![]() |
Activists beware: Big Bush is watching you!
Dit weekend raakte bekend dat de New Yorkse politie meer dan een jaar voor de Republikeinse Conventie van 2004 in New York activisten volgde die van plan waren om te protesteren tijdens die conventie. Niet alleen in de VS zelf. Undercover agenten reisden ook naar Canada en Europa en infiltreerden daar in allerlei organisaties (theatergezelschappen, milieuactivisten, mensenrechtenactivisten,...) om eventuele protestplannen te achterhalen. E-mailverkeer werd gecontroleerd en er werd binnengedrongen in chatrooms. De zo aangelegde dossiers werden ook uitgewisseld werden met politedepartementen in andere steden.
Grappig dat sommige mensen nog echt geloven dat free speach bestaat in de VS. Want zo'n grootschalige big brother operaties zijn er ondertussen schering en inslag geworden. Dit is maar een tipje van de ijsberg. Oorspronkelijke artikel uit de New York Times hier |
Citaat:
Maar Bush gaat natuurlijk ook voortdurend door het lint van de burgerrechten... |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is geen nieuws... dat weet het kleinste kind... Het is trouwens onvoorstelbaar dat men in een oorlog tegen (moslim)terreur bepaalde maatregelen durft nemen... ![]() |
In de VS is de vrijheid onbetwistbaar groter dan hier.Activisten in het oog houden die eventueel strafbare feiten gaan plegen is de normaalste zaak van de wereld.
Weer een typische uiting van bushhaten.Waarom geen stuk over Polonium(haha)Poetin.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De New York Times nu. Is er misschien een krant voorhanden waarvan de inhoud niet zo continu aan vuur ligt?
|
Citaat:
Pfff... Ik heb niets te verbergen hoor. Trouwens, Bush is bijna verdwenen. Nog even geduld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus oppervlakkig heb je niets te verbergen, maar diep vanbinnen wel, ofwa? Ik reageerde namelijk op het feit dat jij 'niets te verbergen' had, dus, ik vind het eigenlijk een beetje een raar antwoord van jou nu. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be