![]() |
Vlaams Belang Niet Welkom In Anderlecht
Vlaams Belang kan niet terecht in het Constant Vanden Stock-stadion voor zijn Brusselse verkiezingsbijeenkomst. Een week na de reservatie kwam Anderlecht op de overeenkomst terug.
Volgens lijsttrekker Filip De Man zoekt de club nu een alternatief om een scha- devergoeding te ontlopen. Vlaams Belang had al folders laten drukken met het Vanden Stock-stadion als locatie. De politieke partij heeft het altijd al moeilijk gehad om een zaal in Brussel te vinden. De stad probeerde in het verleden al een bijeenkomst in het Congrespaleis te verhinderen. :roll: Mooi staaltje van verdraagzaamheid en ze zouden terecht mogen dokken. Eerst zeggen dat het allemaal goed is en dan opeens zeggen dat het zogezegd niet meer zou gaan,ts.Zo'n dingen kunnen niet tenzij er een zeer goeie reden voor zou zijn wegens bv brandveiligheid ofzo. |
Ze veranderen altijd van mening onder druk van de linkse en belgische hyena's...
|
marijuana is one of the safest, therapeutically active substances known to man
ik deel de oproep van Dewinter om een Vlaams elftal op te richten en dus het Belgisch voetbal te splitsen! Volgens Filip Dewinter is er bij de Rode Duivels zeker voetbaltalent aanwezig. Ik citeer hem: "“Het Vlaams Belang stelt vast dat Engeland, Wales en Schotland degelijke ploegen naar het EK en WK sturen en die met trots hun natie verdedigen! Waarom zou Vlaanderen niet hetzelfde kunnen? Enkel de splitsing in een Vlaamse en Waalse nationale ploeg kan het voetbal in ons land weer uit het moeras halen.”
Dan zou ik wel gaan kijken, dan is er tenminste een natiegevoel aanwezig zoals dat hoort bij de voetbal :Angry5: Dan leef je meer mee zoals de Engelsen op het WK, misshien in Zwart Wit de kleuren van Vlaanderen :vlaander: ook bij RSC Anderlecht zitten een pak Vlaams-nationalisten of Vlamingen (zowat de meerderheid van hun supporters komt uit Vlaanderen), uit Brussel heeft maar een paar procent een abonnement. Brussel stad heeft namelijk een pak andere voetbalploegen ook zoals FC Brussels en de brusselaar loopt niet echt warm voor het voetbal. |
Citaat:
Mooi signaal trouwens van "den Anderlecht" :thumbsup: 8-) |
Citaat:
DOE DIE LEEUW WEG DAT IK HEM NIET MEER ZIE! Zo’n 700 supporters van de Rijselse voetbalclub L.O.S.Q. (Lille OLympique Sporting Club) hebben voor de ontmoeting van de Champions League op 13 sept. met hun voetbalploeg de verplaatsing gemaakt naar de Vlaamse rand van het verfranste Brussel om er partij te geven aan Anderlecht. De locale club verbood echter de toegang tot het stadion van alle leeuwenvlaggen. Het deed er niet toe of het nu een vlag was met of zonder rode tong en/of klauwen. Er mochten geen leeuwenvlaggen in het Anderlechtstadion. Waarschijnlijk op voorhand getipt voor dit verbod, hadden de leden van de supportersvereniging Dogues Virages Est (D.V.E.), een spandoek gemaakt om hun ploeg aan te moedigen met de tekst “Geen vlaggen, maar wel 700 Vlaamse harten die voor jullie kloppen”. Verloren moeite echter want de ordediensten namen het spandoek in beslag en haalden zich hiermee de woede van de Rijselse supporters op de hals. Men kan zich hierbij de vraag stellen wat de bedoeling was van deze handelwijze ten overstaan van de Rijselsupporters als men weet dat die zich al sedert jaar en dag uitdossen met dit symbool van hun regio. Bovendien was het helemaal niet de bedoeling van de L.O.S.C.isten om de supporters van tegenpartij Anderlecht te provoceren. Nog maar goed dat er geen scharen aanwezig waren want anders had men nog kunnen de leeuwen van sjerpen en T-shirts uitsnijden of kon met een scalpel de tatouages van lichaamsdelen verwijderen. Met deze onnozele maatregel (de Vlaamse Leeuw is de officiële vlag in België) durf ik wedden dat dit de toenadering tussen Vlamingen en Walen, twee volkeren van dezelfde Nederlandse cultuur maar elk een verschillende taal sprekend, niet bevordert. Belgische Jacobijnen, geschoold in centra met Franse leermeesters, (niet op voetbalvlak maar wel ideologisch) hebben er geleerd wederzijds te haten. Voor de terugmatch zijn de supportersverenigingen van Dogues Virage Est en Rijsel Spirit reeds meer dan voorbereid : meer dan ooit tevoren zal er zwart en geel te zien zijn rond het terrein en op de tribunes van Rijsel. http://www.mdsk.net/actu/AnderlechtLille_nl.html |
Citaat:
|
Citaat:
Die voetballers denken toch enkel aan hun club en hun bankrekening. Vrij oportunistiche praat van FDW in dit geval. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS. en ik die dacht dat iedereen recht heeft op vergadering... is dat dan toch maar een vodje papier ? |
Citaat:
PS. en ik die dacht dat iedereen recht heeft op vergadering... is dat dan toch maar een vodje papier ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
onder druk van de Vlaams Belanghatende burgemeester... Simonet verschiet ik er zelf niet van.
|
Citaat:
maar nooit naar een match gaan zien zeker ? 8O ooit op de parking geweest aan de Shopping Center ? 8O ooit de autocars zien staan ? 8O |
Het Vlaams Blok (vroeger) en zelfs nu gisteren het Vlaams Belang werd steeds gesaboteerd om een zaal gehuurd te krijgen.
Het moest steeds anoniem of "en stoemmelinks" gebeuren, de plaats werd steeds geheim gehouden en met beveiligingsmensen, vaak onder bescherming van politie. Het risico van tegenbetoging en geweld was vaak te groot. De verkozen gemeenteraadsleden krijgen in het Brusselse zelden een hand, een begroeting of laat staan een blik in de ogen. Ze worden steeds genegeerd als het vuil van de straat. Het enige dat hen soms ontbreekt is een nieuwe ster - neen niet die van de sheriff - maar één waar velen nu nog van gruwelen. De reportages op de RTBF en de hetzes tegen het Vlaams Blok-Belang hebben duidelijk nog hun invloed : het cordon sanitair werkt in Brussel en Wallonië. Het overtuigd mij alleen maar om de strijd verder te zetten. Het wordt nog een leuke plaktijd vóór 10 juni. |
Mooi staaltje haat vawege anderlecht... Maar de kater zal betaald worden :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be