Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De zere tenen van Electrabel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85335)

eno2 23 maart 2007 10:23

De zere tenen van Electrabel

Vreedzaam en zelfs ludiek verzet van Greenpeace tegen de atoomlobby en grootvervuiler Electrabel wordt nu door deze officieel als criminele bendevorming aangeklaagd.

Wel erg zere teentjes, deze vuilnisbaron.

(Die er overigens "niet in slaagde" de enige aftrekpost op zijn eindafrekening
operatief te maken bij het afsluiten van mijn energievoorziening bij verhuis onlangs...

Cum Laude geslaagd, Electrabel...)

Chipie 23 maart 2007 10:44

Soms gedraagt Greenpeace zich idd als een criminele organisati0, waarmee ik uiteraard niet wil gezegd heb dat Electrabel dat ook niet is...

Raven 23 maart 2007 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549425)
grootvervuiler Electrabel

Wel erg zere teentjes, deze vuilnisbaron.

Kun je hier iets van hard maken, of is dit weer één van je gelul-threads.

Ik zie niet in hoe het sluiten van een kerncentrale, en het vervangen ervan met goeie ouwe verbranders van fossiele brandstoffen, ook maar één enkel pluspunt heeft.

eno2 23 maart 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2549541)
Kun je hier iets van hard maken, of is dit weer één van je gelul-threads.

Ik zie niet in hoe het sluiten van een kerncentrale, en het vervangen ervan met goeie ouwe verbranders van fossiele brandstoffen, ook maar één enkel pluspunt heeft.

O die propere kerncentrales.
Lul maar door hoor.
Volgens jou heeft Electrabel dus geen zere tenen?

Raven 23 maart 2007 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549548)
O die propere kerncentrales.
Lul maar door hoor.

Ah nee wacht, jij denkt zeker die te kunnen sluiten en dat de kaboutertjes uw electrische prullekes gaan laten blijven werken.

eno2 23 maart 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2549552)
Ah nee wacht, jij denkt zeker die te kunnen sluiten en dat de kaboutertjes uw electrische prullekes gaan laten blijven werken.

Ernstige mensen voeren dit debat ten gronde, ik lig er niet wakker van.

Welke electrische prullekes?
En, heeft electrabel geen zere tenekes?

Dronkoers 23 maart 2007 11:46

Shit, ik heb "nee" gezegd terwijl ik "ja" bedoelde. Greenpeace zijn dan ook al altijd belachelijke ventjes geweest. Het ging eens tijd worden dat ze aangeklaagd worden.

eno2 23 maart 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2549677)
Shit, ik heb "nee" gezegd terwijl ik "ja" bedoelde

Niet zo erg als een atoomramp.

Dronkoers 23 maart 2007 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549681)
Niet zo erg als een atoomramp.

atoomramp :lol: :lol: :lol:

Dat is hier Tjernobyl niet ze :lol: :lol:

eno2 23 maart 2007 11:48

Citaat:

Shit, ik heb "nee" gezegd terwijl ik "ja" bedoelde. Greenpeace zijn dan ook al altijd belachelijke ventjes geweest. Het ging eens tijd worden dat ze aangeklaagd worden.

Jamaar, je kan je ook grandioos belachelijk maken door aan te klagen, terwijl je alleen maar zere teentjes hebt om op te staan...

eno2 23 maart 2007 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2549682)
atoomramp :lol: :lol: :lol:

Dat is hier Tjernobyl niet ze :lol: :lol:

Ach wat niet is, kan nog komen.

Zelfs Frankrijk zet zijn reactoren aan de grens, bij wijze van risicoverkleining.
In Flamandville bijvoorbeeld.

De naam van de stad alleen al klinkt onheilspellend...

Dronkoers 23 maart 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549683)
Jamaar, je kan je ook grandioos belachelijk maken door aan te klagen, terwijl je alleen maar zere teentjes hebt om op te staan...

Het is ook niet de eerste keer dat Greenpeace op het domein van electrabel komt eh, op andere bedrijven moet je ook niet zomaar binnenstappen.

