![]() |
Paus haalt zwaar uit naar Europa dat christen roots vergeet
Citaat:
|
Ayatollah Ratzinger heeft zich niet te moeien met de politiek...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En wat met onze Keltische roots dan?
Terug met het polytheisme! Met enkele tientallen goden aan onze kant maakt Allah geen schijn van kans. :-D |
Gelijk heeft hij. De christelijke traditie gaat niet enkel om geloof maar ook over een manier van leven. Het is belangrijk dat we dat niet zomaar verloochenen. Altans dat denk ik.
|
"Paus haalt zwaar uit naar Europa dat christen roots vergeet".
Die mens heeft dat recht. Dat recht is trouwens het resultaat van de agnostische en zelfs atheïstische Verlichting die Europa zo kenmerkt. Dezelfde tolerantie vinden we terug in de Griekse filosofie, die ontstond in een polytheïstische cultuur. De Verlichting beriep zich trouwens sterk op deze traditie. De Paus mag ons dus dankbaar zijn. |
Misschien had Merkel iets over de Hitlerjugend mogen meedelen ook. Die periode heeft ook een grote invloed gehad en tesamen met WO1 is WO2 de aanleiding geweest van de EU.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Paus Rat is een zeer goede paus. Hij en Popi Jopi zijn er immers in geslaagd de kerken te laten leeglopen. Waren alle geestelijke leiders op Aarde maar als hem.
|
Damn...die achterlijkheden geraken maar niet uit de wereld :evil:
|
Citaat:
Ge moet dat onderscheid maken. |
Spaanse inquisitie & ketters op de brandstapel - ge zult gauw weten welke "roots" Europa feitelijk heeft.
|
Spaanse inquisitie & ketters op de brandstapel - ge zult gauw weten welke "roots" Europa feitelijk heeft.
|
|
|
Citaat:
Gelovigen maken er een geloof van omdat zij niet kunnen verstaan dat er mensen goddeloos door het leven gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond dat die nuance toch effe gemaakt moest worden. Ik vind trouwens dat we dat maar eens in de Europese grondwet moeten zetten: "wij, de Europese volkeren, zullen ernaar streven om spiritueel te zijn, zonder in georganiseerde religies mee te huppelen. Wij, de Europese volkeren, zullen daarom bij het atheïstische boeddhisme inspiratie gaan zoeken, want dat heeft wel iets." Altijd in dat verleden blijven steken en over roots zaniken begint behoorlijk op mijn zenuwen te werken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be