![]() |
Catherine Verfaille wetenschappelijk verbrand?
Catherine Verfaille , nu op de lijst bij SP-a, gebruikt blijkbaar ook politieke methodes (lees:verkeerde statistieken) in haar wetenschappelijke publicaties over stamcellen.
Dat belooft. Die gaat het nog ver schoppen in de politiek, nadat ze zich wetenschappelijk verbrand heeft... |
Bron?
|
Citaat:
|
iemand 'de Engelenmaker' van Stefaan Brijs gelezen ? :lol:
|
geen verkeerde statistieken, ze gebruikte in opeenvolgende publicaties dezelfde figuren, ook al ging het over andere cellen en andere organismen. Misschien dat de hetze van Dirk Draulands dan toch niet enkel gebaseerd is op louter persoonlijke wrok.
|
1. Link Verfaillie en SP-A: bron graag.
2. Verfaillie heeft al een aantal zaken toegegeven, mbt oa haar roemruchte artikel in Nature, maar niet dat haar resultaten niet kloppen. Ik zou dus maar afwachten of ze "totaal verbrand" is, of niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik kan met de hand op het hart niet zeggen of er echt kwaad opzet in het spel is of niet. Misschien is het wel de eerste auteur geweest van het artikel in Nature die resultaten heeft vervalst? Misschien is het allemaal dom toeval dat figuren mixed up zijn geraakt? Misschien wordt er zeer hard gepushed vanuit wetenschappelijk milieus die liever met ESCs werken? Het blijft een beetje koffiedik kijken... Citaat:
|
Citaat:
|
En wat die SP.a betreft: is er geen verwisseling gebeurd met Christine Van Broeckhoven?
|
Wat is dat met die Dirk Draulan(d)s?
Ik ken hem enkel als mediafiguur en als sporadisch auteur van papers zoals "The impact of war on forest areas in the Democratic Republic of Congo" (link) en zijn vroegere werk over vogels. Een beetje het imago van het biologische geitewollensokken-type. Niet echt een biotechnoloog. |
Citaat:
Enfin, wat Verfaillie betreft, lijkt er toch wel meer aan de hand. De KU Leuven gaat nu ook zelf een onderzoek voeren... Want er zijn blijkbaar nieuwe fouten aan het licht gekomen. Een artikel in New Scientist deze week wijst op fouten in een patentaanvraag. Er zouden onder meer foto's gemanipuleerd zijn... Zelf wil ze niet reageren. |
Citaat:
In de politiek kan dat ongestraft, in de wetenschap niet. |
Citaat:
En ik voel me niet verplicht als geitenwollensokkendrager om ook nog eens biotechnoloog te worden. |
Citaat:
Als ik op dames wil kloppen, sla ik er altijd naast... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be