Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De dioxine-kip van het Vlaams Belang! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85815)

Lao Tzu 26 maart 2007 15:46

De dioxine-kip van het Vlaams Belang!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
VB:"Bonden houden miljoenen uit Fondsen Bestaanszekerheid achter"
De vakbonden hebben volgens het Vlaams Belang jarenlang grote bedragen achtergehouden uit de fondsen voor Bestaanszekerheid. Dat gebeurde met medeweten van de FOD Werkgelegenheid.

Tienduizenden werknemers liepen daardoor in het totaal honderden miljoenen euro premies mis. De Vakbondscel van het Vlaams Belang kondigde maandag aan dat ze een en ander met documenten kan bewijzen.

De Fondsen voor Bestaanszekerheid worden door de werkgevers gespijsd, en paritair beheerd door vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers. Volgens Marie-Rose Morel, de verantwoordelijke van de Vakbondscel, zijn er momenteel 168 fondsen actief.

Ze stelt dat bij het uitbetalen van de premies aan de werknemers door de Fondsen voor Bestaanszekerheid jarenlang ten onrechte grote bedragen werden ingehouden door de vakbonden. Daardoor liepen tienduizenden werknemers de afgelopen vijf jaar naar schatting vele honderden miljoenen euro mis, aldus nog het Vlaams Belang.

Uit documenten, die de partij in handen kreeg, zou blijken dat de FOD Werkgelegenheid en ook de bevoegde minister Peter Vanvelthoven van deze onwettige praktijken perfect op de hoogte waren en zijn. De administratie zou de Fondsen aangeraden hebben om "snel terug te betalen" aan de mensen die klacht ingediend hebben om "ongewenste publiciteit" te voorkomen. Over het dossier en de politieke conclusies organiseert het Vlaams Belang morgen een persconferentie.

Als dit klopt dan heeft het Vlaams Belang haar grootste troef klaar voor de komende verkiezingen! Als sos en als tjeef zou ik al maar beginnen zweten!

Marlientje 26 maart 2007 15:58

Kan die zever niet naar partijdiscussies ? :evil:

Anna List 26 maart 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 2558886)

past t ni in t kraam, Marlien ? :lol:

the_dude 26 maart 2007 16:00

het vb is al meer dan 30 jaar losse flodders, daar zal deze verkiezing weinig verandering in brengen.

Zwartengeel 26 maart 2007 16:31

Citaat:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=82711

Waarom plaats je dan zelf dergelijke 'zever' in binnenland?

daiwa 26 maart 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2559002)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=82711

Waarom plaats je dan zelf dergelijke 'zever' in binnenland?

Aai!!! Pijnlijk. :thumbsup:

Marlboro 26 maart 2007 21:25

Citaat:

Toon dan eens aan?

PieterP 26 maart 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2558868)
Als dit klopt dan heeft het Vlaams Belang haar grootste troef klaar voor de komende verkiezingen! Als sos en als tjeef zou ik al maar beginnen zweten!

U vergalopeert zich weer voor de zoveelste keer. U wil precies graag optreden als waterdrager van VB.

Indien u gelijk hebt, dan hebt u gelijk.

Als u echter met losse flodders schiet, zonder enige bevestiging van uw informatie, dan is dat alleen maar een slechte poging tot propaganda voor uw partij en dan brengt dit niets bij tot het democratisch debat. Dan past dit onderwerp veel beter bij partijdiscussies, VB.

jurgen79 26 maart 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2559768)
U vergapoleert zich weer voor de zoveelste keer. U wil precies graag optreden als waterdrager van VB.

Indien u gelijk hebt, dan hebt u gelijk. Als u echter met losse flodders schiet, zonder enige bevestiging van uw informatie, dan is dat alleen maar een slechte poging tot propaganda voor uw partij en dan brengt dit niets bij tot het democratisch debat.

Geduld tot morgen mijn beste...geduld ;-)
Ik hoop dat het een hoax is, maar belgique kennende gaat dit pure realiteit zijn.

Marlboro 26 maart 2007 21:32

Citaat:

U vergalopeert zich weer voor de zoveelste keer. U wil precies graag optreden als waterdrager van VB.