King of beggars and fleas 23 maart 2007 11:53

van electrabel heb ik nog heel veel aanmanings en andere extra kosten die ze me aanrekenden tegoed

ooit pak ik dat nog van hen terug

Dronkoers 23 maart 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549697)
Ach wat niet is, kan nog komen.

Zelfs Frankrijk zet zijn reactoren aan de grens, bij wijze van risicoverkleining.
In Flamandville bijvoorbeeld.

De naam van de stad alleen al klinkt onheilspellend...

Gewoon om het volk gerust te stellen volgens mij, ik heb er het volste vertrouwen in ;-)

eno2 23 maart 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2549698)
Het is ook niet de eerste keer dat Greenpeace op het domein van electrabel komt eh, op andere bedrijven moet je ook niet zomaar binnenstappen.

Neen dat is waar. Als industriebezoeker reed een vrachtwagen van een bedrijf eens mijn STILSTAANDE, geparkeerde Nieuwe auto (Peugeot 304)totall Loss; en omdat dit op
het privé-terrein van de firma gebeurde, moest ik voor de helft van de kosten opdraaien...

Ze zijn trouwens niet binnengestapt, ze hebben alleen de stoep bevuild...

eno2 23 maart 2007 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2549718)
Gewoon om het volk gerust te stellen volgens mij, ik heb er het volste vertrouwen in ;-)

Jij bent dan ook nog nooit betrokken geweest in het uitvoeren van de regelmatig overtreden en overschreden veiligheidsnormen in kerncentrales waarschijnlijk, en blijft dus

de slaap der onnozele onschuldigen slapen...

Jaja, het is erg geruststellend als zo een groot land al die kerncentrales langs je grens neerpoot om zijn volk gerust te stellen...

Turkje 23 maart 2007 12:35

Het blijft ongemeen grappig hoe totale nitwits kernenergie blijven zwartmaken, met de meest belachelijke argumenten eerst. Internet is niet alleen de grootste bron van informatie, het is ook de grootste bron van onzin ter wereld.

Dronkoers 23 maart 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2549749)
Jij bent dan ook nog nooit betrokken geweest in het uitvoeren van de regelmatig overtreden en overschreden veiligheidsnormen in kerncentrales waarschijnlijk, en blijft dus

de slaap der onnozele onschuldigen slapen...

Jaja, het is erg geruststellend als zo een groot land al die kerncentrales langs je grens neerpoot om zijn volk gerust te stellen...

Gij wel soms? Kunt gij mij dan ook eens zeggen wat je precies bedoeld?

en kerncentrales naast de grens?

Ik zie nochtans iets anders... ze staan gewoon daar waar water is ja.

Edina 23 maart 2007 14:31

Belachelijk gewoon! Een aanklacht wegens bendevorming. How low can you go? Nu ik snap wel waarom Electrabel zo gebeten is op Greenpeace natuurlijk... ze zien hun vuile was vanzelfsprekend liever niet buiten gehangen.

Op wat is die aanklacht gebaseerd? Op het storten van steenkool op de stoep voor de hoofdzetel en het beschilderen van een koeltoren! Dat noemt Electrabel dus een aanslag plegen. LOL! Alsof ze ook maar enige kans maken dat die klacht gegrond zal worden verklaard. Pure intimidatie is dit. En zoals Greenpeace terecht zegt: misbruik van procedures.

En de gerechtelijke politie gaat daar vrolijk in mee natuurlijk. Zij maken op hun beurt misbruik van de klacht om een server en documenten in beslag te nemen en zo wat informatie over actievoerders en eventueel geplande acties te weten te komen... Vrolijk voorbijgaand aan het recht op vrije meningsuiting en actievoeren.

Ze zouden zich beter afvragen of het niet onrustwekkend is dat actievoerders hun terreinen zomaar kunnen betreden. Als zij dat kunnen, zullen personen met minder goede intenties daar ook geen problemen mee hebben... geruststellend is anders.

Edina 23 maart 2007 14:34

Citaat:

Greenpeace zijn dan ook al altijd belachelijke ventjes geweest. Het ging eens tijd worden dat ze aangeklaagd worden.

Als "belachelijk" een criterium is om aangeklaagd te worden, dan staat Electrabel er in ieder geval niet goed voor...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be