Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Intelligent design (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85841)

Pieter B 26 maart 2007 19:00

Intelligent design

Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op canvas over de homo futuris. Na het zien van deze documentaire begin ik steeds meer en meer te denken dat de evolutie theorie onvolledig is. Ik wou eingelijk eens weten of iemand anders deze documentaire ook heeft gezien en er me er misschien wat meer over kan vertellen wat ik vind er maar zeer weinig van terug op internet.

Martini 26 maart 2007 20:57

www.transhumanism.org ?

Leviathan 26 maart 2007 21:27

Er zijn maar bitter weinig wetenschappelijke theorieën die honderd volledig zijn (dat is waarom wetenschappers nog altijd werk hebben), maar dat wil niet zeggen dat ze niet kloppen. Trouwens, kan je eens een paar voorbeelden geven van onvolledigheden?

kiko 26 maart 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 2559375)
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op canvas over de homo futuris. Na het zien van deze documentaire begin ik steeds meer en meer te denken dat de evolutie theorie onvolledig is.

Wat vond je er dan onvolledig aan ?

cor 28 maart 2007 08:22

Ik denk dat men een van de volgende jaren de zaken vanuit een heel ander uitgangspunt gaat leren zien. Dat wil niet zeggen dat de evolutietheorie verkeerd is, wel dat er belangrijke aanvullingen zullen gebeuren.
Vergelijk met Newton. Zijn theorie klopt nog steeds, maar werd wel in een veel breder kader geplaatst door de relativiteitstheoriëen en de quantummechanica.

Wautd 28 maart 2007 11:11

Intelligent design is niet meer dan creationisme in vermomming. Het enige wat het doet is kritiek geven op de evolutietheorie zonder zelf wetenschappelijke bewijzen in de plaats te stellen.

Judokus 28 maart 2007 11:14

I.D. is noch wetenschappelijk, noch theologisch
Zelfs de paus moet er niet van weten.

Pieke 29 maart 2007 13:28

hoe kun je nu een blauwdruk dat zo gevoelig is aan nieuwe fouten, en waar eigenlijk al in se een hoop fouten in zit, intelligent design noemen?

Bobke 29 maart 2007 13:36

Citaat:

Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien op canvas over de homo futuris. Na het zien van deze documentaire begin ik steeds meer en meer te denken dat de evolutie theorie onvolledig is. Ik wou eingelijk eens weten of iemand anders deze documentaire ook heeft gezien en er me er misschien wat meer over kan vertellen wat ik vind er maar zeer weinig van terug op internet.

Niemand verwacht dat de evolutietheorie volledig is.
Dagelijks wordt gezocht naar ontbrekende schakels die meer inzicht geven.
Dat is juist het grote verschil met een Godsdienst die ervan uitgaat dat de schepper zelf kwam vertellen hoe het juist in elkaar zit.

Apocalyps 29 maart 2007 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2567250)
hoe kun je nu een blauwdruk dat zo gevoelig is aan nieuwe fouten, en waar eigenlijk al in se een hoop fouten in zit, intelligent design noemen?

Intelligent-stupidity!

Griffin 29 maart 2007 14:39

Citaat:

Och, dat lijkt mij niet moeilijker dan de verklaring dat het feit dat een jong kind dat sterft aan kanker of hersenvliesontsteking of eender wat, een bewijs is van de goedheid van God ;).

Amon_Re 31 maart 2007 00:37

Citaat:

Tja, windows heeft ook bugs eh ;)

Ratzo 31 maart 2007 07:29

Citaat:

Inderdaad. Wie in een instelling voor gehandicapten werkt ziet dagelijks hoe 'intelligent' dat design wel was. Dat de natuur zogezegd perfect in elkaar zit komt omdat alles wat niet deugt onmiddellijk sterft en wordt opgeruimd. Kan je een beter argument tegen ID vinden?

duncan 14 juni 2007 12:23

intelligent design is nen veramerikaniseerde modernen term die zen oorsprong kent bij één of de andere franse wetenschapper die sprak over god & zijn groot plan .

Waar hij god als zijnde grote architekt aanwees - G . A of grand architecte wat aantoont dat er WEL meer bestaat dan dit klein planeetje in dit zonnestelsel....enzo .

duncan 14 juni 2007 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo (Bericht 2571839)
Inderdaad. Wie in een instelling voor gehandicapten werkt ziet dagelijks hoe 'intelligent' dat design wel was. Dat de natuur zogezegd perfect in elkaar zit komt omdat alles wat niet deugt onmiddellijk sterft en wordt opgeruimd. Kan je een beter argument tegen ID vinden?

