![]() |
Mysterieuze stofwolk boven België
De laatste dagen trof ons een mysterieuze stofwolk die de alarmniveau's van fijne stofdeeltjes in de lucht vier keer overtrof.
Hypotheses zoals woestijnlucht, kalima, en dergelijke, voldeden niet aangezien er een constante oostenwind blies. Wat er wel vanuit de de vier windrichtingen komt, is de vervuiling door fijn stof van dieseluitlaten. Groen! vraagt om een structurele aanpak : tegen 2010 moet 90 % van ons dieselwagenpark uitgerust zijn met een dieselroetfilter. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb in een andere thread al (hartsgrondig) gesteld dat, voor wat mij betreft, dieselmotoren op hun geheel mogen weggefilterd worden. |
Het was stof uit de woestijn volgens het KNMI!
|
Citaat:
Kalima bij Oostenwind kan niet. |
Citaat:
|
Volgens nieuwsberichten ging het wel degelijk over woestijnzand:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Zelfs met het zand dat uit die buurt komt hebben we miserie.....'t is ver gekomen.
|
Citaat:
|
En bijgevolg is woestijnzand dus vervuilend. Anders tikten die meters niet natuurlijk.
En als het niet vervuilend is, wat tikken die meters dan ganse dagen? Wat volgens mij eerder de samenstelling van de meting in vraag stelt dan al de rest. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo ongeveer alle wagens zijn uitgerust met een katalysator, wat een roetfilter is dus. Een partikeltjesfilter is "katalysator = roetfilter " Waarmee ik dus al die heisa hierover ook weer niet meer versta. Of het moet al over heel oude wagens beginnen gaan, of misschien chinese? En dit is dus die bewuste filter die op uw uitlaat zit. Zo een beetje halverwege meestal. en wie twijfelt kijkt eens onder zijn auto en zoekt dit; ![]() |
Citaat:
De dieselmotoren zal wel uit uw duim komen ;-). Fijn stof is idd allicht het grootste probleem dat ons nu aangaat... maar de oplossingen zullen niet uit de lege hoofden van groen! komen. |
Citaat:
Amaai, zo helemaal onder gestoven, je ziet zelfs geen dak meer. Dat is een ramp man. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn wij zelf allemaal nu ook eenbeetje myserieus?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be