Eddy B |
25 maart 2007 11:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deman
(Bericht 2550203)
Ik las dit artikel in Het Belang van Limburg:
KNIP
Volgens de auteursmaatschappij Sofam, die onder meer fotografen verdedigt, is de affiche een inbreuk op de rechten van de fotograaf én van beide ministers. Omdat de foto, die ooit genomen werd voor de campagne van beide kandidaat-gemeenteraadsleden in Gent, zonder medeweten van die fotograaf is gebruikt of bewerkt voor een nieuwe affiche van het Vlaams Belang, kan de fotograaf niet alleen een vergoeding eisen, maar ook een morele schadevergoeding, zegt Sofam-directeur Marie Gybels. "Omdat hij misschien zo buiten zijn wil om met het Vlaams Belang geassocieerd wordt". De premier en vicepremier Vanden Bossche kunnen op hun beurt de affiches laten verbieden, meent Gybels.
KNIP
Bent u het eens dat het doel alle middelen heiligt, zelfs al zijn die middelen via inbreuken op de wet verkregen? Of vind u dat wetten en regels er zijn om gerespecteerd te worden en dat iedere Belg hierin gelijk is voor de wet?
|
Wel, de fotograaf? WIE weet wie die fotograaf is?? Hoe kan je die in hemelsnaam dan verbinden met een persiflage op zijn "werk" waarvoor hij trouwens betaald is? Hebben die politiekers de foto GEKOCHT of mogen ze die alleen maar gebruiken met toestemming van de fotograaf?
Ik denk niet dat zich hier een probleem stelt.
Verder: als politiekers, openbare figuren, met eigen middelen worden belachelijk gemaakt, wel, dan hadden ze maar niet in de politiek moeten gaan. Maar het komt weer van het VB he, dus: zo mogelijk proces voeren!
Belachelijk. Ik denk niet dat een rechter zich daar het hoofd over breekt: vrijspraak! Of gaan we iedereen een proces aan de broek doen die een snor bijtekent op een affische van een politieker? Get real!
|