![]() |
Racistisch bedrijf Euro-Lock veroordeeld discriminatie Murat Caliskan
Gents bedrijf veroordeeld voor discriminatie bij aanwervingsprocedure
De arbeidsrechtbank in Gent heeft de Gentse beveiligingsfirma Euro- Lock schuldig bevonden aan discriminatie van Murat Caliskan, een sollicitant van Turkse nationaliteit. Het bedrijf moet van de rechter nu elke sollicitatie behandelen zonder onderscheid wegens nationaliteit of etnische origine. Dwangsommen Als dat niet gebeurt, moet de firma per inbreuk een dwangsom van 2.500 euro betalen aan Caliskan en een som van 500 euro aan het Centrum voor Gelijkheid van Kansen. Euro-Lock moet ook betalen voor de publicatie van de uitspraak in vijf dagbladen. Bezwarende boodschap De 34-jarige Murat Caliskan reageerde eind november op een vacature bij Euro-Lock, en kreeg de volgende dag al een mailtje terug. Hij werd in een standaardbrief afgewezen wegens "niet de geschikte persoon voor de vacante betrekking". Aan de mail hing echter nog een interne mail vast met daarin "Kan jij die persoon afwimpelen? Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien. (belga) :lol: Bedrijven,wees op uw hoede,gedaan met racisme !</STRONG></EM></U></I></B> |
Als de rechter er zo over geoordeeld heeft dan is dat zo.Hopelijk stelt dit een voorbeeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Vreemd dat men een groot bedrijf als Bayer dan niet durft aanpakken. |
Citaat:
statistieken....profielen... Wat mij het meeste stoort in deze zaak is het feit dat ikzelf uitgesproken tegenstander ben op het afrekenen van sollicitanten op hun nationaliteit of ethnie. Evenwel ben ik uitgesproken voorstander voor het behoud van de vrijheid van een werkgever om te testen of de sollicitant kultureel aangepast is aan de toekomstige opdracht... |
Uiteindelijk zal alles bij het oude blijven, bedrijven en ondernemers nemen aan wie ze willen, ze zullen alleen veel voorzichtiger worden bij solicitaties.
|
Citaat:
|
Ideale uitspraak, wat euro lock nu moet doen is hun personeel aanwerven via een intriem kantoor, en hun daarna een vast contract aanbieden als ze hun goed personeelslid krijgen .. dan is ineens dat probleem van hun sollicitatie
|
Citaat:
|
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
Met dergelijke heksenjachten bereikt men enkel het omgekeerde resultaat. Toch een positief punt : de publicteit voor Eurolock is mooi meegenomen. Die naam is nu een bekende merknaam geworden. Zou Eurolock beseffen hoeveel publiciteitskosten het CGKR haar eigenlijk uitgespaard heeft? Onbetaalbaar ! Moest ik zaakvoerder van Eurolock zijn, dan zou ik het CGKR een krat champagne opsturen. |
Citaat:
Dat werd medegedeeld in verschillende media met vermelding van de nodige vereisten om voor die job in aanmerking te komen. Maar intern circuleerde een nota waarin vermeld werd dat men minstens 35 jaar moest zijn, wat dus discriminatie is op basis van leeftijd. Nu ken ik toevallig iermand die dit aankaarte bij het CGKR en hij kreeg als antwoord dat ze niet wensten op te treden omdat het om een interne nota ging. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be