Als u echter met losse flodders schiet, zonder enige bevestiging van uw informatie, dan is dat alleen maar een slechte poging tot propaganda voor uw partij en dan brengt dit niets bij tot het democratisch debat. Dan past dit onderwerp veel beter bij partijdiscussies, VB.

Wacht eerst eens zelf af.
Het vb gaat niet zomaar iets in de media gaan brengen als er niets van aan zou kunnen zijn.;-)

ilfalco 27 maart 2007 00:45

Citaat:

Indien u gelijk hebt, dan hebt u gelijk. Als u echter met losse flodders schiet, zonder enige bevestiging van uw informatie, dan is dat alleen maar een slechte poging tot propaganda voor uw partij en dan brengt dit niets bij tot het democratisch debat.
Misschien is het wel weer iets in de schemerzone... zoals het visaschandaal.
Er bestaan geen regels meneer.... dus versmos ik maar het geld van de belastingbetaler.

Bert Bubber 27 maart 2007 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2559791)
Wacht eerst eens zelf af.
Het vb gaat niet zomaar iets in de media gaan brengen als er niets van aan zou kunnen zijn.;-)

Over deze grootschalige oplichting van Vlaamse werknemers, en de politieke
conclusies die het Vlaams Belang uit deze zaak trekt, organiseert het Vlaams
Belang een persconferentie. Ook de interne documenten zullen ter inzage
liggen. De persconferentie gaat door morgen dinsdag 27 maart om 11 uur op de
achtste verdieping van het nationaal secretariaat te Brussel (Madouplein 8
bus 9).

Bert Bubber 27 maart 2007 00:57

foutje

Bert Bubber 27 maart 2007 00:57

foutje

Internaut 27 maart 2007 01:14

why drink and drive when you can smoke and fly ?

Marie-rose Morel is inderdaad een felle madam
Los daarvan beschikt ze over een warme persoonlijkheid en maakt ze echt wel werk van haar proces tegen de vakbonden. Ze is dat goed aan het voorbereiden en aan het uitpluizen.

solidarnosc 27 maart 2007 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2559791)

U heeft duidelijk hun programma nog niet gelezen. :-P ;-)

Ik vraag me wel af waar de werkgeversorganisaties in dit verhaaltje passen aangezien dit systeem dacht ik paritair wordt beheerd. Goed. Ik kan me inbeelden dat hier en daar een vakbondsapparatchik de mist ingaat wat in het verleden nog al eens is gebeurd maar honderden miljoenen en dit met actieve betrokkenheid van alle vakbonden, en dan wellicht ook van de werkgevers terwijl politiek op de hoogte is lijkt me sterk. Enfin we zullen zien.

Herr Flick 27 maart 2007 06:45

Citaat:

Electorale dynamiet door het geklungel en gefoesjel van een overheidsinstelling en de 2 vakbonden, ... is volgens mij nog altijd actuele politiek...

de klokkeluider die dat gelekt heeft, ...

Herr Flick 27 maart 2007 06:48

Citaat:

Dit stond gisteravond al in de GVA, en er stond vermeld dat men bewijzen had voor wat er gebeurd is, of nog aan het gebeuren is...

ik vrees dus dat het inderdaad echt waar is, ... Trouwens logisch dat dit bovenkomt, met de bonden die zoveel volk hebben buitengesmeten omwille van politieke redenen, moet er toch wel eentje geweest zijn met een disketje of envelop vol minder frisse dingen...

ancapa 27 maart 2007 07:31

Citaat:

tuurlijk, waaarom niet in het vergeetpuntje ? :evil:

een schandaaltje hoort er thuis

Lao Tzu 27 maart 2007 10:15

@ Moderatie,

Dit is wel degelijk een binnenlanddiscussie! Dit gaat iedereen aan en kan een verschuiving veroorzaken in het politieke landschap van Vlaanderen!

Ik begin na de persmededeling wel een nieuwe draad in Binneland.
Geen spelletjes spelen hé.

Dank u!

Lao

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be