![]() |
"World reparations & repatriation commission" raamt slavernij-schade op $777 trillion
Naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de afschaffing van de slavernij in Imperialitistan.
De "World Reparations and Repatriation Truth Commission" raamt de totale schade opgelopen door volkeren die de Angelsaksische en Europese slavernij ondergingen op US$777 trillion dollars. Dat lijkt me redelijk; het getal komt overeen met 59.7 keer het BNP van de Europese Unie. Los daarvan is de vraag natuurlijk of er wel zoiets moet zijn als een compensatie. Wat denkt u? |
Dat is boring
|
Citaat:
Have you seen the sculpture from 300 BC of Socrates, the foundation of Western philosophy with the incontrovertible features of the Negro and a Socratic dialog introducing himself as such?" Zullen we die 777 Biljoen dan ook maar met een korreltje zout nemen? |
Citaat:
Natuurlijk moet er geen compensatie zijn. Wat is dat nu voor gelul. Eindeloos spelletje is dat. Wie krijgt die compensatie overigens? Me dunkt dat de slaven uit het verleden er niet beter van worden. Die zijn immers al lang dood. Trouwens nog even corrigeren: je spreekt over de World Reparations and Repatriation Truth Commission, maar het is de AFRICAN "World Reparations and Repatriation Truth Commission. Groot verschil. Je sprrekt over de organisatie alsof ze gelinkt is aan de VN. Behoort helemaal de wereld niet toe. Is Afrikaans. En ze willen enkel geld. Véél geld. Daar draait het om; niet meer niet minder. Het is een onbeduidende organisatie die Afrikaanse belangen verdedigd - liefst ten koste van Westerse blijkbaar -waar wij geen boodschap aan hebben. Wanneer hou je eindelijk eens op met je onzin? |
Citaat:
Ik open gewoon een debat over een topic dat vandaag in de wereldmedia volop besproken wordt. Ik haal het cijfer en de verwijzing gewoon uit een artikel van de BBC, dat is de British Broadcasting Corporation, toch niet zomaar een luldoos, dacht ik. Hierzo: Counting the cost of the slave trade http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6422721.stm Met een referentie aan dit artikel: Trillions demanded in slavery reparations http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/424984.stm Op basis daarvan stel ik gewoon de vraag. Ik zit hier niks te pushen. Ik vroeg: Citaat:
|
Citaat:
Ik open gewoon een debat over een topic dat vandaag in de wereldmedia volop besproken wordt. Ik haal het cijfer en de verwijzing gewoon uit een artikel van de BBC, dat is de British Broadcasting Corporation, toch niet zomaar een luldoos, dacht ik. Hierzo: Counting the cost of the slave trade http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6422721.stm Met een referentie aan dit artikel: Trillions demanded in slavery reparations http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/424984.stm Op basis daarvan stel ik gewoon de vraag. Ik zit hier niks te pushen. Ik vroeg: Citaat:
Maar om op uw vraag te antwoorden, er is maar één "World Reparations and Repatriation Truth Commission", en er wordt ook zo naar verwezen, zonder het prefix "African". Precies zoals de BBC doet: Citaat:
No need to freak out. |
Neemt niet weg dat dat cijfer van de (A)WRRTC komt; een afrocentristische organisatie die nu niet echt neutraal is in deze zaak. Bekijk alleen maar die website van ze.
|
Gij steekt die slavernij ten onrechte op het westen in het algemeen.Een typische uitling van uw anti-westers racisme.Ik denk dat de slavernij wel op meer plaatsen bestaan heeft in de geschiedenis. Eens een paar geschiedenisboeken lezen kan geen kwaad.
