![]() |
Al loopt de Agalev droom nog zo snel, de realiteit haalt het wel
CO2, de uitgeroepen vervuilende stof van het nieuwe tijdperk, moet en zal beperkt worden tot normen die alle realiteit tarten.
Technologieën die eerder dienst doen op standjes en spreekbeurten maar op grote schaal toch niet haalbaar zijn, moeten van stok gehaald worden om toch maar te kunnen tippen aan de op hol geslagen groene eisen voor een zo CO2 arme uitstoot. Allicht zal in de groene hersenkronkel ook vervat zijn dat de industrie allicht de kosten zal dragen, of dat dit geen meerkost is en louter een kwestie van goodwill. Uiteraard is dit wishful thinking. Concreet voor de wagens betekent dit dat de motor een hybride zal worden tussen enerzijds de klassieke verbandingsmotor samen met een electromotor. De electromotor is enkele efficient op lage snelheden, de verbrandingsmotor op hoge snelheden, dus zo vullen deze elkaar aan. Dan denken we nog niet aan het feit dat Agalev/SPA de kerncentrales wil sluiten en dit wil opvangen met een lager energieverbruik. Hoe dit past met het invoeren van een nieuwe (en grote) energieverbruiker .... :roll: Deze motor is gemakkelijk 4000 euro duurder, te betalen door de consument uiteraard. Om dit in perspectief te zetten: Een goedkope wagen (VW basismodel) van 14.000 euro, voor de kleine man dus, wordt in een sprong 18.000 euro. Op de wagen, op maat van Mieke Vogels, is dat natuurlijk een verwaarloosbare meerkost. Ecologie is, net zoals fysica of chemie, een intellectueel thema dat niet besproken kan worden op de cafetoog waar SP-A'ers en Agaleffers frequenteren. Maar allicht rest ons nog te hopen een subsidie van enkele honderd euro als doekje tegen het bloeden zeker :-( |
wat heeft agalev hier mee te maken?
|
Citaat:
Agalev is dood en begraven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben mij zo wat aan het informeren voor een nieuwe auto, en een nieuwe zweed made in Gent ;-) komt beschikbaar met ne bifuel motor, Wreed schoon dus, alleen, ik ga moeten tanken in Zweden, want alleen daar kan ik bio ethanol kopen, (of ik moet het zelf gaan maken, ... hé... da is geen slecht gedacht, ;-) ) Kortom, den belze staat doet zelf geen moeite om haar burgers een alternatief te geven , zelf niet als dat alternatief hier ter plaatse gemaakt wordt. Want er is bij mijn weten nergens die bio brandstof te koop, hier in Italie ook niet, dus wordt het terug een Diesel, 170 of 180 gram uitstoot, wat nog redelijk is voor zo'n vliegdekschip. |
Citaat:
Maar dan mag men ook niet hypocriet zijn, CO2 minderen kan heel eenvoudig door meer kernenergie te gaan gebruiken... Door auto's op Bio Ethanol en Waterstof te laten rijden, die technologie bestaat al, maar natuurlijk brengt die weinig of geen accijns op ... Ook zijn er nog niet zoveel merken die het aanbieden. Ok er smelten ijsbergen en er komen scheuren in het ijs, gletschers smelten ook af, maar langs de andere kant leest ik vorige week dat de straalstroom nog altijd even koud is... Zie ik geweldige sneeuwstormen in de states, ... Maar dat wil niet zeggen dat we maar mogen opdoen , zeker niet. |
Citaat:
De opwarming van de Aarde zou toch voor een significant deel kunnen toegeschreven worden aan een natuurlijk verschijnsel, nl. de zon die meer warmte uitstraalt. Bewijs: op Mars stijgt de temperatuur ook al enkele jaren op rij. http://news.nationalgeographic.com/n...s-warming.html Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat kan er nu tegen een afgesmolten noordpool zijn; des te sneller kunnen zeetransporten hier geraken, ipv eerst de halve wereld om te varen 8-) |
De AGALEV-droom is ongeveer vier jaar geleden al gecrasht bij de federale verkiezingen, sindsdien heet die partij Groen!
Coekie |
Citaat:
Een ideologie die we terugvinden in Groen!, SP-A, Greenpeace, en talloze andere groeperingen van wereldverbeteraars niet gebonden aan natuurwetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be