![]() |
Volgens een krantenbericht van 21 januari start een 'allochtone oudervereniging' 'ouders voor ouders' met een aantal projecten in een 'oude school in Borgerhout die zij opgeknapt hebben', waaronder - nog maar eens - het aanleren van gevechts- en bokstechnieken aan allochtone jongeren. Door de federatie Marokkaanse verenigingen, massaal gesubsidieerd door de stad, wordt daarvoor zomaar even 70.000 euro op tafel gelegd.
De ervaring van de vele in elkaar geslagen en beroofde bejaarde Borgerhoutenaars leert nochtans dat de gevechts- en bokstechnieken bij heel wat allochtone jongeren al uitstekend ontwikkeld zijn. Het is bovendien merkwaardig dat de stad een vereniging gaat steunen die zichzelf profileert als 'allochtone oudervereniging'; Vlaamse ouders zijn dus blijkbaar niet welkom. Een vereniging die zichzelf op gelijkaardige wijze zou profileren als 'Vlaamse oudervereniging', waar allochtonen niet welkom zijn, zou allicht niet op subsidies maar op een klacht wegens racisme mogen rekenen. Daarom dien ik vandaag een hele reeks vragen in bij schepen voor integratie Chantal Pauwels om dit project af te wijzen. Rob Verreycken |
Allez Robke, ge kunt zelf zo goed batteren, zoals uw bijnaam "Rob Klop" zegt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet je wat? Schaf ook alle opleidingscentra judo, karate en taekwondo af. Een crimineel moest maar eens getraind raken in die dingen. En schaf de lessen LO af op school. Een toekomstig crimineel moest maar eens meer conditie kunnen kweken dan de politie...
|
Ik ben nog actief geweest in een gevechtssportclub waar voornamelijk marokkaanse mensen trainden. Als er 1 ding is wat ze je daar zeker NIET leren is om jouw vechtkunst te misbruiken. "Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht" was de leuze, en ik kan mij daar nog steeds in vinden.
|
Citaat:
|
Ik denk dat er toch nog een verschil is tussen boksen en de oosterse gevechtssporten.
maar ik vraag me toch af of een clubje "autochtone boksers" ook subsidies zouden krijgen. (als het al toegestaan is om zich specifiek als autochtoon te profileren). |
Citaat:
|
Mogen ze nu ook al niet meer leren boksen. Ze moeten "blijven" verliezen tegen autochtonen zeker :? .
|
Net zoals alle Belgen "mogen" ze natuurlijk wel leren boksen indien ze daar zin in hebben.
Maar ik vraag me af waarom ze daarvoor 70.000 euro subsidie moeten krijgen. Indien ik een clubje "auto's-only" opricht om te leren zwemmen, dan krijg ik een klacht van het CGKR aan mijn been, en géén 70.000 euro subsidies! |
Ze geven aan zo veel subsidies.
|
1. Op 17 jarige leeftijd raakte hij betrokken in een vechtpartij met tegenstanders van het apartheidsregime in Zuid-Afrika die op de parking van de GB in Borsbeek actie voerden.
2. 26 oktober 1991, drie jaar later. Rob Verreycken slaat Kris Merckx tijdens een verkiezingscampagne in het ziekenhuis. 3. 3 oktober 1992: aan de ingang van het andere boek valt Rob Klop, samen met een NSV commando Erik De Bruyn en Filip Staes aan. De knokpartijen met Merckx en met De Bruyn/Staes worden door de rechtbank samen behandeld, en op 19 oktober 1995 wordt Rob Verreycken in eerste aanleg voor beide geweldplegingen veroordeeld met onder andere een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel van 3 jaar. 4. 24 november 1997: bij een protestactie van hand in hand tegen het bezoek van FN-voorman Mégret aan het Antwerpse gemeentehuis slaat Rob een politiefotograaf tegen de grond. De Antwerpse politie diende klacht in. 5. In 1997 kwam hij ook in opspraak nadat hij een berichtje verstuurd had op een negationistische nieuwsgroep op internet waarbij hij zich afvroeg als iemand nog het "het verhaaltje van de 6 miljoen" (vermoorde joden) gelooft. Rob Verreycken was eerder ook al de advocaat van Jeroen Mol, een Brugse neo-nazi die een bomaanslag op zichzelf pleegde om Blokbuster te beschuldigen |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Rob Verreycken |
Ze weten gewoon niet beter Rob. Alles wat voor hen op indymedia staat is waarheid, zelf nadenken is er voor dat soort figuren niet bij.
Beati pauperes spiritu |
Citaat:
|
Niet dat ik een Blok-fan ben, verre van, maar...
Waarom moeten aanvallen steeds op de persoon gevoerd worden? Ik vind dat Rob Verreycken hier een punt heeft met zijn onderwerp! Wij moeten eens stoppen met de vreemdelingen beter te behandelen dan onszelf. We moeten durven voorwaarden te stellen, alvorens iets te geven! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be