Van vergoeding kan natuurlijk geen sprake zijn. Ik ben blij met elke uiting van de linkse racistische haat tgen het eigen volk.Altijd nuttig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelieve dat dus ook eens in te zien. Zij die hier schaamteloos continu alles goedkeuren of de duistere kanten van onze geschiedenis maar al te snel willen vergeten, zijn eigenlijk geen Westerlingen. Zij verwijten mij anti-Europees te zijn, maar ze zijn zelf de grootste vijanden van onze cultuur. |
Citaat:
Met die laatste zin ben ik het niet eens....ironie hoop ik ;-) Maar inderdaad,er is vermoedelijk geen enkele Europeaan die niet ergens wat voorouders heeft die OOK in slavernij,en nadien in horigheid zijn of haar tijd in tranendal moest doorbrengen....(zelfs vrijwel alle "blauw bloed" families stoppen ergens in de generatieboom bij merkelijk nederiger afkomst) Het schijnt mode te zijn om rond vrijwel ieder "heikel punt" een of andere belangengroep op te richten.We zien het met de Joden ,aangaande hun recente verleden,we zien het met mensen van Afrikaanse afkomst,(die,in tegenstelling tot vele Joden NIET teruggaan naar Afrika om te herbeginnen). We zien het NIET bij de nochtans veelgeplaagde Chinezen die overal ter wereld naarstig voort nijveren.. Mensen "beboeten" voor aktiviteiten van hun voorouders is rascistisch,moreel onaanvaardbaar.....en moet teveel dienen om het eigen falen en een negatieve ingesteldheid tegen de huidige maatschappij ,die als "andermans maatschappij" beschouwd wordt, te verdonkeremanen....bovendien zijn er veel te veel advocaten en journalisten op deze wereld..:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
C2C, als U die 777 geschatte triljarden wil betalen aan de achterkleinkleinklein zoon van Maria vander Molen, die als slavin in het Ottomaanse Topkapi paleis de jannisaries mocht "bedienen", dan houd ik je niet tegen.
Maar ik beschouw dat allemaal als "lang geleden" en wel te herinneren als schandelijk. Maar niet als iets waar NU nog over betaald moet worden. Als U dit doordrijft mag U uw moeder aanklagen omdat ze U een geboortetrauma heeft bezorgt. Het zijn idioten zoals U die de kolonisatie van Afrika met plezier misbruiken om die arme Afrikanen van Nu met handen en voeten aan het westen binden met alle "hulpprogramma's" en "herstelbetalingen" die alleen de lokale cultuur verder de vernieling inhelpen. En wat met de schadeclaim die wij kunnen indienen ten opzichte van de Afrikanen. Ze hebben de neanderthaler hier uitgeroeid, de Europese natuur volledig vermassacreerd, en ons de witte nazaten veroordeeld tot het onmilieuvriendelijk verblijf in dit koude, natte gure onherbergzame continentje. Terwijl "we" evengoed "ginder" hadden kunnen blijven, daar waar het eten van de bomen viel. En dan als "we" terug wilden, werden we nog buitenschopt ook na enkele luttle decennia. Maar kom, als we echt willen teruggaan in de tijd om schadevergoedingen te eisen, dan moeten we die stomme 1 cellige die een meercellig organisme werd aanpakken. Of die 1 cellige die de oeratmosfeer van CO2 enzo met de hulp van zonlicht en chlorofyl kompleet verneukte met het afvalproduct, zuurstof. het schuin geplaatste extraatje kwam er na een overlegje met mijn levenspartner Babeth |
Citaat:
Als men de Arabische slavernij (slavenhandelaars) even bekijkt dan gaan ze daar veel moeten dokken denk ik. Niet alleen overleefden de arabische slaven amper (ze werden gecastreerd, waarbij slechts 1/10 in leven bleef) maar doordat ze dus gecastreerd werden kregen ze ook geen nakomelingen. Of, om het met de woorden van Koenraad Elst te zeggen: als je de huidige etnische achtergrond van de bevolking van de VS bekijkt en vergelijkt met deze van de arabische landen, dan kan je niet anders dan vermoeden dat de "uncle Toms" op de katoenplantages het een pak beter hadden dan de arabische slaven. (Net zoals de nederlandse slaven het er ook beter hebben van afgebracht, en uiteraard Zuid-Afrika niet vergeten, want men blijkt te willen blijven denken dat de zwarten daar van origine woonden! Enkel de bosjesmannen waren daar de aboriginals!). |
Citaat:
Als men de Arabische slavernij (slavenhandelaars) even bekijkt dan gaan ze daar veel moeten dokken denk ik. Niet alleen overleefden de arabische slaven amper (ze werden gecastreerd, waarbij slechts 1/10 in leven bleef) maar doordat ze dus gecastreerd werden kregen ze ook geen nakomelingen. Of, om het met de woorden van Koenraad Elst te zeggen: als je de huidige etnische achtergrond van de bevolking van de VS bekijkt en vergelijkt met deze van de arabische landen, dan kan je niet anders dan vermoeden dat de "uncle Toms" op de katoenplantages het een pak beter hadden dan de arabische slaven. (Net zoals de nederlandse slaven het er ook beter hebben van afgebracht, en uiteraard Zuid-Afrika niet vergeten, want men blijkt te willen blijven denken dat de zwarten daar van origine woonden! Enkel de bosjesmannen waren daar de aboriginals!). |
Citaat:
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be