens goed kan bijwerken hé *KUCH*

Mijn stem niet bijtellen hé :lol:

Laya 22 maart 2007 16:19

Er zijn vrouwen die hun man zo ver kunnen drijven... dat moet ik toegeven. Maar dat keurt het niet goed.

Kay_ 22 maart 2007 16:21

Gewoon te gek voor woorden Pajot.Als je vrouw je bedriegt scheid je van haar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be