" Ja :-) "

ik werkte ook jaren met gehandicapten en ik mocht leren en ervaren dat dit soort mensen hun denk & levens wereld voorbij de onze leeft .

Daarom kan men ook verder ontwikkelen in wetenschap/technologie & kennis va het psyché in elk van ons .

Bijvoorbeeld :

iemand met een mentale afwijking kan moeilijker comuniceren maar op één of de ander gebied blinkt deze uit in zen groep/ maatschapij .
Om NOG duidenlijker te zijn ...rain man ....moeilijken kerel maar als het over rekenen of gokken gaat is hij de beste en de snelste in visuele perceptie en reflecties.

Door studie en jaren lang werken heeft de mensheid dit ontdekt, medicatie en opvang aangepast zodat deze persoon WEL in de maatschapij zen ding MAG doen .

Alles wat niet deugd heeft dus per oorzaak een GOEDE rede....eentje waarvan we kunnen leren .

Wistge bijvoorbeeld dat mits de juiste training uw potentiële hersen frequentie kan dalen of stijgen in alfa - beta - delta of het hoger ontwikkelde theta frequentie .

Intelligent en bewust is de natuur naast ons zo maakte de grote architekt het ...ziet gij da ook ?

Of niet zoals de meeste hier in dit land ?!

:-D :-D :-D

liberalist_NL 14 juni 2007 13:15

Citaat:

ID gaat ervan uit dat het leven op aarde bestaat vanuit voorafgegane, van hogerhand gekomen, ontwerping. Dat zij zich er niks bij kunnen voorstellen dat er op een planeet leven kan ontstaan, en dat complexe wezens als de mensen er komen, laat zien dat hun gedachtegang te beperkt is om zich iets daarbij te kunnen voorstellen. Het is niet omdat zij zich er niks bij kunnen voorstellen dat het ook niet zo is.

duncan 14 juni 2007 13:30

just & goe geschreven :-)
.........wat aantoont dat er WEL meer bestaat dan dit klein planeetje in dit zonnestelsel....enzo .

labyrinth 14 juni 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duncan (Bericht 2729341)
just & goe geschreven :-)
.........wat aantoont dat er WEL meer bestaat dan dit klein planeetje in dit zonnestelsel....enzo .

Natuurlijk, er bestaat ook nog het universum, maar of dat universum een plan heeft ( tenminste zoals wij mensen ons een plan voorstellen ) daar ben ik nog niet zo zeker van.
Wij mensen plannen soms wel universele dingen, zoals de universele rechten van de mens.

duncan 14 juni 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2729385)
Natuurlijk, er bestaat ook nog het universum, maar of dat universum een plan heeft ( tenminste zoals wij mensen ons een plan voorstellen ) daar ben ik nog niet zo zeker van.
Wij mensen plannen soms wel universele dingen, zoals de universele rechten van de mens.

IK wel is simpel eigenlijk ....volgens het 20voudige of 21voudige oude sterrekaarten kunnen we MEER bijleren en MEER verder ontwikkelen in zake astronomie en andere anomaliën.

Feit is dat er systemen gekend zijn waar men een perfecte berekening mee kan maken tegenover niet enkel deze planeet/en of zonnestelsels .

Als men die systeemen wat meer uitwerkt en onderzoekt kan me zo op 123 het grotere plan waarnemen; bruiklijnen waar meer activiteit aanwezig kan zijn dan men nu DENKT te weten ....ect .

Dit soort van berekeningen en kennis is natuurlijk nog niet gehéél geweten of men kan er zelfs niet mee omgaan of vatten ; is ook het soort van kennis dat dan ook zegt - watch out :-)

isodohecahedron en andere latijnse berekeningen bijvoorbeeld haalden me vanonder het stof maar of men die sterrekaarten van deze planeet wel goed las denk ik niet eigenlijk .

Tuurlijk bevat en omvat het grote mystieke universum grote plannen en stof soorten en energie ...zijn we nu pas aan het ontdekken als mens :-)

Alles heeft zen tijd & plaats ook kennis dat eeuwen in stilte is .

godisanidiot 14 juni 2007 16:03

slecht vermomd creationisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be